PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wocław Programista C/C++ Zarobki

  • 1. Data: 2007-07-19 10:10:11
    Temat: Wocław Programista C/C++ Zarobki
    Od: " " <l...@g...pl>

    Staram się zmienić pracę i przenieść do Wrocławia. Mam 2-letnie
    doświadczenie na podobnym stanowisku i oczywiście wyższe wykształcenie. Jak
    powinienem odpowiedzieć na pytanie o oczekiwania finansowe? Ile we Wrocławiu
    zarabia się na takim stanowisku? Interesują mnie zarówno zarobki najniższe
    jak i najwyższe na podobnych stanowiskach. Najchętniej konkretne kwoty wraz
    z nazwą firmy albo z informacją czy jest to duże przedsiębiorstwo/małe
    polskie/zagranicznie itd. Z góry dzięki za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-07-19 11:12:37
    Temat: Re: Wocław Programista C/C++ Zarobki
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

> [...]
    > z nazwą firmy albo z informacją czy jest to duże przedsiębiorstwo/małe
    > polskie/zagranicznie itd. Z góry dzięki za odpowiedzi.

    A co Cię obchodzi ile ktoś inny zarabia, tak naprawdę?

    Oblicz ile Cię będzie kosztowało życie we Wrocławiu, na takim poziomie,
    jaki jest dla Ciebie akceptowalny, a potem negocjuj warunki finansowe
    z firmami indywidualnie i po prostu odrzucaj oferty firm, które chcą
    Ci płacić mniej niż zakładana przez Ciebie stawka. Albo umieść
    informację o oczekiwanych zarobkach (widełki) w LM - w ten sposób
    jak firma się odezwie do Ciebie, to przynajmniej wiesz na czym
    stoisz.

    Ja tą metodę praktykuję i jak na razie jest najskuteczniejsza. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2007-07-19 12:19:34
    Od: " " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > A co Cię obchodzi ile ktoś inny zarabia, tak naprawdę?

    Obchodzi mnie o tyle, że na tej podstawie mogę się dowiedzieć ile mogę
    zażądać ja. Boję się że jak zażądam np. 5k brutto to firma jeśli uzna że to
    za dużo to nie będzie się bawić w negocjacje, tylko od razu mnie odrzuci. A
    ja bym się też chętnie zgodził na np. 4k. Chciałbym więc się dowiedzieć jaka
    kwota będzie optymalna.

    > ...a potem negocjuj warunki finansowe
    > z firmami indywidualnie i po prostu odrzucaj oferty firm, które chcą
    > Ci płacić mniej niż zakładana przez Ciebie stawka.

    Problem polega na tym że nie mam ochoty jeździć np. do 3 firm do każdej na 2
    rozmowy i na samym końcu dowiadywać się że warunki mi nie odpowiadają.

    > Albo umieść
    > informację o oczekiwanych zarobkach (widełki) w LM - w ten sposób
    > jak firma się odezwie do Ciebie, to przynajmniej wiesz na czym
    > stoisz.

    Słyszałem że z kilku względów lepiej tak nie robić. Nawet na tym forum był
    poruszany taki temat. Ale sam już nie wiem... Może masz rację.

  • 4. Data: 2007-07-19 12:22:24
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Oblicz ile Cię będzie kosztowało życie we Wrocławiu, na takim poziomie,
    > jaki jest dla Ciebie akceptowalny

    W ten sposób działaja frajerzy. Czasem akceptowalny poziom jest duużo niższy od
    tego co mógłby zarobić. Jak poda widełki, to firma zaproponuje mu pensję 10%
    wyższą, niż dolna wartość.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2007-07-19 13:37:30
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

> [...]
    > ja bym się też chętnie zgodził na np. 4k. Chciałbym więc się dowiedzieć jaka

    Ale to jest przedział od 500 do 10 000 i więcej, zależnie od tego co kto
    sobą reprezentuje, ile dla firmy znaczy, ile dla niej zarabia i jak bardzo
    jest niezastąpiony.

    > Problem polega na tym że nie mam ochoty jeździć np. do 3 firm do każdej na 2
    > rozmowy i na samym końcu dowiadywać się że warunki mi nie odpowiadają.

    A firmy nie mają ochoty przepłacać. Trzeba znaleźć kompromis.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2007-07-19 13:40:33
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > W ten sposób działaja frajerzy. Czasem akceptowalny poziom jest duużo niższy od
    > tego co mógłby zarobić. Jak poda widełki, to firma zaproponuje mu pensję 10%
    > wyższą, niż dolna wartość.

    Poważna firma proponuje pracownikowi tyle ile jest faktycznie wart. Taką politykę
    jaką omawiasz stosują firmy-krzaki albo firmy, które się godzą na wysoką rotację
    pracowników. Sam odpowiedz sobie, czy chciałbyś w takiej firmie pracować.

    Jak komuś zaproponujesz zbyt niską stawkę, w stosunku do wartości rynkowej
    pracownika, to może i się zgodzi, ale niebezpieczeństwo jego "podkupienia"
    przez konkurencję niebezpiecznie wzrasta.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2007-07-19 19:01:18
    Od: "Piotr S." <n...@g...pl>

    l...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

> [...]
    > ja bym się też chętnie zgodził na np. 4k. Chciałbym więc się dowiedzieć jaka

    Lepiej powiedz ze chcesz 2,5k brutto to firma cie napewno zatrudni.
    Nie cenisz sie albo jestes kalafior a nie programista.

  • 8. Data: 2007-07-19 19:11:23
    Od: "e" <...@...e>

    podane 5 brutto to nie tak dużo dla dobrego programsty np. w Gdańsku
    Wrocław jest chyba lepszym rynkiem pracy dla programistów więc
    nie bał bym się na miejscu autora. Szczęka/śmiech na taką kwotę może się
    pojawić tylko w firmie krzaku, to się zdarza, zazwyczaj sam miałem z tego
    ubaw,
    tylko szkoda było czasu.

  • 9. Data: 2007-07-19 20:23:44
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 19 Lip, 14:22, "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote:

    > W ten sposób działaja frajerzy. Czasem akceptowalny poziom jest duużo niższy od
    > tego co mógłby zarobić. Jak poda widełki, to firma zaproponuje mu pensję 10%
    > wyższą, niż dolna wartość.

    Bo tez nie podaje sie widelek, a minimalna akceptowalna kwote. Co niby
    maja oznaczac widelki? Interpretacja kwoty OD jest oczywista - za tyle
    bede pracowac. A kwota DO? Ze wiecej niz DO nie chce i jesli
    zaproponujecie wiecej, to odrzuce taka propozycje?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2007-07-20 09:01:41
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    He he? Racja!

    Proponuję progi:
    2500 - przyjmę te robotę, ale wykorzystam pierwszą lepsza okazję, żeby
    zmienić pracodawcę
    4000 - nie będe się rozgladał za zmianą pracy, ale lojalność wykluczona
    6000 - to uczciwa cena za mnie
    15000 - będę całkowiecie wierny firmie i zrobię wszystko, co mi każą
    25000 - zrobię również rzeczy niemoralne i zakazane przez prawo
    50000 - ...i w razie potrzeby oddam się szefowej
    150000 - w razie potrzeby oddam się szefowi (szefowa gratis)

    --
    Lukasz