PracaGrupypl.praca.dyskusjeSklepy za 200zl - moje podsumowanie › Re: Sklepy za 200zl - moje podsumowanie
    From: "Sototh" <s...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Sklepy za 200zl - moje podsumowanie
    Date: Tue, 27 Aug 2002 11:01:10 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@yen.it.pl

    > Jesli ktos potrafi wykonac estetyczny projekt, zaprojektowac mape
    > serwisu i dodatkowo dolaczyc sklep wraz z obsluga to dlaczego nie robic
    > tego metoda "chalupnicza" ?
    >
    > Czy ktos taki ma od razu zakladac wielka agencje reklamowa i sprzedawac
    > swoje uslugi za grube pieniadze?

    Nikt tu nie pisze o wielkich agencjach reklamowych itp. Cała sprawa rozbija się
    o to, by odpowiednio cenić swoją pracę. Cenić ze względu na siebie i innych w
    branży. Zażądasz od klienta 200 PLN, to pomyśli sobie "fajnie - tanio jak
    barszcz". Zażądasz 1000 PLN, pomyśli - "jak na studenta z małym doświadczeniem,
    to w sam raz". Zażądasz wreszcie 2000 PLN - "cóż - porządne rzeczy muszą trochę
    kosztować". Jestem pewien, że im wyższa stawka, tym bardziej będziesz się starał
    i tym lepszy produkt klient dostanie.

    > Po pierwsze trzeba od czego zaczac zeby rozwinac firme (pieniadze).
    > Po drugie trzeba nabrac doswiadczenia w pisaniu tego typu stron.
    > No i na koniec, aby 2 powyzsze punkty sie spelnily trzeba miec
    > konkurencyjne ceny.

    Robiąc projekty za grosze nijak firmy nie rozwiniesz - ledwo na przeżycie ci
    starczy. Chyba, że masz sponsora w postaci uczelni, czy rodziców, ew. jedynie
    sobie dorabiasz. Jednakże i w tym przypadku kasy wystarczy ci jedynie na
    "firemkę", przy której więcej będzie roboty niż wymiernych korzyści.

    > Faktem jest, ze im wiecej takich stron sie napisalo to czlowiek coraz
    > bardziej sie ceni i w koncu moze pomyslec o otwarciu np. agencji
    > reklamowej.
    >
    > Poza tym tak jak napisalem w innym poscie. Jesli ktos juz kilka takich
    > stron zaprojektowal to moze pochwalic sie swoim portfolio aby ewentualny
    > przyszly klient wiedzial czego oczekiwac.

    Jeśli w twoim portfolio znajdą się takie projekty, jak ten, w którym po 3
    kliknięciu pojawia się błąd bazodanowy, to ja dziękuję...

    > I jeszcze jedna kwestia. Jesli ktos na tym tylko dorabia, a nie jest to
    > jego glowne zrodlo utrzymania to takze nie musi dawac wygorowanych cen.
    > (...)
    > Dlaczego mam brac za to 5.000 zl??? czy nie wydaje wam sie to wygorowana
    > cena?
    > Mnie w zupelnosci wystarcza 1000-2000 zl.

    Niestety inni zadowalają się kwotą 10 razy niższą i to jest problem.

    > Jakby kogos interesowalo to moze przejrzec moje portfolio (niepelne):
    > http://www.axeld.qs.pl/adamdurok/wwwdesign.htm

    Cennik masz już całkiem ludzki...

    > ps. acha! a co do tych, ktorzy pisza serwisy za 200 zl - oni tez w koncu
    > podniosa cene - gwarantuje!
    > bo to normalna kolej rzeczy - robisz coraz wiecej stron = masz coraz
    > wieksza praktyke i robisz to coraz lepiej = coraz wiecej liczysz sobie
    > za swoja prace. i kropka.

    Ale już wtedy nie znajdziesz dobrych ofert, bo zgarniają je ci, którzy właśnie
    zaczęli robić za 200 PLN.

    > axel d.

    Skąd ja cię znam?...

    greetz