PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadectwo pracy

  • 11. Data: 2006-06-13 20:49:31
    Temat: Re: Swiadectwo pracy
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Nemi" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:e6n3u3$lk9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    zeby
    | mi naliczyc ten urlop, bo moze juz wykorzystalam swoja pule. ehh nie wiem
    co
    | robic, bo rzeczywiscie szarpac sie z pipem albo sadem pracy :(
    | co do spotkania osobistego to kurcze nie mam jak nie moge sie zwolnic, jak
    | to bedzi ewygladalo po tygodniu pracy mowie ze chce wolne, chociaz jak tak
    | dalej pojdzie bede musiala ( chociaz prezezes tez nie jest tam
    codziennie).
    | jestem zdenerwowana ta cala sytuacja ale dzieki za pomoc

    Moja rada to zadzwonic do kadr i poweidziec to co napislas na grupie. Ze
    masz same klody i wogole zrobilas wszystko co firma chciala i ze chcial bys
    sie dowiedziec kiedy dostaniesz swiadectwo pracy.
    Jezeli zaczna cos krecic to nie wachaj sie uzyc PIPu poniewaz Ja osobiscie
    takiego pracodawce bym skreslil z listy zetelnych. Niech nikt nie pisze ze
    nie trzeba palic mostow, trzeba miec swoja gosnosc i zajac sie nowa praca
    anizeli przekonywac poprzedniewgo pracodawce ze to byl zart ze nie bylo mnie
    w pracy tydzien :)

    sorki ale jak pracodawce okoniem to ja tez
    Walcz o swoje

    XYZ

  • 12. Data: 2006-06-16 07:30:32
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Nemi napaskudziła na ekranie:

    > Niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 7 dni od zakończenia stosunku pracy.
    > Możesz go 'postraszyć' PIP.

    Aguuuuu :))))
    Pracodawca obowiązany jest wydać świadectwo pracy w ostatnim dniu pracy
    te 7 dni są warunkowe ... jeśli nie ma możliwości przekazania świadectwa w
    ostatnim dniu pracy :))))))

    pozdrawiam
    fart

    siedze a walizkach :)))))))
    i szczekam na urlop :))))

  • 13. Data: 2006-06-16 09:00:08
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Tue, 13 Jun 2006 09:07:20 +0200, MM wrote:

    > Użytkownik "Nemi" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > http://www.jobpilot.pl/content/service/kanaly/prawny
    /dor_sw_pr.html

    Pani Anna Golas napisała w artykule opublikowanym pod powyższym adresem,
    który przytacza MM kryptoreklamując Jobpilota, że (cytuję):

    "Niewydanie w terminie świadectwa pracy stanowi wykroczenie przeciwko
    prawom pracownika i uzasadnia wymierzenie pracodawcy grzywny za to
    wykroczenie przez inspektora pracy (art. 282 § 1 pkt 3 k.p.)."
    Niestety, powyższe jest nieprawdą, bo treść art. 282 § 1 pkt 3 k.p. jest
    następująca:

    "Kto wbrew obowiązkowi nie wydaje pracownikowi świadectwa pracy podlega
    karze grzywny." Jakiś czas temu nastąpiła zmiana i usunięto zapis
    o nieterminowości.
    Wykroczeniem jest więc nie "niewydanie świadectwa pracy w terminie"
    tylko "niewydanie świadectwa pracy". Jak wygląda w praktyce stosowanie
    tego przepisu? Otóż wyobraźmy sobie pracodawcę, który przez dwa miesiące
    niewydaje pracownikowi świadectwa pracy, a na dwa dni przed rozpoczęciem
    kontroli przez PIP wydaje świadectwo pracy. Inspektor pracy nie stosuje
    wtedy mandatu, nie kieruje wniosku do sądu grodzkiego, bo obowiązek
    wydania świadectwa pracy został spełniony. I z tego co mi wiadomo, nikt
    nie bawi się w konstrukcję: "w okresie od [...] do [...] nie wydał
    świadectwa pracy".

    Wracając do sprawy Nemi, częstą przyczyną niewydawania przez pracodawcę
    świadectwa pracy jest nierozliczenie się pracownika. Oczywiście, że
    wydanie świadectwa pracy nie może być od tego uzależnione, ale
    w praktyce często tak bywa. Z tego co pisze Nemi wynika, że jej obecny
    pracodawca żąda przedłożenia świadectwa pracy wydanego przez poprzedniego
    pracodawcę. Niedobrym rozwiązaniem, IMHO, będzie wciągnięcie
    do tego PIP, bez swoistej akceptacji takiego działania przez obecnego
    pracodawcę. Dlaczego? Pracodawca może sobie pomyśleć, że pracownik
    prowokujący kontrole PIP-u może przysłużyc się każdemu pracodawcy
    w podobny sposób. :-)

    Podsumowując, Nemi mogłaby zapytać obecnego pracodawcy, co myśli o takim
    rozwiązaniu problemu i przeanalizować jego reakcję oraz ewentualnie
    złożyć skargę. Powinna sie jednak wstrzymać około dwóch tygodni od
    ustania stosunku pracy. Opóźnienia wydania świadectwa pracy rzędu
    7 dni zdarzaja się stosunkowo często i nie należy jeszcze wtedy
    interweniować. Jeżeli pracownik nie zgłosi się w ciągu 7 dni w celu
    odebrania świadectwa pracy, pracodawca ma obowiązek wysłać dokument
    pocztą na adres podany w kwestionariuszu osobowym (przypadek,
    gdy nie jest możliwe doręczenie świadectwa pracy bezpośrednio
    pracownikowi). Jeśli wysłanie dokumentu nastapi 7 dnia, to należy
    doliczyć jeszcze kilka dni na doręczenie przesyłki.

    Pozdrawiam wszystkich na grupie.

    --
    abakan

  • 14. Data: 2006-06-16 09:33:38
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Tue, 13 Jun 2006 20:49:31 GMT, XYZ wrote:

    > Moja rada to zadzwonic do kadr i poweidziec to co napislas na grupie. Ze
    > masz same klody i wogole zrobilas wszystko co firma chciala i ze chcial bys
    > sie dowiedziec kiedy dostaniesz swiadectwo pracy.

    Co chciałeś przez powyższe powiedzieć? :->

    > Jezeli zaczna cos krecic to nie wachaj sie uzyc PIPu poniewaz Ja osobiscie
    > takiego pracodawce bym skreslil z listy zetelnych.
    > [...]

    Nemi twierdzi, że rozstała się z pracodawcą 2 czerwca, czyli
    dwutygodniowy okres wypowiedzenia upłynął jej 3 czerwca (sobota).
    :-) Powinna otrzymać świadectwo pracy ostatniego dnia pracy. Dajmy
    pracodawcy jeszcze 7 dni + kilka dni na doręczenie przez pocztę. Nie
    doradzaj tu na grupie pieniactwa. Jeśliś sfrustrowany poradź sobie
    w inny sposób, nie podpuszczaj ludzi do nieodpowiedzialnego działania.

    --
    abakan

  • 15. Data: 2006-06-16 09:39:58
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Sat, 10 Jun 2006 22:55:02 GMT, XYZ wrote:

    > Ja byam dzwonil do PIP i poinformowal iz nic nie dostales. Kolesie z PIPu
    > zaraz sie zajma niedoplatnie w Twojej sprawie i sami sie spotaja sie z Twoim
    > bylym szefem aby pogac ;)

    Masz kolegów w PIP? No proszę... ;-) ROTFL

    --
    abakan