PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wdrozeniowiec

  • 1. Data: 2004-03-23 18:33:21
    Temat: Wdrozeniowiec
    Od: "Marcin -" <r...@g...pl>

    Witam

    Mam pytanie odnosnie zdobycia (tytulu , certyfikatu ...) wdrozeniowca np
    systemow operacyjnych , serverowych i tego typu oprogramowania.

    Nie wiem gdzie sie zwrocic lub co konkretnego zrobic aby stac sie takim
    wdrozeniowcem. W praktyce ciagle cos wdrazam. np: polityka zabezpieczen ,
    sieciowe syst. operac. , sofcik Pakiet Swiadczeniodawcy w przychodniach itp.

    Czy jesli sam sie nazwe wdrozeniowcem w jakiejs dziedzinie to bedzie
    poprawne. ?

    Bede wdzieczny za sugestie i podpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-03-24 02:06:53
    Temat: Re: Wdrozeniowiec
    Od: "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com>

    "Marcin -" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Nie wiem gdzie sie zwrocic lub co konkretnego zrobic aby stac sie takim
    > wdrozeniowcem. W praktyce ciagle cos wdrazam. np: polityka zabezpieczen ,

    A jakie to systemy operacyjne ?
    http://www.lpi.org/
    http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcse/default.a
    sp
    http://www.novell.com/training/certinfo/
    http://www.cisco.com/en/US/learning/le3/le2/le0/le9/
    learning_certification_t
    ype_home.html

    > sofcik Pakiet Swiadczeniodawcy w przychodniach itp.

    Moze producent sofciku ?

    > Czy jesli sam sie nazwe wdrozeniowcem w jakiejs dziedzinie to bedzie
    > poprawne. ?

    Zawsze mozesz mowic, ze sie w tym specjalizujesz !

    ---

  • 3. Data: 2004-03-24 03:23:33
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Marcin - <r...@g...pl> napisał(a):

    > Czy jesli sam sie nazwe wdrozeniowcem w jakiejs dziedzinie to bedzie
    > poprawne. ?
    >
    > Bede wdzieczny za sugestie i podpowiedzi.

    Samo nazwanie się wdrożeniowcem to za mało. Dobry wdrożeniowiec oprócz
    "sofciku" musi znać jeszcze dziedzinę, którą operuje "sofcik" :).
    Jeżeli się wdraża FK, to trzeba się znać na księgowości. Jeżeli się wdraża
    kadry/płace, to trzeba znać aktualne przepisy kadrowe i płacowe, itd.
    Pracownicy, którzy mają korzystać z wdrażanego systemu, zadaja często bardzo
    ciekawe i złożone pytania. Chcą wiedzieć, jak system wspiera wykonywane przez
    nich zadania i czy i jak uwzględnia np. nowe przepisy, na jaki dzień jest
    stan prawny zaszyty w programie, itp. Pytania przyszłych użytkowników bywają
    również niewygodne, zwłaszcza w sytuacji gdy np. pracownikom przyzwyczajonym
    od 20-stu lat do drewnianej skrzynki z kartotekami i kalkulatora :), wstawia
    się na biurko komputer. Trzeba wtedy również dużo taktu, psychologii i
    słuchania "między wierszami" :). Negatywna akceptacja wdrażanego systemu,
    może zaowocować nawet nieudanym wdrożeniem. Trzeba więc być ostrożnym w tym
    co się mówi i robi w trakcie wdrażania systemu.

    Marek

  • 4. Data: 2004-03-27 17:55:51
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    dodam od siebie trzy grosze, że można być i wdrożeniowem "technicznym"
    (sprzęt, SO, RBD itd). W tym przypadku poza tym że musisz wiedzieć co robisz
    (np stawiasz klienta na win cos tam a serwer np. na solarisie i wszystko to
    ma chodzić na jakiejś bazie danych), mieć wszechstronna wiedzę w zakresie
    instalacji/parametryzacji itp to również musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć
    i w jaki sposób a przede wszystkim jaki to da efekt użytkownikowi końcowemu.

    pozdr
    gromax