PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop za prace w swieto, a chorobowe.

  • 71. Data: 2009-05-19 11:34:00
    Temat: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Od: "Maruda" <n...@n...sp>

    Użytkownik <g...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:db3f2041-faa7-4b71-b24e-a969571326b5@z7g2000vbh
    .googlegroups.com...

    > No wlasnie czy wnioskodawca zlozyl wniosek o zamiane dnia wolnego na
    > pracujacy (co jest mozliwe i robi sie to 1 za 1 i stosuje sie raczej
    > przypadkach indywidualnych) czy tez wystapil o dzien wolny w zamian
    > za
    > PRZEPRACOWANY dzien swiateczny? to duza róznica.

    Skladalismy wniosek: "Proszę o wyrażenie zgody na udzielenie dnia
    wolnego od pracy
    w dniu.....w zamian za prace w dniu ustawowo wolnym od pracy"

    Czyli za przepracowane swieto, bo to chyba to samo, nie?

    Dokładnie to samo zwróć uwagę na słowo "przepracowany"
    Ten papier będzie miał znaczenie jedynie w przypadku kiedy harmonogram
    nie wprowadzał tej zmiany.

  • 72. Data: 2009-05-19 12:11:44
    Od: g...@p...pl

    On May 19, 1:27 pm, g...@p...pl wrote:

> [...]
    > info o (sory, ze po angielsku, napiszcie, jesli jest potrzeba
    > przetlumaczenia)
    >
    > "May 1st is a Polish Bank holiday and May 4th an Irish Bank Holiday.
    > ***May 1st is a normal working day so we require staff to work this
    > day. ***
    > The day may be taken as an annual leave day, subject to the normal
    > team rules.
    > We request that May 4th be taken in lieu of May 1st.
    > ***As the employer is requesting this swap,*** an additional half day
    > must
    > be taken within the same reference period. "

    Mam jednak chwile, przetlumacze wiec sens tego co powyzej

    " 1 Maja jest polskicm swietem, a 4 maja irlandzkim.
    1 maja jest normalnym dniem roboczym wiec wymagamy aby
    pracownicy pracowali tego dnia.
    1 maja mozna wziac urlop wypoczynkowy na ogolnych
    zasadach urlopowych.
    4 maja ma byc dniem wolnym w zamian za 1 maja.
    Jako, ze pracodawca wyznacza ta zamiane, dodatkowe
    0,5 dnia wolnego musi byc wybrane w ciagu okresu
    rozliczeniowego"

    To tlumaczenie cytatu z oficjalnego komunikatu firmy,
    dalej byla mowa o kolejnych podobnych przypadkach
    (w czerwcu, sierpniu itd).

    KM.

  • 73. Data: 2009-05-19 12:34:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 19 May 2009 05:11:44 -0700 (PDT), g...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > rozliczeniowego"
    >
    > To tlumaczenie cytatu z oficjalnego komunikatu firmy,
    > dalej byla mowa o kolejnych podobnych przypadkach

    Czyli wynika z tego tłumaczenia że taki jest wasz harmonogram pracy
    (zresztą parę dni temu pytałem o wasz harmonogram!!)
    Pomijam kwestię "rozpisania tego" i podania do informacji np. na tablicy
    ogłoszeń czy w inny przyjęty sposób w waszej firmie.
    Wobec powyższego, 1 maj kiedy to byłeś na ZLA był dniem zwykłym/
    czarnym/roboczym.
    4 maj jest dla was świętem/niedzielą/wolnym dniem.

    Nie musisz wypisywać karty urlopowej.

    A teraz spójrz na cały flejm. Gdybyś chociaż na mój post odpisał rzeczowo
    tak jak teraz - nie byłoby tematu. Dopiero polemika z mojej i Marudy strony
    wniosła merytoryczny aspekt do dyskusji. Zauważ jak od wczoraj 'ucichł
    jotte", mimo że czytał ten wątek bo w innych odpisywał :)
    pewnie teraz zacznie ryczeć ' a nie mówiłem" :)
    Tyle że on opierał się na .... abstrakcji - a Maruda i ja na zdrowym
    rozsądku i ... KP :)

  • 74. Data: 2009-05-19 12:36:09
    Od: Herald <h...@o...eu>

> [...]

    czarnym/roboczym.
    4 maj jest dla was świętem/niedzielą/wolnym dniem.

    Nie musisz wypisywać karty urlopowej, ani za 1 maj bo byłeś na ZLA, ani za
    4 maj - bo to było 'święto" u was.

  • 75. Data: 2009-05-19 12:55:22
    Od: g...@p...pl

    On May 19, 2:34 pm, Herald <h...@o...eu> wrote:
> [...]
    > Pomijam kwestię "rozpisania tego" i podania do informacji np. na tablicy
    > ogłoszeń czy w inny przyjęty sposób w waszej firmie.

    Tablica ogloszen polegala na wyslaniu maila do wszystkich
    zainteresowanych.
    Dostalismy go stosunkowo niedawno, bo 20 kwietnia. Przedtem w tym
    okresie rozliczeniowym nie bylo dni, ktore trzeba bylo jakos
    specjalnie
    omawiac.

> [...]
    > wniosła merytoryczny aspekt do dyskusji.
    > Tyle że on opierał się na .... abstrakcji - a Maruda i ja na zdrowym

    Fakt, pytales o harmonogram pracy, ale jakos ten watek nie zostal
    pociagniety.
    Racja, moznaby ta dyskusje skrocic mocno, gdyby to wtedy wyplynelo.

    Proboje sobie teraz pozbierac fakty, bo czeka mnie jeszcze przeprawa
    z kadrami. Powoluja sie na jakas ekpertyze, ktorej jednak nie moge sie
    doczekac (prosilem o przeslanie).

    Musze sobie podsumowac dyskusje, zeby wyciagnac z niej argumenty,
    na ktorych bede sie opieral.

    Mysle, ze bede dalej potrzebowal Waszej pomocy, za ktora zreszta
    bardzo dziekuje.

    KM.

  • 76. Data: 2009-05-19 14:31:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1j20axuozcnpj.1az288b41rru5$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Zauważ jak od wczoraj
    > 'ucichł jotte", mimo że czytał ten wątek bo w innych odpisywał :)
    Znudziło mi się. Co miałem do powiedzenia - napisałem.

    > pewnie teraz zacznie ryczeć ' a nie mówiłem" :)
    A nie mówiłem?
    Aha, miałem ryczeć.
    A NIE MÓWIŁEM???!!! NIE MÓWIŁEM???!!!
    :)

    > Tyle że on opierał się na .... abstrakcji - a Maruda i ja na zdrowym
    > rozsądku i ... KP :)
    Tak, tak, oczywiście, oczywiście.

    --
    Jotte

  • 77. Data: 2009-05-19 14:55:30
    Od: g...@p...pl

> [...]

    > 4 maj jest dla was świętem/niedzielą/wolnym dniem.
    >
    > Nie musisz wypisywać karty urlopowej, ani za 1 maj bo byłeś na ZLA, ani za

    Chcialbym sobie podsumowac fakty, ktore sa wazne w calej tej sprawie:

    * dzien 1 maja przez ogloszony harmonogram stal sie w mojej firmie
    dniem roboczym
    * w zwiazku z tym moje chorobowe w ten dzien nie sprawia, ze wolne 4
    maja
    mi nie przysluguje
    * ...

    Co moge dopisac do tej listy? Bo teraz to juz nie wiem czy mialo
    znaczenie
    to, ze wnioski skladalismy wczesniej i inne poruszane tu kwestie.

    Na czym powinienem jeszcze opierac moja argumentacje?

    Dzieki za cierpliwosc, mysle, ze final sie zbliza :)

    KM.

  • 78. Data: 2009-05-20 08:03:45
    Od: "Maruda" <n...@n...sp>

    Użytkownik <g...@p...pl> napisał

    >Tablica ogloszen polegala na wyslaniu maila do wszystkich
    >zainteresowanych.
    >Dostalismy go stosunkowo niedawno, bo 20 kwietnia.

    Ważne, że dostałeś

> [...]
    >nie moge sie
    >doczekac (prosilem o przeslanie).

    >Musze sobie podsumowac dyskusje, zeby wyciagnac z niej

    Z tego co było w liście od pracodawcy wynika, że ktoś kto
    chciałby mieć 1.05 wolne powinien brać na to dzień urlopu -
    nie bieże się urlopu na dzień z nadgodzinami.

    >Mysle, ze bede dalej potrzebowal Waszej pomocy, za ktora
    >zreszta
    >bardzo dziekuje.

    Pamiętaj o jednym - grupa nie jest wyrocznią, możemy jedynie
    podsuwać sposoby interpretacji nie ponosząc za to żadnej
    odpowiedzialności, Ty decydujesz z czego skorzystasz. Radził
    bym jednak sprawdzać podawane rozwiązania. :-)

  • 79. Data: 2009-05-20 09:14:34
    Od: g...@p...pl

    > Z tego co było w liście od pracodawcy wynika, że ktoś kto
    > chciałby mieć 1.05 wolne powinien brać na to dzień urlopu -
    > nie bieże się urlopu na dzień z nadgodzinami.

    Kurcze, w tym temacie pojawila sie jeszcze jedna zmienna.
    Kolezanka, ktora chciala miec 1 maja wolne, wziela
    urlop 4 maja, a pierwszego nie przyszla do pracy,
    z racji tego, ze to swieto.

    To mi sie teraz kupy nie trzyma...

    KM.

  • 80. Data: 2009-05-22 06:36:06
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 19 May 2009 07:55:30 -0700 (PDT), g...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > dniem roboczym
    > * w zwiazku z tym moje chorobowe w ten dzien nie sprawia, ze wolne 4

    Tak, skoro 1 maja był zgodnie z harmonogramem dniem roboczym, a pracodawca
    ustalił że za ten dzień wolny jest 4 maj, to nie musisz 'wnioskować' o
    urlop w tym 4 maja, ponieważ w roboczy dzień 1 maja miałeś usprawiedliwioną
    nieobecność w pracy.

    > Co moge dopisac do tej listy? Bo teraz to juz nie wiem czy mialo
    > znaczenie
    > to, ze wnioski skladalismy wczesniej i inne poruszane tu kwestie.

    Nie powinniście składać żadnych wniosków, ponieważ zamiana dni roboczych
    nastąpiła na poziomie harmonogramu czasu pracy. Nie pasuje mi tutaj to
    "wnioskowanie" :(
    Albo harmonogram, albo praca w godzinach nadliczbowych.

    > Na czym powinienem jeszcze opierac moja argumentacje?

    Tak jak zauważył Maruda, kto chciał oprócz 4 maja mieć wolny także 1 maj to
    miał wnioskować o urlop na 1 maj. Wniosek nasuwa się jeden - jako że urlop
    'bierze się w dni robocze" więc dniem roboczym był bezapelacyjnie 1 maj.

    > Dzieki za cierpliwosc, mysle, ze final sie zbliza :)

    Daj znać jak się to zakończyło ;)