PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa-zlecenie a działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2004-03-23 17:18:37
    Temat: umowa-zlecenie a działalność gospodarcza
    Od: "PB" <b...@p...fm>

    Z punktu widzenia pracodawcy czym różni się podpisanie z pracownikiem
    umowy-zlecenie od zmuszenia go do założenia działalności gospodarczej?
    Pytam, bo mój chce tego drugiego.
    PB

  • 2. Data: 2004-03-23 17:33:18
    Temat: Re: umowa-zlecenie a działalność gospodarcza
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "PB" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Z punktu widzenia pracodawcy czym różni się podpisanie z pracownikiem
    > umowy-zlecenie od zmuszenia go do założenia działalności gospodarczej?
    > Pytam, bo mój chce tego drugiego.
    > PB

    tym że trudniej egzekwowac swoje prawa jako firma no i jak nie masz
    odpowiedniego kontraktu to mozna zakonczyc wspolprace z dnia na dzien bez
    konsekwencji

    Piotr Żebrowski

  • 3. Data: 2004-03-23 17:55:46
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-23 18:18, osoba przedstawiająca się jako "PB" napisała co
    następuje:

    > Z punktu widzenia pracodawcy czym różni się podpisanie z pracownikiem
    > umowy-zlecenie od zmuszenia go do założenia działalności gospodarczej?
    > Pytam, bo mój chce tego drugiego.

    Kosztami. Od zlecenia pracodawca buli ZUS, pracownik buli ZUS, zarabia
    głównie... ZUS. Przy DG pracodawca nie podnosząc swoich nakładów daje
    pracownikowi znacznie więcej kasy do ręki a przy okazji ma czyste koszty
    i VAT do odliczenia. Dokładnie nie pamiętam o co chodziło ale kiedyś mi
    jedna księgowa tłumaczyła różnicę pomiędzy kosztami funduszu wynagrodzeń
    a zakupów usług. Że te drugie dla firmy są zdrowsze jakieś.
    Przy DG ZUS bulisz tylko Ty ale to już pracodawcy nie obchodzi.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 4. Data: 2004-03-24 16:36:22
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

> [...]
    > Z punktu widzenia pracodawcy czym różni się podpisanie z pracownikiem
    > umowy-zlecenie od zmuszenia go do założenia działalności gospodarczej?

    a i pamietaj .. DG to brak urlopów/chorobowych itp zatem powinienes to
    wszystko wpisac do umowy ... bo inaczej moze byc cienko [nie wierz ze sie
    dogadacie - co na papierku to twoje]
    tak samo jak wszelkie koszta zusow itp.

    ale sa tez pozytywy - znow koszta.. zakupu tc komputera softu itp

    Piotr Żebrowski