PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop na żądanie › Re: Urlop na żądanie
  • Data: 2006-11-19 15:33:33
    Temat: Re: Urlop na żądanie
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Jotte [Sun, 19 Nov 2006 11:43:24 +0100]:

    > Uważam, że jest to przegięcie w drugą stronę, bo powiadomienie
    > o skorzystaniu z urlopu powinno być dokonane w sposób
    > umożliwiający jego udokumentowanie. Tak, aby w razie sporu
    > pracodawca nie mógł wyprzeć się, iż takowe otrzymał.

    Ano, ale jak to zrobić - to już problem pracownika.

    Ja prywatnie uważam, że przy zdrowych stosunkach to możnaby
    po prostu wieczorem czy rano przedzwonić czy nawet SMSa
    puścić z info że jutro nie ma się jak bo cośtam. Ja wtedy
    wiem że człowieka nie ma, on ma święty spokój i może sobie
    pozałatwiać co tam potrzebuje. Jakby mi się po prostu nie
    pojawił i pod koniec dnia zadzwonił że to taki urlop, to
    prywatnie zapewniam, że jak najbardziej spór by powstał.

    > W myśl przywołanego orzeczenia zawiadomienie pracodawcy
    > drogą pocztową w dniu rozpoczęcia urlopu w ogóle nie
    > wchodziłoby w grę

    Dlaczego? Kurierem dzień wcześniej puścić i dotrze na miejsce
    o określonej godzinie nawet. Na Pocztę Polską to lepiej sobie
    z tydzień zapasu zostawić ;)
    Poza tym, w czym problem żeby puścić i w dniu urlopu jeszcze
    przed planowanym rozpoczęciem pracy przedzwonić i spytać czy
    dotarło? Te 2 impulsy chyba pracownika nie zrujnują...

    > a ustawa nie tylko daje pracownikowi to prawo ale i nie określa
    > sposobu powiadomienia.

    Określa. Ma być skuteczne. Natomiast jako że nie ma w ustawie
    w ogóle sugestii co do metody powiadomienia, to wolna amerykanka
    panuje - czyli nie jest tak, że pracownik ma święte prawo pocztą
    wysłać, tylko tak, że ma sobie wykombinować taki sposób, żeby
    informacja dotarła do pracodawcy.

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * Prawie jak rozmowa * Piraci pomogą *