PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop zalegly i biezacy - ktory kiedy? Prosze o pomoc.

  • 1. Data: 2002-02-28 10:45:14
    Temat: Urlop zalegly i biezacy - ktory kiedy? Prosze o pomoc.
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Witam!
    Gdzie moge znalezc informacje na temat zalozenia wlasnej firmy:
    - co trzeba miec,
    - jakie sa koszty itd.

    Dodam tylko ze jestem w tych sprawach zupelnym "lajkonikiem" ;-)

    Prosze o jakis odnosnik do WWW (lub ksiazki)

    Dziekuje i pozdrawiam,
    Sami

    P.S. czy moge miec firme i pracowac u kogos innego?

  • 2. Data: 2002-02-28 12:13:23
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    "ErkA" <N...@p...onet.pl> wrote in message

    > eee widziales kto jest odpowiedzialny za ogloszenie? Plec piekna, wiec
    > chyba nie bedzie ogladala ciezkiego angielskiego humoru....
    > btw: to zostaly tylko 2 odcinki Ally... ;-))

    To może właśnie dlatego? Stwierdzili że sobie "dokręcą" na żywo
    następne? :-)

    --
    KP

  • 3. Data: 2002-02-28 12:56:01
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    "Marcin Lubojański" <n...@p...pl> wrote in message

    > ZUS
    >
    > To znaczy że nie liczy mi się ta praca do emerytury ??

    obawiam sie, ze nie

  • 4. Data: 2002-02-28 23:45:37
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    Czy istenija jakies przepisy, ktore reguluja ten fakt?
    Moja zona musi karmic piersia z tej racji, ze dziecko jest alergikiem.
    Do tego maluch nie jest w stanie wytrzymac bez mamy noca wiecej niz dwie
    godziny.
    Dzis zona po urlopie macierzynskim rozpoczela prace, a dokladnie staz w
    szpitalu, jako ze jest swiezo upieczonym lekarzem.
    W ramach stazu istnieje obowiazek odbywania nocnych dyzurow.

    Co mozna zrobic w takiej sytuacji? Czy prawo reguluje takie kwestie w jakis
    sensowny sposob?

    Dziekuje za odpowiedzi zwlaszcza w imieniu malucha.
    Tadeusz

  • 5. Data: 2002-03-01 08:05:32
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Limfo" <spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a> napisał w
    wiadomości news:3c7ebac0.7147306@news.vogel.pl...
    > Nie do konca bo urlopy sie rozlicza w trybie rocznym
    > wiec za 2001 masz 9 dni (jesli nie brales to zalegle) a w 2002 do
    > lutego do wykorzystania 9 dni a pozniej juz 18.
    > Podaje za praktyka w mojej firmie a mam wrazenie ze jest dobra - mamy
    > co roku kontrole z PIP'y :-)

    Tym razem rozminełeś się całkowicie z przepisami i prawem.
    Wciskasz kit chłopakowi i narazi się Pracodawcy przez Ciebie.
    Dominika podała prawidłową odpowiedź i zgodną z obowiązujacym
    prawiem i KP.

    Wiesiek

  • 6. Data: 2002-03-01 08:07:20
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Luckydar" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > kto ma w koncu racje - szef, czy pracownik ;-).

    Szef ma racje. Przeczytaj jeszcze raz odpowiedź Dominiki.
    Jest zgodna z obowiązujacym prawem i KP.

    Wiesiek

  • 7. Data: 2002-03-01 13:05:42
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Dominika Widawska" <d...@m...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:3C7E1EE3.A03AB90D@man.szczecin.pl...

    > czyli w lutym 2001 podjales PIERWSZA prace (na umowe o prace)?
    > jesli tak, to po 6 miesiacach miales prawo do zaliczkowych 9
    > dni, a po kolejnych 6 mies, czyli od lutego 2002 do pozostalych
    > 9 dni. razem 18 dni mna prawie dwa lata pracy.
    > od 01. stycznia 2003 bedziesz mial kolejnych 18.
    > w ktoryms momencie dojda Ci dwa dni, ale nie pamietam, ile "lat
    > stazu" daje szkola srednia...
    >
    > Dominika

    Art. 154. § 1. Wymiar urlopu wynosi:
    1) 18 dni roboczych - po roku pracy,
    2) 20 dni roboczych - po 6 latach pracy,
    3) 26 dni roboczych - po 10 latach pracy.
    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się
    z tytułu ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas trwania
    nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w
    którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika.

    czyli, jeśli kończyłeś szkołę średnią masz na starcie 18 dni urlopu
    wypoczynkowego.
    Jeśli jest to Twoja PIERWSZA praca i kończyłeś ogólniaka to po roku pracy
    masz prawo do 18 dni urlopu wypoczynkowego, ale;

    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.
    § 2. Prawo do urlopu w pełnym wymiarze pracownik nabywa z upływem roku
    pracy. Do tego urlopu wlicza się urlop, o którym mowa w § 1.
    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    kalendarzowym.

    co oznacza, że jeśli podjąłeś prace w lutym 2001r. do po czerwcu 2001r. masz
    prawo do 9 dni urlopu wypocz. Następne 9 dni możesz wykorzystać po styczniu
    2002r.
    Ale jeśli kończyłeś 5-cio letnią szkołe średnia to po roku pracy masz prawo
    do 20 dni urlopu bo 5 (za szkole) + 1 (za lata)=6 lat pracy. Wtedy miał byś
    prawo do 10 dni po 1/2 roku na następnych 10 po styczniu 2002r.
    I to wszystko co Ci się należy w 2002r.

    W styczniu 2003r należny wymiar urlopu wynosi w Twoim przypadku 18 dni
    roboczych a od lutego 2003r - 20 dni roboczych (jeśli kończyłeś szkołę
    ogonokształcącą bo 4(za szkołę)+2 (za lata)=6lat a po 6 latach 20 dni patrz
    wyżej). Jeśli kończyłeś 5-co letnie technikum to od stycznia 2003r masz
    prawo do 20 dni bo 5 (za szkole) + 1 (za lata)=6 lat.
    Ktoś pisał na grupie, że patrząc przez "pryzmat" korzystnego urlopu
    najlepiej PIERWSZA prace podejmować w miesiącu grudniu.

    Kodeks pracy masz np.:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/KPracy/kpracy
    .html#d7r1

  • 8. Data: 2002-03-01 13:13:06
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    > co oznacza, że jeśli podjąłeś prace w lutym 2001r. do po czerwcu 2001r.
    masz
    sorry, po lipcu 2001r. powinno być

  • 9. Data: 2002-03-01 14:55:00
    Temat: Dziekuje bardzo!
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi i wyczerpujace wyjasnienia. Nie sa
    to co prawda takie przepisy, jakich bym sobie zyczyl... Ale na to wplywu juz
    nie mamy ;-). Jeszcze raz serdeczne dzieki za tak dokladne naswietlenie
    sprawy :-).

    Pozdrawiam: Luckydar

  • 10. Data: 2002-03-01 17:55:48
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Fri, 1 Mar 2002 09:05:32 +0100,
    =?iso-8859-2?Q?Wies=B3aw_Wronowicz?= <w...@p...com>
    wrote:

    >Tym razem rozminełeś się całkowicie z przepisami i prawem.
    >Wciskasz kit chłopakowi i narazi się Pracodawcy przez Ciebie.
    >Dominika podała prawidłową odpowiedź i zgodną z obowiązujacym
    >prawiem i KP.
    Cenie twoje rady ale nie zgodze sie z toba
    Facet w 2001 roku ma do wykorzystania 9 dni.
    9 _NOWYCH_ dni urlopu przysluguje od stycznia do lutego a od lutego
    jeszcze 9 wiecej czyli w sumie 18.

    Art153 par3 Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym
    następnym roku kalendarzowym.

    A o kontrolach PIP mowie powaznie.

    Pzdr
    Limfo