PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo a urlop ?

  • 1. Data: 2005-07-15 18:14:33
    Temat: Umowa o dzielo a urlop ?
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    Heyka
    W tej chwili pracuje na umowe o dzielo i w zwiazku z tym mam pytanie jak to
    liczy do czasu pracy ? Bo gdybym pracowal jako zatrudniony na stale to
    sprawa prosta latka leca urlop sie nalicza itd. A jesli np. ktos przez kilka
    lat pracuje na umowe o dzielo to czy te kilka lat sie liczy ?
    Jarod

  • 2. Data: 2005-07-15 18:45:33
    Temat: Re: Umowa o dzielo a urlop ?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 15 Jul 2005 18:14:33 +0000 (UTC), "Jarod"
    <b...@N...gazeta.pl> zakodował:

    >sprawa prosta latka leca urlop sie nalicza itd. A jesli np. ktos przez kilka
    >lat pracuje na umowe o dzielo to czy te kilka lat sie liczy ?

    Nie

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-07-15 19:00:17
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

> [...]
    kilka
    > lat pracuje na umowe o dzielo to czy te kilka lat sie liczy ?

    umowa o dzielo to tylko umowa o dzielo - nie ma powiazania z kodeksem pracy

    urlop nie przysluguje wtedy...czas pracy to tez pojecie niepasujace do tego
    typu umowy

  • 4. Data: 2005-07-15 19:32:59
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    > umowa o dzielo to tylko umowa o dzielo - nie ma powiazania z kodeksem pracy
    >
    > urlop nie przysluguje wtedy...czas pracy to tez pojecie niepasujace do tego
    > typu umowy

    Chodzi mi glownie o czas pracy czy przepracowane np. 2lata na umowe o dzielo
    wliczaja sie do czasu pracy ?
    Jarod

  • 5. Data: 2005-07-15 20:13:59
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "candina" <candina[malpa]@o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracy
    >
    > urlop nie przysluguje wtedy...czas pracy to tez pojecie niepasujace do

    Dzielo wykonuje sie jak sie chce, gdzie sie chce i kiedy sie chce i tylko
    trzeba je dostarczyc pracodawcy w terminie. Pracodawca moze w umowie
    zapisac, ze zezwala na korzystanie z pomieszczen i sprzetu firmy w danych
    godzinach w celu wykonywania czynnosci zwiazanych z wykonaniem dziela, ale
    przychodzenie wtedy do siedziby firmy jest wolnym wyborem zleceniobiorcy.
    Sensownym np. wtedy, jak zleceniodawca ma w swojej siedzibie np. stacje
    graficzna Siliconu, ktora jest niezbedna do wykonania zadania i ktorej
    zleceniobiorca sam sobie nie kupi.

    Jesli ktos zatrudnia na umowe o dzielo i _wymaga_ obecnosci w firmie w
    okreslonych godzinach, to jest to sprzeczne z prawem i z sensem umowy o
    dzielo.

    Jesli jestes de facto pracownikiem, a dla obnizenia kosztow pracodawcy
    robisz to w formie umowy na dzielo, jedynym wyjsciem uzyskania urlopu bez
    ciagania sie po instytucjach kontrolnych i sadach jest zwyczajne pogadanie,
    ze tyle czasu nie miales urlopu i go chcesz i potrzebujesz, poniewaz w
    rzeczywistosci funkcjonujesz jak pracownik na umowie o prace. Przed odjeciem
    ostrzejszych dzialan - o ile Ci tak zalezy na urlopie, ze jestes sklonny je
    podjac - polecam sprobowanie wlasnie o tym zwyczajnie pogadac.

    I.

  • 6. Data: 2005-07-16 06:26:10
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jarod [Fri, 15 Jul 2005 19:32:59 +0000 (UTC)]:

    > Chodzi mi glownie o czas pracy czy przepracowane np. 2lata
    > na umowe o dzielo wliczaja sie do czasu pracy ?

    Nie wliczaja sie bo Ty nie jestes zatrudniony. Ty tylko
    wykonujesz dzielo.

    Kira

  • 7. Data: 2005-07-16 17:14:03
    Od: "FotoHolic" <foto_sek@nie_ma_jak_spam.pl>

    Użytkownik "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kilka
    > lat pracuje na umowe o dzielo to czy te kilka lat sie liczy ?

    Brak urlopu to pikus w porownaniu do innych wad tej mowy. Mnie to zastanawia
    jedno - jak mozna pracowac 2 lata na umowie o dzielo i nie wiedziec o jej
    malo "pozytecznych" konsekwencjach.
    O ile to jest mozliwe postaraj sie zmienic ja na co najmniej umowa zlecenie
    lub/i poszukac czego bardziej zwiazanego ze zlodziejskimi metodami
    ubezpieczen spolecznych i przyszlej "emerytury" - umowa na pol etatu czy
    caly etat.

    Byc moze jest to mniej wazne, gdy ktos nie ma wiekszych zobowiazan czy
    rodziny, ale naprawde warto zastanowic sie wczesniej zanim - odpukac!!!! -
    cos sie ze zdrowiem stanie itd.

    FotoHolic