PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkreślenie z listy bezrobotnych › Re: Skreślenie z listy bezrobotnych
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Skreślenie z listy bezrobotnych
    Date: Wed, 1 Nov 2006 17:26:05 +0100

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
    news:1xxx1z0fzu67n.ajn0mdliyvo5.dlg@40tude.net...
    > raczej odwrotnie: jesl idzieci chodza do szkoly maja ubezpieczenie
    > niezaleznie od ststusu rodzicow. Najgorzej maja dzieci w wieku
    > przedszkolnym

    Wtedy powinna zgłosić ich do ubezpiecznenia opieka społeczna, podawałam
    linka, ale mogę i zacytować:
    /cytat/
    "Kwestia ubezpieczenia zdrowotnego dzieci i młodzieży została rozwiązana
    zapisami ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze
    środków publicznych. [ciach]
    [...]jeżeli mamy do czynienia z dzieckiem nieprzebywającym w placówkach
    i domach, o których była mowa wyżej, które nie podjęło jeszcze
    realizacji obowiązku szkolnego, a jednocześnie nie posiada innego tytułu
    do ubezpieczenia (opiekunowie dziecka nie posiadają tytułu ubezpieczenia
    zdrowotnego) dzieci zgłaszane są do ubezpieczenia przez ośrodek pomocy
    społecznej, który opłaca za nie składkę ubezpieczeniową. Obowiązek taki
    powstaje z dniem uznania przez ośrodek pomocy społecznej konieczności i
    zasadności objęcia ubezpieczeniem, poprzedzony zaś jest określonymi
    procedurami, w tym również wywiadem środowiskowym. Opisany tu obowiązek
    może wygasnąć w dwóch przypadkach:
    - w chwili rozpoczęcia przez dziecko nauki w szkole, która przejmuje
    obowiązek ubezpieczenia swojego ucznia,
    - w momencie uznania na podstawie wywiadu środowiskowego, że warunki
    materialne opiekunów prawnych lub faktycznych dziecka są na tyle dobre,
    że możliwe jest dobrowolne przystąpienie do ubezpieczenia zdrowotnego.
    Podsumowując: zapisy ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej
    finansowanych ze środków publicznych objęły możliwością ubezpieczenia
    wszystkie dzieci i młodzież.
    Grażyna Pawelec
    rzecznik prasowy Podlaskiego OW NFZ"

    /koniec cytatu/.