PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę na 1/64 etatu

  • 1. Data: 2012-08-08 18:38:54
    Temat: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Od: "artustas" <a...@g...com>

    Witam,

    Czy będąc zatrudnionym na 1/64 etatu przysługują świadczenia zdrowotne?,
    tzn. czy pracodawca może wystawić druk RMUA?.

    Za info z góry dzięki.

  • 2. Data: 2012-08-08 20:15:55
    Temat: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-08-08 18:38, artustas pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy będąc zatrudnionym na 1/64 etatu przysługują świadczenia
    > zdrowotne?, tzn. czy pracodawca może wystawić druk RMUA?.

    Przysługują. Może.

  • 3. Data: 2012-09-03 09:39:50
    Od: "Darian" <a...@w...pl>

    > Przysługują. Może.

    a co poza swiadczeniem zdrowotnym daje to zatrudnienie na 1/64?
    wlicza sie taki etat do np. emerytury?

  • 4. Data: 2012-09-03 10:07:38
    Od: MarKust71 <...@...a>

    W dniu 03-09-2012 09:39, Darian pisze:
    > wlicza sie taki etat do np. emerytury?

    Moim zdaniem wlicza się jak najbardziej. Naturalnie jest to rozwiązanie
    (mowa o 1/64 etatu) dla osób świadomych i rozgarniętych, nie wierzących
    w mrzonki o emeryturze z państwowej kasy, a regularnie inwestujących w
    swoją przyszłość. Przy obecnym minimalnym wynagrodzeniu miesięczna
    składka na emeryturę w takim przypadku wyniesie chyba 2,29 zł, do czego
    pracodawca dołoży drugie tyle. Jeśli jakimś cudem obecny system
    emerytalny przetrwa jeszcze kilkanaście lat w obecnym stanie, to pomimo
    zasilania tak niewielką kwotą zobowiązany będzie do wypłacania jakiegoś
    świadczenia minimalnego, a korzyść dla ubezpieczonego jest taka, że nie
    wrzucał przez lata pieniędzy praktycznie do śmieci, w większości na
    przeżarcie przez ZUS-owski aparat. Naturalnie większość osób
    działających w ten sposób najprawdopodobniej przeżre te pieniądze we
    własnym zakresie, ale to już ich decyzja. Jak powiedziałem, rozwiązanie
    jest godne polecenia, ale dla osób rozumnych. Przede wszystkim
    zabezpiecza tzw. powszechną opiekę zdrowotną bez żadnych ograniczeń bez
    wyciągania z kieszeni pieniędzy, które można wykorzystać dla siebie i
    rodziny z większym pożytkiem niż napychanie nieefektywnego systemu
    niby-ubezpieczeń oraz rozdmuchanej administracji i polityków przez
    wpłaty do budżetu podatku od wynagrodzeń. O coś takiego zapewne
    rozpoczynającemu wątek chodziło.

    Mnie najbardziej śmieszy regularne nagłaśnianie tematu emerytur, a
    praktycznie przemilcza się temat ubezpieczenia rentowego. O ile można
    mieć nadzieję, że ze składek emerytalnych kiedyś w przyszłości będzie
    można skorzystać, to jednak trudno oczekiwać, że na rentę przejdzie
    ponad 40% obecnie pracujących, a jakby nie patrzeć składka rentowa do
    ok. 43% wartości składki emerytalnej, a nic się o tym nie mówi. Ponadto
    świadczeniobiorca musi w którymś momencie wybrać, czy chce korzystać z
    renty, czy z emerytury, a system przez całe życie łyka od niego obydwie
    składki. Łatwa kasa do rozprowadzenia wśród kolesi. Właśnie z takich
    powodów każdy zgodny z prawem sposób jest dobry, żeby unikać marnowania
    zarabianych przez siebie pieniędzy przez wrzucanie ich w bagno pod
    postacią ZUS i Budżetu.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2012-09-03 10:34:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-03, MarKust71 <...@...a> wrote:

    [...]

    > świadczenia minimalnego, a korzyść dla ubezpieczonego jest taka, że nie
    > wrzucał przez lata pieniędzy praktycznie do śmieci, w większości na
    > przeżarcie przez ZUS-owski aparat.

    Populizm. ZUSowski aparat i administracja nie "przeżera" więksości środków.
    Są one przeznaczane na spłaty zobowiązań wobec obecnej grupy emerytów.
    Jakby nie jest winą ZUSu, że jest ich tyle ile jest, nie jest winą też
    ZUSu, że działa na podstawie nierynkowych populistycznych decyzji
    polityków.

> [...]
    > ponad 40% obecnie pracujących, a jakby nie patrzeć składka rentowa do
    > ok. 43% wartości składki emerytalnej, a nic się o tym nie mówi.

    Jesteś pewien że rozumiesz co to znaczy "ubezpieczenie"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2012-09-03 15:06:50
    Od: MarKust71 <...@...a>

    > On 2012-09-03, MarKust71 <...@...a> wrote:
    > Populizm. ZUSowski aparat i administracja nie "przeżera" więksości środków.
    Żaden populizm. Do funkcjonowania systemu tzw. ubezpieczeń społecznych
    ZUS-owski aparat nie jest właściwie potrzebny. Wszystko sprowadza się do
    zebrania składek i rozdystrybuowania ich świadczeniobiorcom według z
    góry znanego algorytmu. Armia urzędasów wprowadza jedynie zamieszanie
    próbując uzasadniać sens istnienia swoich stanowisk. Do wypłaty emerytur
    w obecnym systemie i na obecnych zasadach zobowiązane jest Państwo,
    wypłacane świadczenia w żaden sposób nie zależą od zebranych składek, a
    ZUS jest tylko pośrednikiem w przepływie pieniędzy, a co za tym idzie,
    obiektem zbędnym, przysparzającym jedynie niepotrzebnych wydatków. To
    nazywam "przeżeraniem" pieniędzy.
    System, w którym niby odkładane składki powodują, w zależności ich
    wysokości, wyższe czy niższe zobowiązanie Państwa do wypłaty określonej
    kwoty po przekroczeniu pewnego wieku nie ma żadnej przyszłości. To już
    KRUS jest lepszy. Składka niewysoka, ale za to świadczenie emerytalne
    też niewielkie, równe dla wszystkich, stałe i przewidywalne. Jak ktoś ma
    mózg i co najmniej sześć klas wie, że trzeba sobie samemu odkładać.

    > Jesteś pewien że rozumiesz co to znaczy "ubezpieczenie"?

    Niestety, rozumiem. Tzw. "ubezpieczenia" społeczne w wersji ZUS-owskiej
    w najmniejszej części nie odpowiadają definicji ubezpieczenia ale za to
    prawie w całości można im przypisać znamiona podatku. Zwłaszcza w
    przypadku "ubezpieczenia" emerytalnego.
    Przy obecnych zarobkach składki rentowe kosztowałyby mnie więcej niż 6
    tys. zł rocznie. Za połowę tej kwoty na wolnym rynku można zapewnić
    sobie zabezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy w wysokości
    dwukrotnie przewyższającej możliwe świadczenia z ZUS.

    Lubisz wyrzucać pieniądze w błoto, Twoja sprawa...

    --
    Marek

  • 7. Data: 2012-09-03 15:38:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-09-03, MarKust71 <...@...a> wrote:

    [...]

> [...]
    > góry znanego algorytmu. Armia urzędasów wprowadza jedynie zamieszanie
    > próbując uzasadniać sens istnienia swoich stanowisk.

    Wykrzusiłeś z siebie niesamowicie dużo tekstu i zero realnej treści.

> [...]
    > idzie, obiektem zbędnym, przysparzającym jedynie niepotrzebnych wydatków.

    I ile dokładnie tych pieniędzy "przeżera" ZUS i jakie proponujesz alternatywy?
    Ale konkrety poproszę.

> [...]
    > też niewielkie, równe dla wszystkich, stałe i przewidywalne. Jak ktoś ma
    > mózg i co najmniej sześć klas wie, że trzeba sobie samemu odkładać.

    No to powiedz mi droga istoto rozumna, ile procent osób w Polsce posiada
    oszczędności. Wiesz może? I powiedz mi droga istoto rozumna, co zrobisz
    jak osoba która nie oszczędzała (z różnych przyczyn), a która nie dostanie
    nic zawoła "jeść!"?

    > Niestety, rozumiem. Tzw. "ubezpieczenia" społeczne w wersji ZUS-owskiej
    > w najmniejszej części nie odpowiadają definicji ubezpieczenia ale za to
    > prawie w całości można im przypisać znamiona podatku.

    No to podaj swoją definicję ubezpieczenia. Skąd się wziął pomysł, że ubezpieczenie
    to jest coś, z czego otrzyma się świadczenie w każdym przypadku?

    > Zwłaszcza w przypadku "ubezpieczenia" emerytalnego.

    Pisałeś o rentowych, więc teraz nie zmieniaj tematu.

> [...]
    > sobie zabezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy w wysokości
    > dwukrotnie przewyższającej możliwe świadczenia z ZUS.

    Poproszę o przykład oferty.

    > Lubisz wyrzucać pieniądze w błoto, Twoja sprawa...

    Populista.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2012-09-03 20:25:10
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    Jak ktoś ma
    > mózg i co najmniej sześć klas wie, że trzeba sobie samemu odkładać.

    tuskowcy już i na tym położyli łapę, jak nie zauważyłeś to szkoda...

  • 9. Data: 2012-09-04 08:41:44
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarKust71" <...@...a> napisał w wiadomości

> [...]
    > zabezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy w wysokości dwukrotnie
    > przewyższającej możliwe świadczenia z ZUS.

    Tak, tak na wypadek L4 na pewno.
    Ale policz sobie rente do końca życia w wysokości 750 zł brutto (tyle płaci
    ZUS w przypadku najniższej składki) - kiedy sie zbilansuje? A w przypadku
    Twojej składki rentowej (czyli powyżej 500 zł miesiecznie) nie trudno
    policzyć ze Twoja renta byłaby wyższa od 1700 zł brutto. Po ilu latach
    płacenia składki to Ci sie zbilansuje?

    pozdr

  • 10. Data: 2012-09-04 19:57:04
    Od: MarKust71 <...@...a>

    > Wykrzusiłeś z siebie niesamowicie dużo tekstu i zero realnej treści.

    Żałujesz, że Tobie nie wychodzi, czy o co chodzi ?

    > I ile dokładnie tych pieniędzy "przeżera" ZUS i jakie proponujesz alternatywy?
    > Ale konkrety poproszę.

    W roku 2011 funkcjonowanie ZUS kosztowało nas (nas, bo nie unikam do
    końca płacenia podatków) z grubsza 4,01 mld zł z czego 2,46 mld zł
    poszło na wynagrodzenia z narzutami, a 1,02 mld zł na "usługi obce". Do
    tego ZUS zgromadził majątek trwały wartości 1,78 mld zł, z czego 1,29
    mld zł to bilansowa wartość budynków i lokali. Ponadto na koniec roku
    2011 ZUS trzymał "w kasie" 1,20 mld zł. Podsumowując majątek ZUS to w
    poważnym uproszczeniu (ale od czegoś trzeba zacząć) 2,98 mld zł a jego
    finansowanie kosztuje rocznie dodatkowe 4,01 mld zł.
    W tym samym czasie na fundusz emerytalny FUS (bo żadne z tego
    ubezpieczenie) wpłynęło 63,00 mld zł. Płacąc co miesiąc 9,76% składki
    emerytalnej ze swoich zarobków, podwójną (bo jeszcze pracodawca się do
    tego dokłada) równowartość 0,62 pp. z tego przeżera ZUS ciągnąc kasę z
    Budżetu.
    Konkretów by kolega chciał. Szkoda tylko, że czytanie dłuższych tekstów
    sprawia Ci problemy. Może zrobić by tak: ustalić stałą, minimalną
    wysokość świadczenia emerytalnego gwarantowanego przez Państwo. Kwota
    przyszłej emerytury byłaby z góry określona i nieobciążająca znacząco
    zarówno Budżetu jak i płacących składki. Płacąc niewielką składkę przez
    określony czas i osiągając określony wiek można by zostać emerytem, ale
    za "ZUS-owskie", jednolite dla wszystkich, niewysokie świadczenie. Osoby
    chcące podwyższyć sobie standard życia po zakończeniu pracy same mogą
    inwestować albo oszczędzać pieniądze nie wpłacane, jak obecnie, na
    świadczenia dla osób, które już zakończyły swoją zawodową aktywność.
    Obecnego systemu nie można "wyłączyć" z dnia na dzień, ale sukcesywnie,
    na przestrzeni 25-ciu lat problem obecnego systemu emerytalnego sam by
    się rozwiązał przez zmniejszanie ilości świadczeniobiorców, a do tego
    sukcesywnie można by planować obniżanie obciążeń pracobiorców i
    pracodawców w miarę przybywania osób zbliżających się do "stałej"
    emerytury, a ubywania tych liczących "po staremu". System prosty, pewny,
    jasny, tani, informacje o okresach ubezpieczenia już teraz gromadzone są
    automatycznie z danych przesyłanych przez pracodawców, więc do
    weryfikacji prawidłowości decyzji o nabyciu uprawnień do emerytury nawet
    żywa osoba nie za bardzo jest potrzebna.

    Konkret drugi, może nawet ważniejszy. Masz głowę na karku, to nie daj
    się okradać i sam zajmij się swoimi pieniędzmi na czasy, kiedy
    zdecydujesz się nie pracować. Na wypadek, gdybyś do niepracowania
    będziesz zmuszony chorobą, pomyśl o prawdziwym ubezpieczeniu ;)

    > <...> ile procent osób w Polsce posiada
    > oszczędności. Wiesz może? <...> co zrobisz
    > jak osoba która nie oszczędzała (z różnych przyczyn), a która nie dostanie
    > nic zawoła "jeść!"?
    A co mnie to obchodzi ? Ja oszczędzam, inwestuję i coś z tego mam.
    Potrafiłem to robić zarabiając nawet najniższą krajową. Tego można się
    nauczyć zamiast biadolić i krytykować. Dla tych, co bezmyślnie przejedli
    to, co mogli odłożyć, pozostaje opieka społeczna finansowana z podatków.

    > No to podaj swoją definicję ubezpieczenia. Skąd się wziął pomysł, że ubezpieczenie
    > to jest coś, z czego otrzyma się świadczenie w każdym przypadku?

    > Pisałeś o rentowych, więc teraz nie zmieniaj tematu.

    Kłopoty ze zrozumieniem dłuższych tekstów, jak widać, i zaczynasz się
    gubić. Chcesz definicji ? Proszę bardzo. Zajrzyj np. do "Ubezpieczenia.
    Rynek i Ryzyko.", red. W. Ronka-Chmielowiec, PWE, Warszawa 2002, str.
    34-36. Masz od razu sześć, choć zasada jest zawsze podobna. wiele
    podmiotów lub osób godzi się na wpłaty składek do tzw. zakładu
    ubezpieczeń, żeby w przypadku zaistnienia jakiegoś z góry określonego
    umową ubezpieczeniową ZDARZENIA LOSOWEGO którejś z tych osób zakład mógł
    ze zgromadzonych środków pokryć stratę. Tzw. "ubezpieczenie emerytalne"
    ma się do tego nijak. Zamiast "zdarzenia losowego" masz zakład o to, czy
    uda Ci się dożyć wieku emerytalnego. Państwo ściąga z Ciebie składki,
    jednocześnie ostatnio podwyższając wiek emerytalny, co
    prawdopodobieństwo osiągnięcia odpowiedniego progu znacząco się obniża.
    Jakby nie patrzeć w przypadku naszego systemu emerytalnego Państwo dąży
    do tego, żeby świadczeń wypłacać możliwie najmniej nie zmniejszając
    wcale wysokości składek, a sprawną nagonką na tzw. do niedawna II filar
    i położeniem łapy na środkach tam zgromadzonych, ograbiła podatników z
    tego, co mogli chociaż przekazać innym w spadku, gdyby, co jest bardzo
    prawdopodobne, emerytury nie udało się im doczekać.

    Ubezpieczenie rentowe można by od biedy pod podaną definicję podciągnąć,
    ale zastanawiające są dwie rzeczy:
    1. Nie ma możliwości, żeby pobierać jednocześnie emeryturę i rentę, to
    dlaczego składki płaci się obydwie ?
    2. W powołanym już roku 2011 wpływy na fundusz rentowy wyniosły 24,27
    mld zł przy 63,00 mld zł co daje przy 3 zł wydanych na emeryturę, 1 zł
    wydany na rentę. Jakieś nad wyraz chore mamy społeczeństwo, jeśli cała
    ta kasa wypłacana jest na świadczenia rentowe. A jeśli nie, to gdzie są
    te pieniądze ? Może w ramach "Konkretu nr 3", dla tych, którzy jakimś
    cudem dożyli emerytury, dołożyć niewykorzystane przez nich składki
    rentowe, do emerytalnych ? Mieliby emeryturę wyższą o 1/3...

    > Poproszę o przykład oferty.

    Chciałbyś :D Wszystko za darmo :D Sam się rozejrzyj ;)

    Zanim złapiesz się za krytykowanie, spróbuj wymyślić coś swojego, no
    chyba że jesteś zachwycony stanem obecnym, albo uważasz, że niczego nie
    można już zmienić.

    Marek