PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop wychowawczy i praca w tym samym czasie

  • 1. Data: 2010-12-02 09:12:31
    Temat: Urlop wychowawczy i praca w tym samym czasie
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    Witam

    Spieramy się z kolegą od jakiegoś czasu o pewną sytuację:

    Pracownik, dajmy na to Kowalski, pracuje w firme X w której idzie na urolp
    wychowawczy, ale ma propozycję z firmy Y żeby popracować legalnie i na pełny
    etat w tym samym czasie w firmie Y.

    I teraz pytanie: wg mnie jest to sprzeczne z obowiązującym prawem (a
    właściwie logiką), bo przecież firma Y musi płacić składki (ZUSy, zdrowotne
    i co tam jeszcze trzeba) więc za jakiś czas wyjdzie, że Kowalski jest na
    urlopie, bierze kasę z ZUS, a jednocześnie pracuje w innej firmie, aha i nie
    jest to praca w domu na miejscu, tylko na wyjazdach poza miejsce
    zamieszkania, umowa na stałe z jednodniowym okresem wypowiedzenia.

    Jaka jest wasza opinia na ten temat?

    pozdrawiam
    jasiek

  • 2. Data: 2010-12-10 22:11:10
    Temat: Re: Urlop wychowawczy i praca w tym samym czasie
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Jaka jest wasza opinia na ten temat?

    W kodeksie Pracy pisze, że :
    Art. 1862. § 1. W czasie urlopu wychowawczego pracownik ma prawo podjąć
    pracę zarobkową u

    dotychczasowego lub innego pracodawcy albo inną działalność, a także naukę
    lub szkolenie, jeżeli nie

    wyłącza to możliwości sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem.

    http://www.pip.gov.pl/html/pl/doc/k0000008.pdf

    --

    PawełJ

  • 3. Data: 2010-12-11 20:57:11
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    W kodeksie Pracy pisze, że :
> [...]
    > lub szkolenie, jeżeli nie
    >
    > wyłącza to możliwości sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem.

    Dziękuję za odpowiedź, czyli i ja i kolega mieliśmy po trochu racji.

    Można pracować, ale - jak napisałeś - tylko pod warunkiem, że będę miał
    możliwość opiekowania się dzieckiem.

    Dzięki raz jeszcze za odpowiedź.

    pozdrawiam

    jasiek