PracaGrupypl.praca.dyskusje › Usprawiedliwianie nieobecności w pracy z powodu ślubu

  • 1. Data: 2003-09-10 08:32:59
    Temat: Usprawiedliwianie nieobecności w pracy z powodu ślubu
    Od: "Wojtek" <z...@o...pl>

    Witam
    Jakie dokumenty powinienem przedstawić pracodawcy do usprawiedliwianie
    nieobecności w pracy z powodu mojego ślubu? Akt ślubu, czy może coś innego?
    Czy wymagana jest pisemna prośba o udzielenie urlopu okolicznościowego?
    Czy urlop okolicznościowy (2 dni) przysługuje bezpośrednio przed ślubem, po
    ślubie, jeden dzień po i jeden przed czy w innym terminie?
    Jakie dokumenty powinno mieć moje rodzeństwo (przysługuje 1 dzień wolnego)?
    Może jakieś dodatkowe sugestie od "doświadczonych" osób?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2003-09-10 10:06:04
    Od: "Ela Busz" <s...@p...onet.pl>

    Wystarczy Akt slubu. Wykorzystanie zwykle wg uznania i porozumienia z
    pracodawca.
    Pozdrawiam i gratuluje

  • 3. Data: 2003-09-10 10:24:50
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Wojtek <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jakie dokumenty powinno mieć moje rodzeństwo (przysługuje 1 dzień wolnego)?
    > Może jakieś dodatkowe sugestie od "doświadczonych" osób?

    Reguluje to ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 15
    maja 1996 r.

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1996/0281.htm

    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki, ojczyma
    lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

    16. 1. Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w § 8 zdanie drugie, § 9,
    § 11 ust. 1 pkt 2, § 12 oraz § 15 pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia
    ustalonego w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 297
    Kodeksu pracy

    Nie jest napisane w jakim okresie można wziąć te dwa dni, ale przecież musi
    to być zgodne ze zdrowym rozsądkiem - raczej chodzi o czas ceremonii.

    Dokument zależy od pracodawcy - normalnie wystarczy podanie o urlop z
    uzasadniem, żeby nie odliczono tych dwóch czy jednego dnia od normalnego
    urlopu wypoczynkowego. Natomiast pracodawca na pewno może (ale nie musi)
    zażyczyć sobie jakiegoś dokumentu - pewnie wystarczy kopia aktu ślubu.
    Najlepiej po prostu pójść do Działu Kadr czy do szefa i się zapytac, jak to
    załatwić.

  • 4. Data: 2003-09-10 17:41:07
    Od: "Małgorzata Baster" <m...@x...wp.pl>

> [...]
    > Wojtek
    >
    > Na wstępie gratulacje Wojtku. Termin wykorzystani urlopu okoliznościowego
    z tytułu zawarcia związku małżeńskiego 2 dni przysługuje w granicach
    zdrowego rozsądku. Przeważnie łączy się to jeszcze z chęcią i potrzebą
    dłuższego urlopu, więc "Młodzi" łączą to z urlopem wypoczynkowym. Zawsze
    można tak dopasować, aby zyskać jak nawięcej wolnego kosztem jak
    najmniejszej liczby dni u.w. To jest do uzgodnienia w Kadrach. Z pewnością
    trzeba po powrocie przedstawić akt ślubu w/g mnie wystarczy ksero z
    oryginałem do wglądu - to już po powrocie z urlopu, ale przed pójściem na
    ten urlop okolicznościowy trzeba napisać podanie z jakiego tytułu występuje
    się o 2 dni wolnego. Na pewno nie można przez 2 dni nie przyjść do pracy bez
    usprawiedliwienia, a potem tłumaczyć się, że przecież tydzień temu brałem
    ślub i wtedy nie wykorzystałem przsługującego mi urlopu okolicznościowego.
    Taki sam urlop okolicznościowy w wym 1 dnia przysługuje rodzicom każdego z
    nowożeńców, procedura załatwiania jest taka sama, natomiast mam złą
    wiadomość dla Twojego rodzeństwa .Im nie przysługuje żaden urlop
    okolicznościowy, a więc muszą się niestety na Twoim weselu oszczędzać, lub
    korzystać z urlopu wypoczynkowego. Istnieje teraz po nowelizacji coś takiego
    ja "urlop na żądanie", ale to odlicza się z urlopu wypoczynkowego.