PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzybkie pytanie :-) › Re: Szybkie pytanie :-)
    From: u...@g...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szybkie pytanie :-)
    Date: 5 Dec 2006 17:56:55 -0800
    <ekv4o0$erb$1@news.dialog.net.pl> <el21i1$683$1@inews.gazeta.pl>
    <el26l5$g9r$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@l...googlegroups.com>
    <el3nmn$e2n$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@j...googlegroups.com>
    <el4j79$2e0$1@news.dialog.net.pl>

    Witam,

    Z całym tym początkiem się zgadzam (mniejwięcej). Jest to bardzo
    dobra teoria, ale zycie jak to zycie, kieruje się praktyką nie
    teorią. Jednym krzywi tą teorię mniej, innym więcej. Zależy to
    zdolności, umiejetności, doświadczenia. A są też tacy któtrym te
    extremalne przypadki zdarzają się każdego dnia ;-)

    > Nie, odbierasz to emocjonalnie zamiast analitycznie. Negatywna opinia nie
    > oznacza potępienia.

    Jak to zwał, tak to zwał, negatywna opinia to takie potępienie o
    lżejszym zabarwieniu ;-)

    > A od czego zależy czy wejdziesz?

    Robisz bilans zysków i strat i już wiesz czy wchodzisz czy nie.

    > Po pierwsze mylisz się - ma, ale zostawmy to w tym miejscu.
    > Napisałeś - za 100k/mies. jesteś gotów porwać dokument poświadczający
    > zawartą przez ciebie umowę i wg ciebie honoru byś nie stracił.
    > OK.
    > A za 90k/mies. też?
    > A jak za 90k/mies. też, to może i za 5k/mies. również?
    > A jak za 5k/mies. także, to może i za 899 brutto?
    > I o to mi chodziło.
    Jeżli stwierdziłbym że 899zł też mi się opłaca to też, to jest
    umowa między mna i pracodawcą. Jedna stona oferuje waruki druga
    przyjmuje je lub nie. Mieszanie w to honoru jest nadużyciem. Jednym
    się opłaci pracować za 900zł, innym i 10tys to za mało. Powiedzmy
    zarabiasz 10tys., pracodawca przychodzi i mówi może Ci płacić 9tys.
    albo musimy się rozstać. Czy przyjęcie takich warunków to utrata
    honoru? Tak samo wygląda w tym skrajnym przypadku, zarabiasz 900zł
    proponują Ci 800zł, albo zwolnienie. Jak przyjmujesz, to strata
    honoru? Nie ma takiej granicy 100tys, 5tys czy 900zł, bo honor tu nie
    ma nic do rzeczy. Jedyny wyrzut sumienia to podpisanie nieprawdy i to
    może być plama/plamka na honorze, ale nie przyjęcie gorszych
    warunków.