PracaGrupypl.praca.dyskusjeSłabe strony co powiedzieć ??? › Re: Słabe strony co powiedzieć ?? ?
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Słabe strony co powiedzieć ?? ?
    Date: Thu, 15 Dec 2005 11:09:58 +0100

    Użytkownik "Michał" <m...@s...net> napisał w wiadomości
    news:dnpb7s$oee$1@news.dialog.net.pl...

    > Ale zwróć uwagę na posty sprowadzające się do pytań "jakie zdjęcie wybrać
    > do CV?", "jak prosić o podwyżkę?", "jak logicznie sformułować CV?", "jak
    > zapytać, na jakim etapie rekrutacji jest moja aplikacja?", "o co mogą mnie
    > zapytać na rozmowie?". Trzeba łamać te stereotypy, że

    W Polsce szwankuje edukacja w tej mierze. W szkolach na jezyku polskim kaze
    sie pisac abstrakcyjne eseje o bohaterze romantycznym, a potem ludzie nie
    potrafia napisac podania, odwolania, reklamacji czy listu biznesowego.

    W Polsce calkiem dobrze funkcjonuje sektor uslug pt. pisanie podan. Mialam
    kiedys okazje pogadac z pania prowadzaca taka DG i zapytalam, z czym ludzie
    przychodza. Wedlug niej, ponad 80% klientow ma sprawe typu, ze musi napisac
    np. podanie o wydanie jakiegos zaswiadczenia, bo jest ono potrzebne do
    zalatwienia jakiejs sprawy lub o cos innego prostego poprosic. To jest po
    prostu zdanie "Uprzejmie prosze o wydanie zaswiadczenia ..........",
    ewentualnie z dopiskiem "w celu przedlozenia X w zwiazku z ubieganiem sie o
    Y". Lub "Uprzejmie prosze o.........., swoja prosbe motywuje tym,
    ze.......". Ludzie potrafia to skladnie powiedziec, gdy przychodza wyjasnic,
    jakiego podania potrzebuja, ale juz z napisaniem niemal dokladnie tego
    samego, co powiedzieli, maja problem.

    U podloza tego problemu lezy zazwyczaj to, ze wyobrazaja sobie, ze list - to
    cos wyrafinowanego i maja opory przed przyjeciem faktu, ze wystarcza po
    prostu zwyczajne napisanie tego, co sie mowi o tym komus, wobec kogo nie ma
    sie tremy.

    I.

    P.S. "Wielce Szanowny Panie Ambasadorze. Pragniemy wyrazic uznanie dla Pana
    zartu i poczucia humoru. W chwili, gdy polskie media i czesc polskiego
    spoleczenstwa krytykuja Pana za Panski email, chcemy, zeby Pan wiedzial, ze
    sa wsrod Polakow ludzie rozbawieni nim i bynajmniej nie oburzeni. Zyczymy
    sukcesow i mamy nadzieje, ze ta sprawa nie zaszkodzi Panu w zaden sposob. Z
    podrowieniami i wyrazami szacunku..." Przyklad czegos z gatunku "wez Ty to
    nam napisz". :D