PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie - minimalna stawka godzinowa

  • 1. Data: 2004-01-05 22:54:15
    Temat: Umowa zlecenie - minimalna stawka godzinowa
    Od: "Alina" <a...@p...one_nospam_t.pl>

    Szanowni Grupowicze,

    Ile obecnie wynosi minimalna stawka godzinowa (netto lub brutto) przy umowie
    zleceniu:
    1) zawartej ze studentem do 26 lat (bez składek ubezpieczeniowych),
    2) gdy są opłacane składki na ubezpieczenia społeczne.
    Byłabym wdzięczna za informacje i ewentualne podanie przepisów prawnych
    dotyczących tej kwestii.
    Pozdrowienia
    ali

  • 2. Data: 2004-01-05 23:48:24
    Temat: Re: Umowa zlecenie - minimalna stawka godzinowa
    Od: "Rufulus" <l...@o...pl>

> [...]
    > 2) gdy są opłacane składki na ubezpieczenia społeczne.
    > Byłabym wdzięczna za informacje i ewentualne podanie przepisów prawnych

    srednia stawka godzinowa o którą jak myślę się pytasz jeżeli chodzi o pracę
    jako hostessa to od 5,00 do 12,00 złotych na godz. netto
    jest to stawka jaką proponuje przedstawiciel poszczególnej firmy "x"
    natomiast jeżeli jest to praca przy roznoszeniu ulotek to stawki są od
    2,00 do 4,00zł netto za godzine
    a gdy jest to umowa o dzieło to stawki są od 300,00 do 550,00 zł za miesiąc
    należy także pamiętać o tym, aby poprosić danego zleceniodawce o kopie umowy
    gdyż niekiedy nieuczciwe firmy to wykorzystują i nie płacą, a bez umowy nie ma
    żadnej podstawy do wypłacenia świadczenia,
    i najważniejsze że pod koniec roku podatkowego rozliczając się z fiskusem
    zwracają Ci 20% podatku.
    pozdrawiam
    Rufulus

  • 3. Data: 2004-01-06 00:39:14
    Od: "Oberfeldkurat" <k...@u...wp.pl>

    > Ile obecnie wynosi minimalna stawka godzinowa (netto lub brutto) przy
    umowie
    > zleceniu:

    0 zł 0 gr

    > Byłabym wdzięczna za informacje i ewentualne podanie przepisów prawnych
    > dotyczących tej kwestii.

    Kodeks cywilny

    Andrzej K.

  • 4. Data: 2004-01-06 07:59:06
    Od: "idaho" <ida@[WYWAL_TO]op.pl>

    > umowie
    >
    > 0 zł 0 gr

    hehe
    praca chyba nie moze wiazac sie z brakiem placy, co sugerujesz, wiec stawka
    minimalna bylaby chyba 0,01 pln

    :-)

    pozdr
    idaho

  • 5. Data: 2004-01-06 09:01:29
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik idaho <ida@[> napisał:
    > praca chyba nie moze wiazac sie z brakiem placy, co sugerujesz, wiec stawka
    > minimalna bylaby chyba 0,01 pln

    Niekoniecznie. Przyjmujący zlecenie może zobowiązać się wykonać je
    bez wynagrodzenia. Musi to jednak wyraźnie wynikać z umowy lub
    z okoliczności. Patrz Art. 735. K.C.
    Tak więc odpowiedź 0,00zł była prawidłowa.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 6. Data: 2004-01-06 21:37:49
    Od: "Alina" <a...@p...one_nospam_t.pl>

    Dziękuję serdecznie za wszystkie wyjaśnienia dotyczące umowy zlecenia

    wa