PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo a umowa-zlecenie - roznice

  • 1. Data: 2005-07-12 13:23:05
    Temat: Umowa o dzielo a umowa-zlecenie - roznice
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Witam
    Jest sobie pracownik posiadajacy umowe o prace na caly etat. Ma szanse
    dorobic sobie po godzinach u innego pracodawcy. Drugi pracodawca
    proponuje umowe o dzielo zamiast umowy-zlecenie. Jakie to moze miec
    konsekwencje dla pracownika?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 2. Data: 2005-07-12 17:39:03
    Temat: Re: Umowa o dzielo a umowa-zlecenie - roznice
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Żadnych, umowa zlecenie i umowa o dzieło to umowy podlegające przepisom
    kodeksu cywilnego.
    Umowa zlecenie to umowa starannego działania
    Umowa o dzieło to umowa efektu

  • 3. Data: 2005-07-12 18:13:06
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2005 19:39:03 +0200, "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Żadnych, umowa zlecenie i umowa o dzieło to umowy podlegające przepisom
    >kodeksu cywilnego.

    Jak to żadnych, skoro:

    >Umowa zlecenie to umowa starannego działania
    >Umowa o dzieło to umowa efektu

    Te różnice są istotne, szczególnie gdy potem strony mają wątpliwości co do
    wyniku pracy.

  • 4. Data: 2005-07-12 18:31:09
    Od: "bez SCIEMY" <b...@W...gazeta.pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisał(a):

> [...]
    > dorobic sobie po godzinach u innego pracodawcy. Drugi pracodawca
    > proponuje umowe o dzielo zamiast umowy-zlecenie. Jakie to moze miec

    Przy *umowie o dzielo* pracodawca placi tylko zaliczke na poczet podatku
    dochodowego, przy *umowie zlecenie* rowniez skladki, wiec pracodawcy raczej
    unikaja tej drugiej.

    W Twoim przypadku, Twoj znajomy/znajoma nie bedzie stratna pracujac na
    *umowe o dzielo*, bo wszelkie swiadczenia ma placone z tytulu umowy o prace.

  • 5. Data: 2005-07-12 19:49:24
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    bez SCIEMY napisał(a):
> [...]
    > *umowe o dzielo*, bo wszelkie swiadczenia ma placone z tytulu umowy o prace.
    Aha, o taka informacje mi wlasnie chodzilo. Szwagierka obawiala sie ze
    pracujac na umowe-o-dzielo bedzie musiala sama sobie oplacic jakies skladki.
    A jak jest sprawa z kosztami? Czy podatek odprowadzany jest od takiej
    samej kwoty zarowno w przypadku umowy-o-dzielo jak i umowy-zlecenie? Czy
    tez sa rozne koszty uzyskania przychodu?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-07-12 20:02:12
    Od: "bez SCIEMY" <b...@W...gazeta.pl>

    > Aha, o taka informacje mi wlasnie chodzilo. Szwagierka obawiala sie ze
    > pracujac na umowe-o-dzielo bedzie musiala sama sobie oplacic jakies
    skladki.

    ZADNYCH SKLADEK SAMA NIE PLACI; MUSI TYLKO PAMIETAC, ZE PRACOWALA ROWNIEZ NA
    UMOWE O DZIELO PRZY ROZLICZENIU ROCZNYM (ALE O TYM, TO PEWNIE KSIEGOWOSC JEJ
    PRZYPOMNI Z FIRMY, GDZIE DORABIALA, DOSTARCZJAC JEJ PIT)

    > A jak jest sprawa z kosztami? Czy podatek odprowadzany jest od takiej
    > samej kwoty zarowno w przypadku umowy-o-dzielo jak i umowy-zlecenie? Czy
    > tez sa rozne koszty uzyskania przychodu?

    TEGO NIESTETY NIE WIEM, TO JUZ PYTANIE DO URZEDU SKARBOWEGO (NAJPLEPIEJ NA
    PISMIE, ABY UCHRONIC SIE PRZED EWENTUALNYMI POMYLKAMI BEZKARNYCH
    BAMBOSZOWYCH URZEDNIKOW).

  • 7. Data: 2005-07-12 20:19:46
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Tue, 12 Jul 2005 20:02:12 +0000 (UTC), bez SCIEMY wrote:

    > ZADNYCH SKLADEK SAMA NIE PLACI; MUSI TYLKO PAMIETAC, ZE PRACOWALA ROWNIEZ NA
    > UMOWE O DZIELO PRZY ROZLICZENIU ROCZNYM (ALE O TYM, TO PEWNIE KSIEGOWOSC JEJ
    > PRZYPOMNI Z FIRMY, GDZIE DORABIALA, DOSTARCZJAC JEJ PIT)

    Nie pisz wielkimi literami, to oznacza krzyk; http://www.netykieta.prv.pl/

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    fewterer - A keeper of dogs or manager of a kennel

  • 8. Data: 2005-07-12 20:32:55
    Od: "bez SCIEMY" <b...@W...gazeta.pl>

    Jarek Hirny <a...@h...pl> napisał(a):

    ROWNIEZ NA
    JEJ

    > Nie pisz wielkimi literami, to oznacza krzyk; http://www.netykieta.prv.pl/
    >
    > Jarek

    Fukc off!

  • 9. Data: 2005-07-12 20:40:52
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    On Tue, 12 Jul 2005 20:32:55 +0000 (UTC), bez SCIEMY wrote:

    > ROWNIEZ NA
    > JEJ

    > Fukc off!

    O, kolejne alter ego p. Chwiałkowskiego? To intuicja mnie nie zawiodła.

    Jarek
    --
    http://hell.pl/agnus/

    hadeharia - The practice of constantly using the word ,,Hell" in speaking

  • 10. Data: 2005-07-12 20:54:42
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    bez SCIEMY napisał(a):
    > ROWNIEZ NA
    > JEJ

    > Fukc off!
    Kurcze, co za chamstwo... mam nadzieje ze abuse zadziala

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl