PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy

  • 231. Data: 2006-06-17 15:15:50
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy[DŁUGIE-PEWNIE NIKT NIE PRZECZYTA]
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    fkd napisał(a):
    > Cóż ... Od lat używam adresu składającego sie z mojego imienia i
    > nazwiska, pliki z dokumentami nazywam również w ten sposób.
    > [...]
    > Moje CV (...) zawsze było oceniane
    > jako profesjonalne i uczciwe. I co z tego ? Nic.
    Sam wygląd CV czy używany adres e-mail nie jest jedynym kryterium oceny
    kandydata. Jest jedynie wstępem do preselekcji aplikacji. IMHO o braku
    odpowiedzi decydowały inne czynniki.

    > Owszem ma prawo ... Co jednak z mechanizmami oceny rekrutujących ?
    > Zawsze te osoby mają wytłumaczenie ... mogą powiedzieć, że wybrali
    > najlepszego to przecież kandydaci byli kiepscy. I z tego co wiem to
    > takie wymówki skutkują. Sądząc m.in. po ilości narzekań na kandydatów na
    > tej grupie.
    Ilość narzekań na tej grupie, zarówno kandydatów jak i rekruterów, radzę
    traktować z pobłażaniem. Nigdy nie jest tak, że coś jest czarne lub
    białe, więc narzekania klasy "to wina rektuterów/kandydatów" + parę
    kluczowych słówek typu "w każdej firmie/ żadna firma / każdy kandydat/
    żaden kandydat / nigdy / zawsze / wszyscy / nikt" chyba jasno określa
    jakość takiego narzekania.

    A co do oceny pracy rekruterów. W poważnych korporacjach, b.
    stawiających na dobór wlaściwych kadr, rekruterzy, jak reszta
    pracowników, podlegają wnikliwej ocenie. Począwszy od stopnia zachowania
    procedur firmowych, na ostatecznej weryfikacji zgodności profilu
    zrekrutowanego kandydata do profilu wzorcowego. To, w jaki sposób
    kandydat został zatrudniony, czy uczciwie czy nie, czy przez kumoterstwo
    czy w inny sposób, z pkt. widzenia oceny nie jest istotne, o ile
    odpowiada wzorcowemu profilowi kandydata. Podobnie jak nie jest na
    bieżąco sprawdzane, jakie wałki wykonują pracownicy pozostałych działów.
    Chyba, że ktoś wpadnie... Wówczas wyciaga się sankcje.

    W wielu firmach funkcje rekrutacji łączy się z innymi, np. z ocenami,
    diagnozą potrzeb szkoleniowych etc. Dział HR stanowi wówczas "wykonawczą
    rękę" zarządu. Ocena jest zatem dokonywana np. przez porównanie
    deficytów szkoleniowych pracowników w jakimś odcinku czasowym - czy się
    zmniejszyły albo jako ocena wdrożenia ustalonych przez zarząd zmian.

    Decyzje pracowników HR są też na bieżąco oceniane, gdyż nigdy nie jest
    tak, że dział HR podejmuje jakiekolwiek decyzje w oderwaniu od
    pozostałych menedżerów. Decyzje dot. działu produkcji, polityka
    postępowania z tym działem są dokonywane z udziałem szefa produkcji itp.

    > Ja piszę "Szanowni Państwo" + dodatkowa informacja czego wiadomość
    > dotyczy, w uprzejmym tonie + temat wiadomości pozwalający drugiej
    > stronie szybko ją zaklasyfikować :)
    I bingo.

    > Już raz mieliśmy w historii sytuację, że wyrżnięto w naszym kraju jedną
    > z grup społecznych. Obecna "elestycznośc etyczna" jest, moim zdaniem,
    > pośrednio skutkiem tych działań. Wyznaję w swoim życiu zasadę, że lepiej
    > równać do lepszych (w tym przypadku w danej dziedzinie), jednak za to
    > przeważnie jestem krytykowany.
    A w jaki sposób i przez kogo?

    > Niestety zasada "obciąć wszystkie głowy wystające znad połowy" działa
    > skutecznie.
    To jest atawistyczna zasada i mamy ją "we krwi". To z tego bierze się
    lęk przed publicznym przemawianiem, różne inne lęki społeczne itp.
    Kanonem piękności są niebieskoocy blondyni, bo jest ich najwięcej, ergo
    ich uroda jest wynikiem działania genów dominujących a nie recesywnych.

    > To była ironia ... :)
    A mnie się ta koncepcja jednak b. podoba i warto ją rozwinąć :)

    > Powstaje pytanie: Czy on sam się tam wcisnął ? Jeśli bije głową w mur
    > raz czy dwa a i może dziesięć a potem się załamuje to można powiedzieć,
    > że rzeczywiście sam się tam wcisnął. Ale jeśli 20, 50, 100 to już moim
    > zdaniem nie.
    Nie. Nie takie wciskanie się miałem na myśli. Mam na myśli grupę ludzi o
    wybitnie roszczeniowej postawie, zewnątrzsterownych, rozchwianych
    emocjonalnie, opierających sie jakiejkolwiek sugestii rozwoju (chociażby
    rozumianego jako pójście do UP i zasięgnięcie darmowej rady a potem nie
    skrytykowanie tej rady), nie przyjmujących informacji zwrotnej,
    rzutujących swoje niepowodzenia na wszystkich dookoła.

    Można by, poszukując przyczyny, dojść do wniosku, że to wychowanie,
    niewłaściwe wzorce w rodzinie, społeczeństwo czy państwo są winne i
    pewnie któreś z nich byłoby po części winne. Tylko, że rekruter nie jest
    najemnym rozgrzeszycielem a jego zadaniem nie jest poszukiwanie wyższych
    przyczyn lichości kandydata, tylko poszukiwanie kandydata
    odopowiedniego. W myśl zasad - "każdy ma prawo spieprzyć sobie życie" i
    "trudne dzieciństwo nie tłumaczy błędów w dorosłości", tak jak
    "nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności".

    Natomiast co do załamywania się. Owszem - można sie załamać, nie
    przeczę. Tyle, że po załamaniu powinny przyjść konstruktywne wnioski.
    Jednak b. wątpliwe, by nastąpiły, gdyż człowiek w sytuacji bezrobocia
    przechodzi przez różne fazy i tylko jedna z nich cechuje się wzmożonym
    działaniem przeciwko swojej sytuacji. Dlatego powinno się udzielić
    załamanej osobie wsparcia.

    > Panuje przekonanie, że ci którzy nie znaleźli się na na rynku pracy są
    > słabi psychicznie. Czy aby rzeczywiście ? Kto jest słaby? Ten kto się
    > przystosował do polskiej rzeczywistości, przepraszam za słowa, skurwił
    > się intelektualnie i etycznie, czy też ten który wytrwał i miał odwagę
    > postępować uczciwie ?
    Słaby to absolutnie nie. Raczej niewłaściwie wykształcony (nawet po paru
    fakultetach), nie wykształcony w poszukiwaniu pracy etc. Na pewno nie
    słaby psychicznie, choć bezrobocie albo bezskuteczne próby zmiany pracy
    ową siłę psychiczną nadwątlają.
    A co do skurwienia - sorry, ale nie kumam. Co masz na myśli pisząc o
    skiurwieniu?

    > A ja zazwyczaj w takich sytuacjach słyszę usprawiedliwienie, że przecież
    > xxxxxx to mój kolega i nie będę mu robił bydła, po co mu szkodzić i
    > robić sobie wrogów.
    No i to jest choroba calego systemu - firmy, gdzie subietywne i prywatne
    pobudki mogą mieć miejsce. Są na to sposoby - chociażby system ocen
    oparty o pomiar realizacji celów w sposób bezwględny tzn. w odniesieniu
    do przyjętych wartości średnich a nie pracy działu. W tym drugim
    przypadku, jeśli w dziale produkcji na 10 pracowników niszczy 90%
    materiału a ten jeden tylko 60% to oznaczało by, że tego jednego należy
    nagrodzic. A to nieprawda.

    No i bezlitosne egzekwowanie systemu oceny. Bezlitosne w sensie - jasne
    określenie kryteriów oceny, nagród i kar a potem realizacja tej polityki.

    > Z pewnością jest to najskuteczniejsza metoda poszukiwania pracy. Nie
    > ustosunkował się jednak Pan do mojego opisu różnic w procesie
    > poszukiwania pracy tą drogą w Polsce i zagranicą. Zakładam, że opis był
    > na tyle trafny, aby o nim nie dyskutować.

    Nie ustosunkowałem się, bo nie znam ani takich przypadków ani też nikt
    mi wyraźnie nie pokazał przeciwnych, więc nie czuję się na siłach
    polemizować z powodu braku argumentów.

    BTW: po co forma "Pan"? :)

    > Co do ściemniania i tupeciarstwa to wg mnie więcej mają one wspólnego z
    > brakiem skrupułów niż z jakąkolwiek inteligencją.
    Pewien niedorozwój uczuć wyższych pewnie i w tym jest :) Ale
    niekoniecznie musi być.

    > Rozwinięta inteligencja społeczna i emocjonalna, moim zdaniem oznacza
    > umiejętność wydobycia właściwych argumentów dla danego klienta,
    > zaprezentowanie pozytywnych stron, umiejętność profilowania i łączenia
    > rzeczy pozornie nie do pogodzenia.
    Dokładnie. Ale też umiejetność zarządzania konfliktem w miejscu pracy,
    umiejętność przyjmowania cennej roli rozjemcy lub eksperta w
    wielowymiarowych zagadnieniach.

    > Nie wiem czy wytrwałość czy samotresura, małpę też można wytresować aby
    > w zadaniach określonego typu postępowała we właściwy sposób.
    Samotresura to też wytrwalość. O ile nie wynika z jakichś kompulsywnych
    potrzeb.

    > Istotne jest wg mnie to żeby dane kompetencje były stabilne, aby
    > stanowiły rdzeń, który nie rozsypie się gdy zmieni się nieznacznie typ
    > problemu jaki jest do rozwiązania. Żeby nie były oparte na tym co dany
    > człowiek przeczyta lub przyswoi na chwilę aby się lepiej zaprezentować.
    Pewne cechy charakteru są niezmienne i one nie powinny się rozsypać.
    Podobnie kompetencje - niektóre z nich raz nabyte pozostają na całe
    życie. O inne trzeba dbać i odświeżać.
    Oczywiście, w zależności od sytuacji życiowej delikwenta, może być on
    bardziej lub mniej podatny na pewne bodźce, zachowania itp. (np. w
    różnych momentach życia różnie reagować na stres. O roli schorzeń np.
    takiej tarczycy albo nadnerczy nawet nie wspomnę, bo mają b. duży
    wpływ). Ale zmiany te zachodzą długofalowo. Rzadko się zdarza, by
    człowiek, który dotychczas radził sobie z jakimś typem zadań, nagle
    przestał sobie z nimi radzić.

    pzdr.
    m.

  • 232. Data: 2006-06-18 01:14:29
    Od: fkd <fkd@_o2.pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):
    > Sam wygląd CV czy używany adres e-mail nie jest jedynym kryterium oceny
    > kandydata. Jest jedynie wstępem do preselekcji aplikacji. IMHO o braku
    > odpowiedzi decydowały inne czynniki.

    Nie chodzi tylko o wygląd, formę ale też o zawartość merytoryczną i to
    co za nią idzie.

    Nawet w pierwszej pracy byłem samodzielnym pracownikiem, nie trzeba było
    mnie wiele uczyć. To mi przydzielano już po miesiącu innych pracowników
    zazwyczaj młodszych, a ja odpowiadałem za poprawne wykonanie zadań.
    Potem po ok. pół roku zaczęto przydzielać mi także starszych, z
    wieloletnim stażem. Oczywiście istaniała hierarchia, ale tak naprawde
    kompetencyjnie (w grupie ok 10 osobowej) ustępowałem jednej może dwóm
    osobom (z doświadczeniem i wysokimi kwalifikacjami) oraz oczywiście
    podlegałem kierownikowi.

    Doświadczenie mam, wiedzę i umiejętności mam (oczywiście nie na każde
    stanowisko w mojej branży :)), CV przygotowane dobrze, cała otoczka
    emaile itp. może nie zawsze perfekcyjnie ale na wysokim poziomie.
    Rozważając potrzeby pracodawcy, dopasowanie kandydata do wymaganego
    profilu, opłacalność pozyskania takiego a nie innego pracownika itd.,
    rozumiem że często "inne czynniki" mają wpływ na selekcję. Jednak 2%
    skuteczności licząc same odpowiedzi (a co dopiero rozmowy), daje mi do
    myślenia.

    Oczywiście aby jednoznacznie ocenić te "inne czynniki" potrzebne byłoby
    abym pokazał swoje CV i udzielił dodatkowych informacji, jednak mi
    wystarczy to, że polscy pracodawcy nie odpowiadają, natomiast
    zagraniczni owszem. Mimo ich wiedzy o tym, że na razie jestem jeszcze w
    kraju. Dla odróżnienia 40% skuteczności jak na razie:)

    Porównując skuteczność obu przypadków zauważam zbyt wielką dysproporcję
    biorąc nawet pod uwagę bezrobocie w Polsce i za granicą oraz "inne
    czynniki" *obiektywne* (w najgorszym przypadku) nie powinny one sie tak
    bardzo różnić. Mogłoby to być 10-15% ale nie 2%.

> [...]
    > kluczowych słówek typu "w każdej firmie/ żadna firma / każdy kandydat/
    > żaden kandydat / nigdy / zawsze / wszyscy / nikt" chyba jasno określa

    Co do tych "kluczowych słówek" to się w zupełności zgadzam. Zauważyłem
    tę zależność już dawno temu :) Jednak żadko znajduję osoby, które
    zgadzają się ze mną w ich interpretacji. Może dlatego opisane wymówki
    skutkują.

> [...]
    > pozostałych menedżerów. Decyzje dot. działu produkcji, polityka
    > postępowania z tym działem są dokonywane z udziałem szefa produkcji itp.

    Przykład oddziału zagranicznej firmy, który podawałem dotyczy właśnie
    korporacji. Zakładając nawet, że ten przykład był wyjątkiem, to mimo
    wszystko korporacje (oddziały korporacji, wogóle wielkie firmy) stanowią
    bardzo mały procent pracodawców.

    > I bingo.

    > A w jaki sposób i przez kogo?

    Przez wyznawców poniższej zasady. Zaczyna się od krytyki...

> [...]
    > Kanonem piękności są niebieskoocy blondyni, bo jest ich najwięcej, ergo
    > ich uroda jest wynikiem działania genów dominujących a nie recesywnych.

    Niebieskoocy blondyni stanowią mniejszość :) Cała azja i afryka to
    bruneci, europa to przewaga brunetów i szatynów, ameryka pdn. też
    bruneci, a ameryka płn. pomieszanie (tutaj chyba duża część blondynów
    jest nieautentyczna, jak chyba także w europie). :)
    Są raczej wyjątkowi.
    Nie rozumiem więc analogii między blondynami a opisywaną zasadą.

    Ktoś mi ostatnio powiedział, że "nic nie cieszy tak jak krzywda bliźniego".

    Większość ludzi czuje się lepiej jeśli nie ma w pobliżu nikogo lepszego
    (lub znacząco lepszego) w jakiejkolwiek dziedzinie w której mogliby się
    z nim porównać. Czują się wtedy ważniejsi.
    A jeśli w otoczeniu jest osoba wyróżniająca się spośród innych to
    zazwyczaj "dołuje" je nie samo zachowanie tej osoby (choć oczywiście
    zależy to od osobowości tej osoby) ale sama jej obecność.

    I wtedy się zaczyna ...

> [...]
    > skrytykowanie tej rady), nie przyjmujących informacji zwrotnej,
    > rzutujących swoje niepowodzenia na wszystkich dookoła.

    Roszczeniowców (w skrócie tak ich nazwę), moim zdaniem, jest wielu
    pośród tych co wcisneli się w bajoro negatywnej oceny jak i wśród
    tupeciarzy i ściemniaczy. Nie sądzę jednak aby osoby z negatywną
    samooceną miały dużo wspólnego z "roszczeniowcami", rozczeniowość z
    założenia oznacza przecenianie swoich kompetencji i oderwanie samooceny
    od rzeczywistości (w negatywnym sensie, bo mi się należy, bo ja to czy
    tamto) a to raczej wskazuje na tupeciarzy i ściemniaczy. Choć nie zawsze.
    A zewnątrzsterowność i rozchwianie emocjonalne to raczej argumenty
    potwierdzające tę tezę, bo taką osobę możnaby jednocześnie nazwać
    konformistą a tu już wychodzą cechy takie jak brak własnych
    zasad/skrupułów i traktowanie kłamstwa i oszustwa jako normy.

> [...]

    > fakultetach), nie wykształcony w poszukiwaniu pracy etc. Na pewno nie
    > słaby psychicznie, choć bezrobocie albo bezskuteczne próby zmiany pracy

    Co do wykształcenia to moja branża to telekomunikacja (sieci
    telekomunikacyjne i komputerowe, wszystkie aspekty komunikacji na
    odległość) a kompetencje dodatkowo zahaczają trochę o IT i elektronikę,
    na zasilaniu też muszę siętrochę znać (konieczne abym poruszał się w
    swojej branży bez problemów), nie wydaje mi się abym był niewłaściwie
    wykształcony. ;)

    Problem jest inny w moim przypadku, w powszechnym przekonaniu sieciami
    zajmują się informatycy, a tak naprawdę znają się oni na tym jak ja na
    programowaniu lub bazach danych, czyli kiepsko (są oczywiście wyjątki
    wśród informatyków). W archiwom grupy jest mój post na ten temat - chyba
    z jesieni ubiegłego roku.

    Moim zdaniem to przekonanie ma źródło jeszcze w czasach gdy informatyk
    to był ktoś w stylu pana Władka od wszystkiego. Potem przez jakiś czas
    wszystkie nowe technologie (w szczególności związane z komputerami,
    Internetem itp.) wrzucano do worka "informatyka". Czasy się zmieniły,
    rzeczywistość też a stereotyp został.

    Także wsród osób przeprowadzających rekrutację ...

    > A co do skurwienia - sorry, ale nie kumam. Co masz na myśli pisząc o
    > skiurwieniu?

    Trudno mi to wyjaśnić, obrazowo: nazywanie czarnego białym, i na odwrót
    kiedy jest to "potrzebne" lub niesie korzyści. Oczywiście jest to bardzo
    duże uproszczenie. Pojęcie stworzyłem kiedyś na własne potrzeby :)

> [...]
    >
    > No i bezlitosne egzekwowanie systemu oceny. Bezlitosne w sensie - jasne
    > określenie kryteriów oceny, nagród i kar a potem realizacja tej polityki.

    To rozwiązałoby wiele dzisiejszych problemów. Ale jak to zrealizować ?
    Nie spotkałem się jeszcze, żeby gdziekolwiek taki system funkcjonował.

    > Nie ustosunkowałem się, bo nie znam ani takich przypadków ani też nikt
    > mi wyraźnie nie pokazał przeciwnych, więc nie czuję się na siłach
    > polemizować z powodu braku argumentów.

    Być może żyjemy w innych środowiskach po prostu. Moje to miasto ok
    80tyś. mieszkańców, gdzie ok 95% stanowisk obsadzanych jest w sposób
    jaki wcześniej opisałem, i nikt tego nie kryje, że tak jest. W
    najbliższych większych miastach (500-700tyś) ten procent jest trochę
    niższy ale wg moich obserwacji nie schodzi poniżej ok 80-90%.

    > BTW: po co forma "Pan"? :)

    Pani ? :)
    A na serio.
    Przyzwyczajenia, wychowanie, uprzedzenia dotyczące szybkiego spoufalania
    się. Za jakiś czas się przystosuję. :)

    > Pewien niedorozwój uczuć wyższych pewnie i w tym jest :) Ale
    > niekoniecznie musi być.

    Ładnie nazwane :)

    > Dokładnie. Ale też umiejetność zarządzania konfliktem w miejscu pracy,
    > umiejętność przyjmowania cennej roli rozjemcy lub eksperta w
    > wielowymiarowych zagadnieniach.

    Dziękuję za uzupełnienie :)

> [...]

    > wpływ). Ale zmiany te zachodzą długofalowo. Rzadko się zdarza, by
    > człowiek, który dotychczas radził sobie z jakimś typem zadań, nagle

    To prawda, jednak chodziło mi raczej o działania typu wkucie na pamięć
    połowy książki na jakiś temat, a potem jej cytowanie bez zrozumienia.

    Tak samo z samotresurą, powtarzanie jakiegoś zadania 10, 20 razy do
    perfekcji w przypadku większości testów IQ jest raczej procesem
    pamięciowym niż myślowym. A uzyskane kompetencje niezmiernie małe w
    porównaniu z kompetencjami osoby, która uzyska taki sam rezultat bez
    "pamięciowego" przygotowania.
    Jak pewnie wiesz testy IQ są coraz częściej nazywane przez psychologów
    testami sprawności umysłowej. Miałem przyjemność rozwiązywać na jednym
    szkoleniu testy (przygotowany przez ludzi zajmujących się badawczą
    stroną psychologii) w których czynniki pamięciowe (typu wzory na ciągi
    itp.) były maksymalnie wyeliminiwane. Jeśli MENSA zastosowała by je, to
    moim zdaniem drastycznie spadłaby liczba jej członków :)

    Wiesz zasadniczo sądzę, że zgadzamy się w wielu kwestiach, być może
    różnice wynikają raczej z własnych doświadczeń/środowiska lub tolerancji
    na pewne zjawiska i zachowania. Ja mam ją niską, ze względy na własne
    doświadczenia oraz fakt, że tak naprawdę nie muszę zdawać sie na
    polskich pracodawców, nie jestem przywiązany do polskiej "załamującej"
    rzeczywistości. Nie mam własnej rodziny, która trzymałaby mnie na miejscu.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 233. Data: 2006-06-18 10:29:59
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    fkd wrote:

> [...]
    > to zazwyczaj "dołuje" je nie samo zachowanie tej osoby (choć
    > oczywiście zależy to od osobowości tej osoby) ale sama jej

    A konczy sie jak w moim przypadku: "ma Pan dobre kontakty z
    pracownikami ale stosuje Pan autorskie rozwiazania, dzieki ktorym
    co prawda systemy dzialaja szybciej a ludzie pracuja wydajniej
    ale my dazymy do unifikacji" i koniec wspolpracy z adminem ...

> [...]
    > (są oczywiście wyjątki wśród informatyków). W archiwom grupy
    > jest mój post na ten temat - chyba z jesieni ubiegłego roku.

    Tez uwazam, ze nazwa stanowiska "informatyk" jest najczesciej zle
    rozumiana i staralem sie zeby nazywano mnie administratorem sieci
    i systemow.

> [...]
    > odwrót kiedy jest to "potrzebne" lub niesie korzyści. Oczywiście
    > jest to bardzo duże uproszczenie. Pojęcie stworzyłem kiedyś na

    Byc moze jak bym sie "skurwil" to bym zostal, tak mi powiedziano
    nieoficjalnie ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,alarmy,domofony,serwis PC,sterowniki PLC.

  • 234. Data: 2006-06-18 14:21:27
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących d
    Od: fkd <fkd@_o2.pl>

    Immona napisał(a):
    > fkd napisal:

    *Wysyłam tę odpowiedź drugi raz, bo mimo, że mam ją w "wysłanych" nie
    pojawiła się na grupie (przynajmniej w moim czytniku).*

    Rozwinięcie tematów poruszonych tutaj znajduje sie w pozostałych moich
    postach.

    przypadkach rekrutacji na stanowiska które tego <wymagają>.
    swoich kompetencji jednak co w czasie rekrutacji może zrobić kandydat ?

    zatrudniona w firmie, która poszukuje pracownika jest odpowiedzialna za
    wybranie najlepszego z kandydatów.

    > Zazwyczaj nie jest potrzebny najlepszy, tylko dostatecznie dobry.
    >
    > To samo dziala przy wyborze produktow - gdy masz wielki wybor, a
    potrzebujesz w
    > miare szybko i nie jest to zyciowa decyzja, tylko jedna z wielu, nie
    robisz
    > doglebnych badan i poszukiwan, tylko w momencie, gdy znajdujesz cos,
    co do
    > czego jestes pewien, ze za akceptowalna cene zaspokaja twoje
    potrzeby, kupujesz
    > i z ulga myslisz "no to teraz moge sie zajac ciekawszymi sprawami".
    Korzysc z
> [...]
    > ktory bys musial poswiecic na jego odnalezienie. A wybrany produkt sie
    > sprawdza, wiec jest ok.
    >
    > To samo odnosi sie do kupowania czyjejs pracy - o ile nie ma to byc
    prezes
    > wielkiej firmy lub inny czlowiek absolutnie kluczowy dla
    przedsiebiorstwa.

    > Dlatego rola rekrutera nie jest wyluskanie najlepszego, byc moze
    niesmialego,
    > talentu, tylko zatrudnienie kogos, kto sie na danym stanowisku
    sprawdzi i tyle,
    > kosztem jak najmniejszego czasu i wysilku.

    Owszem koszty procesu są bardzo ważne. Trzeba skalkulować czy pewne
    działania opłacają się. Jednak to są tylko teoretyczne rozważania,
    rozpatrywane w oderwaniu od rzeczywistości. A jaka ona jest wg mnie
    pisałem w tych częściach swojego posta, które zostały wycięte.

> [...]
    ktore mi
    > bardzo w Polsce przeszkadzaly. Mianowicie, ze jak ktos jest pewny siebie,
    > zadowolony z siebie itd., to musi to byc bicie piany albo cos jest nie w
    > porzadku, natomiast osoba naprawde wartosciowa jest obowiazkowo
    cicha, skromna
    > i niesmiala.
    > Postawa psychiczna zalezy od zupelnie innych czynnikow niz
    kompetencje i nie ma
    > miedzy nimi bezposredniego zwiazku (wylaczajac zawody, w ktorych duza
    czesc
    > kompetencji to wlasnie postawa, np. handlowiec).

    Dyskusja nie dotyczyła zadowolenia z siebie, ale przeceniania swoich
    możliwości.

    Stwarzanie pozorów wysokich kompetencji (mimo rzeczywiście niskich) jest
    całkiem innym problemem. Niestety wielu pracodawców łapie sie na te pozory.

    przyjmując założenie, że iloraz inteligencji przekłada się w jakiś
    sposób na kompetencje i kwalifikacje (oczywiście nie jest to regułą)

    > edyna kompetencja zwiazana z IQ jest umiejetnosci rozwiazywania
    testow na IQ ;)

    Fakt :) W zupełności się zgadzam. Jest jednak coś takiego jak
    "rzeczywista inteligencja", rzeczywista zdolność rozwiązywania
    problemów. I często nie ma nic wspólnego z IQ :) I to o niej pisałem w
    zdaniu następującym po tym, które zostało tu zacytowane.

    Jak tę "rzeczywistą inteligencję" ocenić ?

    Pisałem :"Tacy tupeciarze potrafią przygotowywać się pół roku (albo i
    dłużej) do testu na inteligencję w MENSIE by się potem chwalić plakietką."
    To z założenia jest oszustwo, takie testy, lub ich typ, nie powinny być
    znane przed przystąpieniem do nich. Zazwyczaj psychologowie pilnują
    swoich, ale niestety nie zawsze ...

    Jednak takie zachowania nie są uważane w Polsce za karygodne.

    Znajomości, kumoterstwo i układy w Polsce nazywane są "nieoficjalnymi
    kanałami rekrutacji".
    Ściamnianie i tupeciarstwo - kompetencjami i inteligencją.
    Osoby uważające się za tolerancyjne reagują agresją gdy ktoś pozwoli
    sobie mieć inne zdanie od nich.
    itd. itd.

    Piękna fasada a za nią ...

    sprawę, że proponowane rozwiązanie lub odpowiedz nie jest zazwyczaj
    jedyną właściwą.

    > Zjawisko wiekszej ilosci watpliwosci, wynikajace z postrzegania
    wiekszej ilosci
    > czynnikow przez osoby inteligentne rzeczywiscie istnieje, ale nie
    sadze, ze ma
    > to znaczenie w przypadku rozmowy z HRowcem. Pytania zadawane przez
    HRowcow nie
    > naleza zwykle do kategorii takich, przy ktorych mozna upasc pod ciezarem
    > wlasnych zwatpien opisanego wyzej rodzaju. Mowimy wszak o
    watpliwosciach natury
    > intelektualnej, racjonalnej. W sytuacji rekrutacyjnej ujawnic sie i
    zaszkodzic
    > moga watpliwosci i niepewnosci natury emocjonalno-spolecznej.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 235. Data: 2006-06-19 23:45:43
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    fkd napisał(a):
    [...]
    > Pozdrawiam
    > Marcin

    Sorka, odpiszę po urlopie. Z samego rana wyrywam z Polski i nie dam już
    rady.

    pozdr.
    m.

  • 236. Data: 2006-06-20 09:10:27
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy
    Od: "MIchał Pawłowski" <m...@g...pl>

    Szanowna Pani,

    Zdecydowanie nie zgadzam się z takim tokiem rozumowania. Można mieć konto
    pocztowe maila np. o nazwie a...@t...pl, a w polu Imię i Nazwisko
    wprowadzić jako nazwę wyświetlaną swoje dane.

    Nie wiem czemu Pani zwraca uwagę na domenę z której wysyłana jest poczta,
    przecież jest też pole From w którym wprowadzona jest nazwa właściciela konta.
    From: Imię i nazwisko ( wyświetlane)
    Adres:A...@d...pl(Proszę nie mówić małpa tylko &#8222;at&#8221; a zamiast
    kropka
    dat. pl
    Domena to kwestia upodobań. Nie ma znaczącej korelacji między ceną konta a
    jego funkcjonalnością. Bez przesady to jeśli nie nosimy ubrań HUGO BOSS to
    jesteśmy źle ubrani? Albo innych marek? Domena z jakiej jest wysyłana poczta
    o niczym nie mówi.

    Tlen, onet, Wirtualna Polska - co z złego jest w tych witrynach?

    Czyli jeśli za coś nie płacimy to jest gorsze?
    A dlaczego ? wg Pani jest to nieprofesjonalne?

    A może ja nie lubię używać klienta poczty typu outlook express lub The BAT?
    Wolę moje prywatne konto obsługiwać przez webmaila. To już nie jestem
    profesjonalistą? hyhy nieźle. A jak mam jedno z najstarszych kont pocztowych w
    Polsce z którego korzystam już .....długo to musze sobie założyć nowe? A po
    co? Bo Pani czuje dyskomfort psychiczny odbierając pocztę z wysyłaną z innego
    konta?

    Krótko: PRZYROST FORMY NAD TREŚCIĄ.

    To wszystko jest kwestią gustu, a o tym się nie rozmawia.

    Prawdziwy problem dotyczy wg mnie stosunku rekrutujących i rekrutowanych do
    siebie. Pracowałem kiedyś w dziale rekrutacji. Powiedzmy sobie szczerze, błędy
    zdarzają się po obu stronach.

    Przykład, etyczna strona zastosowania metody Executive Search przez agencje
    doradztwa personalnego. O tym nikt nie mówi, a wg mnie to jest skrajnie
    nieetyczne polowanie na pracowników innych firm. Firma A szkoli Kowalskiego,
    Firma B szuka specjalisty. Firma abc doradztwa personalnego drogą wywiadu tel.
    Sprawdza kim jest Kowalski i czym się zajmuje i go podkupuje. Pięknie.

    Bez komentarza.

    Pokazać inne aspekty Państwa pracy?
    OK., Brak odpowiedzi po pierwszym etapie rekrutacji, po pierwszym spotkaniu.
    Czytanie CV podczas spotkania, zamiast przygotować się wcześniej itp./

    Uważam, że autor całego tego wątku ma duży problem. Niekoniecznie jednak ten
    problem dotyczy kandydatów. Znam Dobrych specjalistów od rekrutacji, ale oni
    akurat mają tyle pracy, że raczej na forum nie zaglądają ( by the way i też
    mają konto na tlenie ).

    Serdecznie pozdrawiam.

  • 237. Data: 2006-06-20 09:32:07
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu MIchał Pawłowski porozsypywal nastepujace haczki:
    > (...)
    Po pierwsze - na niusach przyjelo sie zwracac do rozmowcow per 'Ty' a
    nie per 'Pani/Pan'
    Po drugie - tnij cytaty
    Po trzecie odpowiadaj pod a nie nad cytatem
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 238. Data: 2006-06-20 10:52:20
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?MIcha=B3_Paw=B3owski?= <m...@g...pl> napisał(a):

    [ciach wszystko]

    A nieumiejących czytać ze zrozumieniem i niezdolnych do opanowania
    podstawowych zasad korzystania z medium, którym się posługują, to już na
    pewno do pracy bym nie przyjęła.

    --
    JoP

  • 239. Data: 2006-06-21 08:56:27
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    Jolanta Pers wrote:

> [...]
    > opanowania podstawowych zasad korzystania z medium, którym się
    > posługują, to już na pewno do pracy bym nie przyjęła.

    Chyba sie troche zagalopowalas :-))) A jesli praca kandydata nie
    ma nic wspolnego z obsluga poczty?

  • 240. Data: 2006-06-21 10:41:43
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL> napisał(a):
    > Chyba sie troche zagalopowalas :-))) A jesli praca kandydata nie
    > ma nic wspolnego z obsluga poczty?

    Ludzi nieumiejących czytać ze zrozumieniem, bez względu na to, co czytają
    (tekst do tłumaczenia, instrukcje do projektu, procedurę firmową), zwłaszcza
    takich, którzy usiłują polemizować z czymś, co zostało już wyjaśnione
    pierdyliard razy, nie toleruję w najbliższym otoczeniu z definicji.

    JoP