PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tajność zarobków raz jeszcze

  • 11. Data: 2008-07-02 08:26:58
    Temat: Re: Tajność zarobków raz jeszcze
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MH pisze:

    > No i w czym problem? Kazdy ma to co wynegocjuje. Kazdemu po rowno to juz sie
    > skonczylo.

    Niestety nie w prawie pracy.

    --
    Liwiusz
    Dziś potęga gospodarcza Chin sprawia, że amerykańskie kazania o

  • 12. Data: 2008-07-02 08:42:45
    Od: "Nikiel ;\)" <n...@p...fm>

    > Niestety nie w prawie pracy.

    Zawsze pracodawca może się bronić, że dany pracownik ma lepsze kwalifikacje,
    umiejętności (szczególnie negocjacyjne)*. Jeżeli ktoś z pracodawcą lepsze
    warunki wynegocjuje to znaczy, że z klientem/kontrahentem też.

    * tak 'trolowsko' trochę

    --
    Pzdr.
    Nikiel ;)

  • 13. Data: 2008-07-02 09:18:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.udnm7tmc79pui4@dhcp-192-168-2-38.local.ies.c
    o.pl
    Tomek Renik <b...@s...pl> pisze:

    > że zarobki przychodzą z zewnątrz w czarnych kopertach
    które przynosi nocą tajemniczy don Pedro... ;))

    KP wprawdzie takich dysproporcji zabrania, ale to praktycznie martwy zapis,
    bo dziecinnie łatwy do obejścia.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-07-02 10:18:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 01 Jul 2008 15:39:25 +0200, "Tomek Renik" <b...@s...pl>
    wrote:

    >No i jeden zarabia 2000 zł brutto, a drugi robi to samo, identyczny zakres
    >obowiązków a zarabia 4700 zł brutto, jedyna różnica, ze ten zarabiający
    >mniej pracuje pół roku dłużej...

    W jednym sklepie butelka Coli 4,60, w drugim 5,90.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 15. Data: 2008-07-02 14:25:08
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > W kodeksie pracy jest przepis zakazujący rażących dysproporcji w zarobkach
    > na tym samym stanowisku. W praktyce trudne do wyegzekwowania, bo wystarczy
    > zmienić nazwę stanowiska.

    hm... w praktyce to trudne aby dwie osoby na tym samym stanowisku wykonywały
    taką samą pracę (czy pod względem jakościowym, czy ilościowym, to się tylko
    udaje kaczyńskim, ale to bliźniacy:O), więc kodeks jest trochę do bani,
    zgodnie z zasadą "czy się stoi, czy się leży, 200 rubli się należy"

  • 16. Data: 2008-07-02 15:30:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > W jednym sklepie butelka Coli 4,60, w drugim 5,90.

    W innym sklepie, to specjalnie nie dziwi.
    W innej firmie też wynagrodzenia różne.
    To już chyba lepiej w tym samym sklepie porównywać butelkę
    Coli - około 5zł i butelkę "Coli" - około 2,5 zł :-)

  • 17. Data: 2008-07-03 05:48:29
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...lina> napisał w wiadomości

    > hm... w praktyce to trudne aby dwie osoby na tym samym stanowisku
    > wykonywały taką samą pracę (czy pod względem jakościowym, czy ilościowym,
    > to się tylko

    Ani ja ani kodeks nie mówi, że ma być to taka sama praca i płaca. Chodzi o
    rażące dysproporcje. 20% to różnica moim zdaniem całkiem rozsądna, ale 120%
    to już raczej nie.

    > udaje kaczyńskim, ale to bliźniacy:O), więc kodeks jest trochę do bani,
    > zgodnie z zasadą "czy się stoi, czy się leży, 200 rubli się należy"

    Kodeks pracy powinien wspierać bardziej prawa pracowników ze względu na to,
    że są na gorszej pozycji względem pracodawców. I moim zdaniem wcale nie jest
    do bani.

  • 18. Data: 2008-07-03 08:53:49
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:g4hp7d$ls8$1@inews.gazeta.pl...

    > Kodeks pracy powinien wspierać bardziej prawa pracowników ze względu na
    > to, że są na gorszej pozycji względem pracodawców. I moim zdaniem wcale
    > nie jest do bani.

    Kodeks pracy wspiera tylko prawników i etatowych związkowców. Cała reszta
    dopłaca do tej "ochrony".

    --
    andreas

  • 19. Data: 2008-07-03 09:23:12
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiadomości news:g4hp7d$ls8$1@inews.gazeta.pl...

    > Kodeks pracy wspiera tylko prawników i etatowych związkowców. Cała reszta

    To znaczy kto dopłaca? Bo moim zdaniem składki zdzierane z etatowych
    pracowników są właśnie zapłatą za tą ochronę.

  • 20. Data: 2008-07-03 11:15:56
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:g4i5q5$f7r$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo moim zdaniem składki zdzierane z etatowych pracowników są właśnie
    > zapłatą za tą ochronę.

    Za "ochronę" chyba. W KP nie ma nic takiego, czego nie można byłoby uzyskać
    na mocy KC a ma "bonusy", które wręcz szkodzą najsłabszym na rynku.

    --
    andreas