PracaGrupypl.praca.dyskusje › inwestycja

  • 1. Data: 2006-10-30 15:22:00
    Temat: inwestycja
    Od: "dabi" <d...@w...pl>

    czy ktoś wie ile kosztuje wytworzenia jednaego cukierka???
    ważne

  • 2. Data: 2006-10-30 18:38:14
    Temat: Re: inwestycja
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > czy ktoś wie ile kosztuje wytworzenia jednaego cukierka???

    Są cukierki i cukierki. O jaki poziom jakości cukierka Ci chodzi?

    Cukierek standardowy nie kosztuje więcej, niż 0,1 grosza. Cukierek
    ekonomiczny może być 10-20 razy tańszy, w zależności od surowców i narzędzi
    (gdzieś czytałem o masie do słodyczy mieszanej w wannie, ale mogą być
    zarówno lepsze, jak i jeszcze gorsze). Na cukierkach lepszych się nie znam,
    ale UE narzuciła normę HACCP, zatem może być dużo drożej.

  • 3. Data: 2006-10-30 19:01:13
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Any User napisał(a):
    > Na cukierkach lepszych
    > się nie znam, ale UE narzuciła normę HACCP, zatem może być dużo drożej.
    Nie wiem, jak w słodyczach, podejrzewam, że tak samo jak w innych
    branżach spożywczych (mleczarstwo, przetwórstwo mięsa) - ponoć po
    wprowadzeniu HACCP produkcja jest prostsza (obostrzenia higieny etc. są
    mniej restrykcyjne).

    pozdrawiam
    Maciek

  • 4. Data: 2006-10-30 19:10:32
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > spożywczych (mleczarstwo, przetwórstwo mięsa) - ponoć po wprowadzeniu
    > HACCP produkcja jest prostsza (obostrzenia higieny etc. są mniej

    To zależy, w stosunku do czego. Różnica jest nie tyle w istniejących
    normach, co w ich egzekwowaniu.

  • 5. Data: 2006-10-30 20:21:56
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Any User napisał(a):

    > To zależy, w stosunku do czego. Różnica jest nie tyle w istniejących
    > normach, co w ich egzekwowaniu.
    Tyle, że wiele firm, jeszcze przed wprowadzeniem obowiązku wprowadzenia,
    miało już wdrożony HAACP.
    Nie wiem, jak jest naprawdę. Moi znajomi z branży przetwórstwa mięsa i
    mleczarskiej twierdzą, że jest prościej. Zarówno w rygorach jak i ich
    egzekwowaniu.

    pozdrawiam
    Maciek