PracaGrupypl.praca.dyskusje › nie przedłużenie umowy

  • 1. Data: 2003-09-10 07:46:56
    Temat: nie przedłużenie umowy
    Od: "deop" <d...@o...pl>

    Witam Szanownych grupowiczów.

    Wczoraj skończyła mi się umowa próbna (3 mies.).

    W firmie raczej mnie unikają, kierownik jest nieuchwytny.
    Nie poinformowano mnie czy umowa zostanie przedłużona czy też nie.

    Czy zgodnie z prawem - kodeksem pracy, pracodawca ma obowiązek poinformować
    mnie wcześniej o nie przedłużeniu / przedłużeniu umowy?
    Jeśli umowa nie zostanie przedłużona, ile czasu ma pracodawca na wystawienie
    świadectwa pracy?

    Bardzo proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2003-09-10 07:56:05
    Temat: Re: nie przedłużenie umowy
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bjmku1$nbt$1@nemesis.news.tpi.pl>, deop wrote:
    > Czy zgodnie z prawem - kodeksem pracy, pracodawca ma obowiązek poinformować
    > mnie wcześniej o nie przedłużeniu / przedłużeniu umowy?

    Nie. Miałeś umowę na trzy miesiące, skończyła się, nikt nie chce jej
    przedłużać - koniec. Oczywiście idź się zapytaj, bo może zapomnieli o tej
    sprawie albo coś... ;) Ale w każdym razie nie musi Cię powiadamiać, że się
    skończyła, przecież jest to na niej napisane. ;)

    > Jeśli umowa nie zostanie przedłużona, ile czasu ma pracodawca na wystawienie
    > świadectwa pracy?

    7 dni o ile pamiętam.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2003-09-10 08:08:25
    Od: "Aseem" <a...@i...pl>

    Użytkownik "deop" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wczoraj skończyła mi się umowa próbna (3 mies.).

    > W firmie raczej mnie unikają, kierownik jest nieuchwytny.
    > Nie poinformowano mnie czy umowa zostanie przedłużona czy też nie.

    jezeli zostałes dopuszczony do obowiazkow, a nie podpisales nowej umowy, to
    w swietle prawa masz juz umowe i jest ona na czas nieokreslony.

    > Czy zgodnie z prawem - kodeksem pracy, pracodawca ma obowiązek
    poinformować
    > mnie wcześniej o nie przedłużeniu / przedłużeniu umowy?

    jezeli nie chce przedluzyc, a nie poinformowal Cie wczesniej, to sam sobie
    zaszkodzil: patrz odp wyzej

    jednak biorac pod uwage realia [czyli wszystkie mozliwe zachowania
    pracodawcy], to radze samemu zapytac przelozonych i jak najszybciej
    zorientowac sie w swojej sytuacji.
    Aga

  • 4. Data: 2003-09-10 08:27:36
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Aseem <a...@i...pl> napisał(a):

    > jezeli zostałes dopuszczony do obowiazkow, a nie podpisales nowej umowy, to
    > w swietle prawa masz juz umowe i jest ona na czas nieokreslony.

    Jakie jest konkretnie światło prawa tego stwierdzenia?

    pzdr
    konlin

  • 5. Data: 2003-09-10 09:24:44
    Od: "m" <m...@p...onet.pl>

    > jezeli zostałes dopuszczony do obowiazkow, a nie podpisales nowej umowy,
    > w swietle prawa masz juz umowe i jest ona na czas nieokreslony.

    O ile ja pamiętam to tak jest tylko przy umowie na okres próbny, a umowa na
    czas określony 3 m-ce to co innego. Umowa na czas określony po prostu wygasa
    bez żadnych następstw.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2003-09-10 09:30:58
    Od: " Marek" <k...@N...gazeta.pl>

  • 7. Data: 2003-09-10 11:36:26
    Od: Rafti <r...@W...pl>

    Dnia 2003-09-10 10:08, Aseem napisał :

    > jezeli zostałes dopuszczony do obowiazkow, a nie podpisales nowej umowy, to
    > w swietle prawa masz juz umowe i jest ona na czas nieokreslony.

    Była niedawno dyskusja na ten temat. Według KP pracodawca ma 7 dni na
    wręczenie umowy na piśmie. Jeżeli umowa się skończyła i po tygodniu nie
    dostaniesz nowej a dalej będziesz tam pracował, to po prostu pracujesz
    na czarno.

    Rafti
    usuń WYTNIJTO żeby otrzymać prawdziwy adres

  • 8. Data: 2003-09-10 19:16:23
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > mnie wcześniej o nie przedłużeniu / przedłużeniu umowy?
    > Jeśli umowa nie zostanie przedłużona, ile czasu ma pracodawca na wystawienie

    Zgodnie z zasadą współżycia społecznego powinien pracodawca z Tobą porozmawiać
    na w/w temat, ale to jest tylko zasada i nie jest przestrzegana. Świadectwo
    pracy powinieneś otrzymać niezwłocznie ( art.97 kp ), czyli bez zbędnej zwłoki
    na ogół praktykuje się ,że w ostatnim dniu pracy chociaż są przypadki że jest
    niedługa zwłoka.Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2003-09-10 19:16:48
    Od: "" <s...@W...onet.pl>