PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę na 1/64 etatu

  • 51. Data: 2012-09-13 19:59:34
    Temat: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2012 23:19:36 +0200, MarKust71 napisał(a):

    > Wzrośnie ? A w którym miejscu takiej bzdury się doczytałeś ?

    Ponieważ obecne koszty banków sa na poziomie 5% przepływów. Koszty OFE,
    czyli prywatnych firm prowadzących działalność podobną do ZUS - na poziomie
    8-9%.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 52. Data: 2012-09-14 11:30:55
    Od: MarKust71 <...@...a>

    Następnym razem uprzedź, bo albo wkładasz mi coś w usta, albo wyciągasz
    kolejne wątki.

    > Ponieważ obecne koszty banków sa na poziomie 5% przepływów. Koszty OFE,

    Ciekaw jestem Twojej arytmetyki i źródeł pochodzenia tych "5%
    przepływów", bo wystarczy spojrzeć w ogólnie dostępne dokumenty
    największego rodzimego banku detalicznego, żeby zobaczyć, że na obecny
    moment chwali się prowadzeniem 6,126 mln rachunków (dla porównania ZUS
    obsługuje chyba 4,5-5 mln emerytów), a w roku 2011 z tytułu opłat i
    prowizji związanych z ich prowadzeniem wraz, nawet, z operacjami
    kasowymi pobrał od swoich klientów 1,077 mln zł.
    Bank: 6 mln klientów - 1 mln (milion) kosztów obsługi rocznie
    ZUS: 5 mln klientów - 4 mld (miliardy) kosztów obsługi rocznie
    Naturalnie ZUS podobno jeszcze czymś tam poza pośredniczeniem w
    przelewaniu kasy się zajmuje, ale trudno oczekiwać, że wypłacanie
    świadczeń jest jego marginalną działalnością.

    > czyli prywatnych firm prowadzących działalność podobną do ZUS - na poziomie
    > 8-9%.

    Obawiam się, że powinieneś trochę odświeżyć sobie wiedzę nt.
    funkcjonowania tzw. systemu ubezpieczeń społecznych, bo doszukiwanie się
    podobieństw pomiędzy OFE a ZUS mocno śmieszy. Wcale mocno nie
    upraszczając ZUS zabiera pieniądze obecnym pracującym, żeby rozdać ją
    obecnym świadczeniobiorcom, w przeważającej części emerytom. OFE mają za
    zadanie (miały, dopóki nie nastąpił skok na kasę w maju 2011 kiedy
    większość środków przeznaczonych dla OFE też poszła do ZUS) gromadzić
    środki i je inwestować w zakresie opisanym prawem, czyli coś z nimi
    robić, a nie tylko przelewać z konta na konto, i za to "coś" pobierają
    opłaty. Ich skuteczność to jeszcze inna sprawa, przekraczająca tematykę
    tej dyskusji.
    W ZUS żegnasz się z kasą natychmiast i żyjesz nadzieją, że kiedyś ktoś
    na Ciebie też będzie tak płacił. W OFE obowiązkowo odkładasz pieniądze,
    z nadzieją, że przez lata nie stracą za wiele na wartości, żeby z nich
    później skorzystać albo przekazać potomnym, gdyby Ci się plan doczekania
    zakończenia aktywności zawodowej nie powiódł.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2012-09-24 01:41:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "MarKust71" <...@...a>

    > Jak na razie, to miewasz same wątpliwości. "Emerytalne" jest praktycznie
    > podatkiem, a nie ubezpieczeniem, a powinno stać się inwestycją.

    Emerytura jest dokładnie tym, czym być powinna tj utrzymywaniem osób
    starszych finansowaną z podatków. Robienie z tego systemu odkładania czy
    ubezpieczenia jest totalnym nonsensem. To każdy może robić w banku,
    funduszach cz ubezpieczalniach nie nazywając tego emeryturą.

  • 54. Data: 2012-09-24 01:45:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "MarKust71" <...@...a>

    > We wszystkich trzech przypadkach chodzi albo o dodawanie jakiejś wartości,
    > albo jej niemarnowanie. ZUS żadnej wartości nie dodaje, wręcz przeciwnie,
    > a w całości można go zastąpić wcale nieskomplikowanym, nawet przy obecnej
    > sytuacji prawnej, systemem komputerowym...

    To się dokładnie zgadza, że wystarczy pobierać podatek a nie jakieś magiczne
    składki, które ludziom wydają się odkładaniem a w istotnie nie są niczym
    innym niż inne podatki tylko z jednostkami uczestnictwa.

  • 55. Data: 2012-09-24 01:58:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > Załóż działalność. Popłać kilka lat te "niskie" składki. Jak po tych paru
    > latach dojdziesz do wniosku, że te pieniądze poszły w czarną dziurę to się
    > razem pośmiejemy przy piwie.

    To są składki na obecne emerytury czyli podatek a nie oszczędzanie !!!

    > Nadopiekuńczość państwa przybiera formy karykaturalne i taką właśnie
    > karykaturą emerytur jest obecnie zus.

    Dlaczego ? Nie dostają emerytur ? Dostają. Za dużo wydają ? Ok, ale to mów o
    zbyt dużych wydatkach.

    Od umierających ludzi na ulicy są
    > organizacje charytatywne lub inne instytucje do tego celu powołane (i
    > utrzymywane z podatków tych "którym się powodzi").
    > Nie po to zapierdzielam na składki emerytalne, żeby jakiś urzędas za parę
    > lat mi powiedział, że moja emerytura wystarczy na zdychanie na ulicy. To
    > ma być _emerytura_, a nie zapomoga. A już kuriozum jest nazywanie tego
    > "ubezpieczeniem" - starzenie się to nie jest wypadek losowy. Wodę z mózgu
    > ludziom zrobili.

    To jest ubezpieczenie ... dla rządzących :-)

    > Skoro nie potrafią zapewnić _emerytur_, to powinni pozwolić ludziom
    > decydować samodzielnie w jaki sposób zabezpieczyć (bądź nie) swoją
    > przyszłość. Ludzie inteligentni zrobią to bardziej racjonalnie i jeszcze
    > im zostanie na datki dla instytucji charytatywnych.

    Chodzi o to, że ... ludzie mają prawo oczekiwać takiej opieki państwa. W
    mniejszych społecznościach dajmy na to plemiennych też opiekują się
    starszymi płacąc na to podatki.

  • 56. Data: 2012-09-24 18:19:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > Twoja metoda, tzn. "powinni pozwolić ludziom decydować samodzielnie
    > w jaki sposób zabezpieczyć (bądź nie) swoją przyszłość." ...

    Emerytura to nie jest to, co zbieramy na stare lata tylko to co od innych
    wtedy dostajemy.

  • 57. Data: 2012-09-24 18:40:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > ... Zapomniałeś dodać, że pieniądze ze składki emerytalnej (ubezpieczenie
    > hehe) przepadają jak kamień w wodę i nie ma szans na dziedziczenie
    > zainwestowanych (odłożonych?) pieniędzy.

    Bo to podatek a nie oszczędności. Jednostki uczestnictwa służą tylko temu by
    obibok dostał mniej niż pracuś.