PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skreślenie z listy bezrobotnych

  • 1. Data: 2006-10-30 18:31:51
    Temat: Skreślenie z listy bezrobotnych
    Od: "Fungio" <fungio<nospam>@interia.pl>

    Znajoma z bardzo nieciekawą sytuacją rodzinną (samotnie wychowuje dzieci,
    ojciec dzieci o nieznanym miejscu pobytu) odmówiła przyjęcia propozycji
    pracy w charakterze osoby segregujacej odpady. Zrobiła to na piśmie podając
    uzasadnienie. Dziś dostała info z UP że ją skreślili na 3 m-ce. Czeka na
    decyzję pisemną. Co można zrobić dalej? Jakieś odwołanie? Do kogo? Z tego co
    mówi to dzieci będą przez trzy m-ce bez ubezpieczenia zdrowotnego. Czy to
    prawda? Dzieki za wszystko info.
    Fungio

  • 2. Data: 2006-10-30 19:20:16
    Temat: Re: Skreślenie z listy bezrobotnych
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Fungio <fungio napisał(a):
    > Z tego co
    > mówi to dzieci będą przez trzy m-ce bez ubezpieczenia zdrowotnego. Czy to
    > prawda?

    Prawda tylko,że z małą poprawką: Twoja znajoma i jej dzieci będą bez
    ubezpieczenia zdrowotnego.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-10-30 19:32:38
    Od: "Fungio" <fungio<nospam>@interia.pl>

    "wombi" <w...@n...pl> napisał >
    > Prawda tylko,że z małą poprawką: Twoja znajoma i jej dzieci będą bez
    > ubezpieczenia zdrowotnego.
    OK. A czy da sie to jakoś odkręcic?
    Pozdrawiam
    Fungio

  • 4. Data: 2006-10-30 20:06:14
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    Czy
    > Prawda tylko,że z małą poprawką: Twoja znajoma i jej dzieci będą bez
    > ubezpieczenia zdrowotnego.

    Dzieci powinna ubezpieczyć szkoła albo opieka społeczna:
    http://finanse.sciezki.pl/index.php?p=news.php&id=12

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2006-10-30 20:10:25
    Od: "Łukasz Nysztal" <l...@s...net>

    Po otrzymaniu pisemnej decyzji nalezy zlozyc w terminie 14 dni odwolanie do
    Wojewody za posrednictwem PUP, ktory wydal decyzje.
    Odwolanie nalezy oczywiscie wlasciwie uzasadnic.
    PUP, albo samo zmieni decyzje, albo wysle odwolanie wraz z aktami sprawy do
    Wojewody.

    W przypadku negatywnej decyzji ze strony Wojewody pozostaje jeszcze skarga w
    terminie 30 dni do Wojewodzkiego Sadu Administracyjnego. Tutaj jednak mozna
    skarzyc jedynie naruszenie przepisow prawa - ustalenia faktyczne nie
    podlegaja tutaj badaniu.
    -----------------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 6. Data: 2006-10-31 12:51:51
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fungio @interia.pl>" <fungio<nospam> napisał w wiadomości
    > "wombi" <w...@n...pl> napisał >
    > OK. A czy da sie to jakoś odkręcic?

    Za późno. Mogła brac to skierowanie i np. zapodawać zwolnienie albo się
    inaczej dogdać z przyjmującym. Przecież wiadomo że małe dzieci często
    chorują a nad opike nad dzieckiem zwolnienie też przysługuje - przynajmniej
    kiedyś tak było.

  • 7. Data: 2006-10-31 12:53:39
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Nysztal" <l...@s...net> napisał w wiadomości
> [...]
    mozna
    > skarzyc jedynie naruszenie przepisow prawa - ustalenia faktyczne nie

    Pisali kiedyś o facecie który się sądził z UP właśnie w tej sprawie. Też go
    wyrzucili i UP musiał zapłacić za 3 miechy kuronia. Proces w sądzie trwał 2
    lata ...

  • 8. Data: 2006-10-31 20:42:57
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: wombi [Mon, 30 Oct 2006 20:20:16 +0100]:

    > Prawda tylko,że z małą poprawką: Twoja znajoma i jej dzieci
    > będą bez ubezpieczenia zdrowotnego.

    O ile pamiętam, to dzieci do któregośtam roku życia opiekę
    zdrowotną mają bezpłatną, bez względu na fanaberie rodziców
    - tak że może sprawdzić, czy dzieciaki się jeszcze łapią?

    Kira

    --
    /(o\ http://kira.cyber-girl.net ~ http://cyber-girl.net
    \o)/ ~ GG 1565217 ~ I am what I am - I do what I want ~

  • 9. Data: 2006-11-01 11:01:48
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    > O ile pamiętam, to dzieci do któregośtam roku życia opiekę
    > zdrowotną mają bezpłatną, bez względu na fanaberie rodziców
    > - tak że może sprawdzić, czy dzieciaki się jeszcze łapią?

    raczej odwrotnie: jesl idzieci chodza do szkoly maja ubezpieczenie
    niezaleznie od ststusu rodzicow. Najgorzej maja dzieci w wieku
    przedszkolnym

  • 10. Data: 2006-11-01 16:26:05
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    > raczej odwrotnie: jesl idzieci chodza do szkoly maja ubezpieczenie
    > niezaleznie od ststusu rodzicow. Najgorzej maja dzieci w wieku
    > przedszkolnym

    Wtedy powinna zgłosić ich do ubezpiecznenia opieka społeczna, podawałam
    linka, ale mogę i zacytować:
    /cytat/
    "Kwestia ubezpieczenia zdrowotnego dzieci i młodzieży została rozwiązana
    zapisami ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych. [ciach]
    [...]jeżeli mamy do czynienia z dzieckiem nieprzebywającym w placówkach
    i domach, o których była mowa wyżej, które nie podjęło jeszcze
    realizacji obowiązku szkolnego, a jednocześnie nie posiada innego tytułu
    do ubezpieczenia (opiekunowie dziecka nie posiadają tytułu ubezpieczenia
    zdrowotnego) dzieci zgłaszane są do ubezpieczenia przez ośrodek pomocy
    społecznej, który opłaca za nie składkę ubezpieczeniową. Obowiązek taki
    powstaje z dniem uznania przez ośrodek pomocy społecznej konieczności i
    zasadności objęcia ubezpieczeniem, poprzedzony zaś jest określonymi
    procedurami, w tym również wywiadem środowiskowym. Opisany tu obowiązek
    może wygasnąć w dwóch przypadkach:
    - w chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole, która przejmuje
    obowiązek ubezpieczenia swojego ucznia,
    - w momencie uznania na podstawie wywiadu środowiskowego, że warunki
    materialne opiekunów prawnych lub faktycznych dziecka są na tyle dobre,
    że możliwe jest dobrowolne przystąpienie do ubezpieczenia zdrowotnego.
    Podsumowując: zapisy ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej
    finansowanych ze środków publicznych objęły możliwością ubezpieczenia
    wszystkie dzieci i młodzież.
    Grażyna Pawelec
    rzecznik prasowy Podlaskiego OW NFZ"

    /koniec cytatu/.