PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szansa na pracę

  • 11. Data: 2006-09-26 13:38:12
    Temat: Re: Szansa na pracę
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Ola wrote:

    > mam skończone studia ekonomiczne na wydziale "finanse i bankowość", biegle
    > obsługuję komputer (office, internet), znam angielski.

    Te studia raczej na wiele sie nie przydadza, jest jedynie kwestia
    posiadania wyzszego wyksztalcenia. Angielski - jesli jest na dosc
    wysokim poziomie, to do tego bym zaczal. Mozna albo w jakiejs szkole,
    albo samemu udzielac korepetycji, albo samemu otworzyc szkole, wszystko
    zalezy od poziomu oraz mozliwosci w danym miescie.

    > Cały czas się
    > doszkalam w różnyc programach komputerowych, ale niestety na to nie mam
    > papierów..

    Papiery nie sa najwazniejsze, choc czasem pomagaja.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2006-09-26 13:42:06
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Widzę, że w ogóle mnie nie rozumiesz... jeśli umiesz czytać, to przeczytaj
    > jeszcze raz to co napisałam. Mam wykształcenie ekonomiczne, więc
    > zlewozmywak
    > nigdy nie będzie dla mnie nawet pierwszym stopniem w karierze. Poza tym tu
    > są takie realia, że się nie awansuje... jak staniesz na zlewozmywaku to
    > będziesz tak już zawsze... ewentualnie awansujesz na kelnerkę, jak jesteś
    > młodą długonogą blondynką. Dlatego napisałam o pracy w swoim zawodzie, a o
    > taką tu trudno... więc nie mów mi nic o poświęceniu...

    Jakoś tak zauważyłem, że masz wykształcenie wyższe.

    Ale czy ja pisałem o wykształceniu? Ja pisałem tylko o poświęceniu wobec
    pracodawcy. A wykształcenie jest nieistotne. Możesz mi wierzyć, ja mam
    skończone technikum, a przeszedłem już kilka stopni kariery, począwszy od
    programisty...

    Oczywiście w ramach tego poświęcenia nie należy popadać w skrajności - żaden
    zlewozmywak nie wchodzi w grę. Ale porozglądaj się wokoło, może znajdziesz
    ciekawą firmę, w której możesz zacząć od wolontariatu, a potem Cię zatrudnią
    itd...

  • 13. Data: 2006-09-26 13:56:30
    Temat: Re: Szansa na prac
    Od: "Andrew" <...@...c>

    Zal mi Ciebie czlowieczku, przepraszam za wyrazenie, zapier...alajacy po
    12h na dobe w robocie jak szczur by cos w zyciu osiagnac.
    Wierz mi jednak, ze i tak ktos pracujacy nawet 6h moze dojsc o wiele wyzej.
    Chocbys caly swoj czas poswiecil i tak pewnych rzeczy jak wiedza, znajmosci
    czy zwykly lut szczescia nie przeskoczysz.
    Mimo wszystko zdrowka zycze :)

    p.s. Ola rodzina jest najwazniejsza. Trzymam kciuki za Twoja przyszla prace
    i zycze pomyslnosci w poszukiwaniach.

  • 14. Data: 2006-09-26 14:02:25
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Olu,
    Szukaj pracy w instytucjach publicznych (urzędy, miejskie, skarbowe,
    sekretariaty szkół), bankach, itp miejscach gdzie pracuje się raczej w
    ułożonej strukturze czasowej.
    Masz jeden atut - Ty już masz dzieci, więc nie "uciekniesz" pracodawcy. Ty
    masz już dzieci więc masz motywację do tego aby dbać o pracę którą
    dostaniesz. Może i nie masz doświadczenia, ale chęć do pracy i motywację
    masz większą niż inni. Chcieć znaczy móc.
    Przedstawiaj to jako atuty na rozmowach
    Nie słuchaj bzdur o zasłużeniu sobie na dobrą pracę- to czysty układ
    handlowy w którym nikt nikomu nie robi łaski (Ty dajesz swój czas i
    umiejętności- pracodawca daje Tobie pieniądze). Feudalizm skończył się jakiś
    czas temu i nikt nikomu nie musi być wdzięczny. Angażować to się można gdy
    się widzi ze warto się w coś zaangażować, w każdym innym przypadku bierz to
    na chłodno i z wyrachowaniem.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2006-09-26 14:35:32
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzieci. Mi chodziło o kwestię poświęcenia wobec pracodawcy, u którego
    > mogłabyś (i powinnaś) zacząć na szeregowym stanowisku, po czym piąć się po

    Z jakiej choinki sie człowieku urwałeś ..?? U takich pacodawców
    "prywaciarzy" u których zarabia się 600 zł pierwszym szczeblem jest kariery
    jest praca za 600, drugim urząd pracy ...

  • 16. Data: 2006-09-26 14:44:52
    Od: "Ola " <o...@N...gazeta.pl>

    Michał <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > "prywaciarzy" u których zarabia się 600 zł pierwszym szczeblem jest
    kariery
    > jest praca za 600, drugim urząd pracy ...

    dokładnie... ostatnio spotkałam w UP kobietę po 40tce.. przyszła się
    zarejetrować.. powiedziała, że całe życie pracowała przy garac.. tylko to
    umie robić...

  • 17. Data: 2006-09-26 15:21:27
    Od: Srokus <s...@b...pl>

    Any User napisał(a):

    > Ale tutaj wszystko zależy właśnie od poświęcenia.

    Poświęcić to sobie możesz jajka na Wielkanoc.`

    Srokus

  • 18. Data: 2006-09-26 16:39:22
    Od: "Ola " <o...@N...gazeta.pl>

    Michał Zaborowski <michal.zaborowski@_nospam_wp.pl> napisał(a):

    > Napisz pi * oko gdzie jest ta miejscowość - może region
    > przynajmniej...

    Zakopane... czyli zakopana mieścina na końcu wszystkiego :(
    Pozdrawiam i dziękuję za rady :)

  • 19. Data: 2006-09-26 17:00:36
    Od: ktos <b...@k...onet.pl>

    Ola napisał(a):
    > Chyba wpadam w jakiegoś doła...
    > ale od początku.. jeszcze na studiach (ekonomicznych) urodziłam dziecko więc
    > nocy za 600 zł przy garach) mogę racze tylko pomażyć. I teraz się
    > zastanawiam co zrobić. Bo z jednej strony nie uśmiecha mi się charować cały

    Przed wysłaniem CV do potencjalnego pracodawcy radze włączyc korektę
    pisowni bo te maŻenia i Charówki podważają wartość dyplomu z wyróżnieniem.

  • 20. Data: 2006-09-26 17:22:34
    Od: Michał Zaborowski <michal.zaborowski@_nospam_wp.pl>

    To jeszcze parę groszy odemnie...

    Dnia 2006-09-26 14:46, Użytkownik Ola napisał :
    [...]

    > chyba pozotaje mi szukać jakiejś pracy w domu, ale możecie mi poradzić jak
    > zacząć? nie chcę się bawić w jakieś "czytanie maili" i "wypełnianie ankiet".

    Im większe pieniądze w stosunku do wkładu pracy tym większa szansa na
    przekręt.

    > Nie chciałabym się naciąć też na jakąś nieuczciwą firmę od całupnictwa.

    Oj, to nie musi być wcale chałupnictwo. Nieuczciwość jest dość
    powszechna. Mam na to swoją teorię, ale to zupełnie inna kwestia.

    Ogólnie - nie zaczniesz się nie dowiesz. Przyjmij jakieś założenia.
    Dla przykładu - daj sobie dwa miesiące, jak nie wyjdzie to zostawiasz.
    Bez warunkowo, bez żadnego "jeszcze dwa tygodnie".

    > Możecie mi podpowiedzieć jak szukać jakiś zleceń w necie i czy nie
    > orienujecie się, czy dużo jest ofert takiej pracy?

    Za mało informacji podałaś, ale na podstawie tego co podałaś... Ja
    bym się zabrał za korepetycje z matematyki. Na początek nie jest to
    dużo, ale zawsze coś. Można np. sfinansować kurs nauczycielski. I iść
    uczyć w szkole. Zawsze to jakieś rozwiązanie. Jak się uczy dzieci to
    się z rodzicami spotyka - można coś przy okazji złapać - nie mówię o
    sprzątaniu, ale zawsze może się trafić ktoś, kto nie ma zaufania do
    księgowej. Zwykle dziaciaki mają problem jak rodzice nie mają czasu -
    bo np. pochłania ich kariera. Jak rodzice mają pieniądze na korki...

    Warto rozejrzeć się za wprowadzaniem danych. Tyle, że tu trzeba
    pojechać po papierową wersję... Dlatego napisałem, że mało danych -
    jak miasto jest przy ruchliwej trasie zawsze jest szansa, że papier
    sam przyjedzie.

    Można też przepisywać prace magisterskie do komputera. Ale też
    trzeba mieć jakąś szkołę mniej lub bardziej "wyższą" w okolicy.
    Im mniej wyższa tym lepiej - w tej sytuacji.

    W sumie to sporo firm szuka odpowiedzialnego, godnego zaufania,
    sumiennego pracownika. Z wykształceniem ekonomicznym zwłaszcza.
    Odejście od zlewu ma zawsze ten plus, że się z ludźmi rozmawia.
    Może ktoś w rodzinie będzie coś wiedział? Wiem, że czasem trzeba
    się przełamać, ale wtedy nie jest się "z nikąd" tylo z polecenia.
    Zwykle powinno wystarczyć, żeby zacząć...

    W razie czego można znaleźć żłobek gdzieś po drodze do pracy.
    Może też do przeczkola wcześniej dziecko wezmą... Trzeba iść
    porozmawiać. Ogólnie przedszkole (ale dobre) wpływa pozytywnie
    na rozwój dziecka - wiem, bo mam dwójkę.

    Napisz pi * oko gdzie jest ta miejscowość - może region
    przynajmniej...

    No i powodzenia!

    --
    Pozdrawiam,