PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop na żądanie › Re: Urlop na żądanie
    From: Kira <c...@e...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop na żądanie
    Date: Sun, 19 Nov 2006 11:28:28 +0100

    Re to: Jotte [Sat, 18 Nov 2006 16:01:35 +0100]:

    > Wg mnie to zależy _wyłącznie_ od przepisu prawa. Ten nic
    > nie mówi o "momencie rozpoczęcia pracy". Żródłem prawa
    > w Polsce są ustawy, rozporządzenia itp., a nie orzecznictwo

    Teoretycznie się zgadza.
    W praktyce, ustawy mamy mocno popierniczone i często gęsto
    z jednej wynika coś innego niż z drugiej

    > Niemniej chętnie zapoznałbym się z orzecznictwem, na
    > które się powołujesz, zapodaj jakiś link.

    Poszperam za sygnaturą, pamiętam że to był wyrok sądu
    najwyższego. Ale uzasadnienie brzmiało mniej więcej tak:
    gdyby pracownik mógł się nie stawić cały dzień do pracy
    i niepoinformować o tym pracodawcy, to firmy nic by nie
    mogły zaplanować bo niespodziewane urlopy na żądanie
    niweczyłyby im wszelkie plany.

    I w sumie ma to sens.

    > Szczególnie interesuje mnie jak orzecznictwo odnosi się
    > do powiadomienia o skorzystaniu z urlopu na żądanie za
    > pośrednictwem poczty.

    Wiesz, w przepisach masz określone, że pracownik musi ten
    urlop zgłosić najpóźniej w dniu jego rozpoczęcia. To znaczy
    że jeśli chce to zrobić pocztą, to musi wykonać majstersztyk
    - wysłać na tyle wcześnie, żeby pracodawca najpóźniej tego
    dnia mógł się z listem zapoznać. Ryzykowne IMO, bo jak list
    dojdzie dnia następnego, to trzeba się liczyć z zerwaniem
    umowy z winy pracownika (też orzecznictwo było, na korzyść
    pracodawcy). Tak że metoda dowolna, ale termin trzymać...

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * Prawie jak rozmowa * Piraci pomogą *