PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skladki

  • 1. Data: 2007-02-05 07:14:44
    Temat: Skladki
    Od: Albert <u...@m...one.pl>

    Witam

    Jak mozna sprawdzic czy pracodawca oplaca skladki emerytalne , oprocz
    telefonu do ZUS
    Przenosze sie do innego funduszu i przyszedl do mnie przedstawicilem
    tego starego namawiajac do pozostania i oznajmil mi przy okazji
    ze dostal informacje ze nie mam odprowadzanych skladek za ostatni rok
    umowa o prace od lutego
    Jestem ciekaw czy pracodawca przypadkiem nie kantuje.

    pozdrawiam

    Albert

  • 2. Data: 2007-02-05 10:21:25
    Temat: Re: Skladki
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Albert napisał(a):
    > Witam
    >
    > Jak mozna sprawdzic czy pracodawca oplaca skladki emerytalne , oprocz
    > telefonu do ZUS

    Tylko oficjalne pismo do ZUS.
    Najpewniejsza droga.

    Poza tym Zus co rok wysyła zestawienie rocznych wpływów składek.
    Kiedy dostaniesz taki dokument za poprzedni rok, sam zobaczysz czy
    przelewał pracodawca składki czy też nie. Ale zamiast czekać na tenże
    dokument, napisz do ZUS, tak będzie szybciej.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 3. Data: 2007-02-05 14:56:10
    Od: l30n <n...@b...tak.pl>

    Dnia Mon, 05 Feb 2007 08:14:44 +0100, Albert napisał(a):

    > Jak mozna sprawdzic czy pracodawca oplaca skladki emerytalne , oprocz
    > telefonu do ZUS

    Delikatnie przesunięte w czasie informacje możesz otrzymać też, przez OFE.
    Np. taki CU, z którego korzystam oferuję interfejs on-line do sprawdzania
    składek jakie do nich wpłynęły. Ponieważ pieniążki płyną przez ZUS stąd
    można wyciągać wniosek, że pracodawca zapłacił. W moim przypadku np.
    składka za październik wpłynęła do OFE na początku grudnia. Także duże
    opóźnienie widać mają w ZUSie, bo pracodawca opłaca terminowo.

    Pozdraiwam
    l30n

  • 4. Data: 2007-02-05 16:02:31
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    l30n napisał(a):

> [...]
    > składka za październik wpłynęła do OFE na początku grudnia. Także duże
    > opóźnienie widać mają w ZUSie, bo pracodawca opłaca terminowo.

    nalezy jednak uwzględnić to, że ZUS w niektórych przypadkach gra wariata
    i kasy nie przelewa, choć to raczej sporadyczne obecnie wyjątki.

  • 5. Data: 2007-02-05 20:12:20
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    l30n nabazgrolił na ekranie:
    > można wyciągać wniosek, że pracodawca zapłacił. W moim przypadku np.
    > składka za październik wpłynęła do OFE na początku grudnia. Także duże
    > opóźnienie widać mają w ZUSie, bo pracodawca opłaca terminowo.

    To normalny termin.
    Pracodawca składa dra za październik /i wpłaca pieniądze do zus/ do 15
    listopada (przeważnie). Więc jeżeli w grudniu wpływa składka do ofe za
    październik to to jest chyba ok. Zus ma terminy przewidziane w ustawie. Jak
    chcesz to sobie poszukaj i zajrzyj.

    A co do braku składek u początkującego wątek. Sprawdź na rmua czy masz
    dobrze dane wpisane. Czasami pomyłka w peselu/nipie sprawia, że składki
    trafiają w próżnię. Imo najpierw spytaj się pracodawcy.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2007-02-05 22:31:48
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby czarny, Mon, 05 Feb 2007 17:02:31 +0100
    nie napisał(a), że:

    > nalezy jednak uwzględnić to, że ZUS w niektórych przypadkach gra wariata
    > i kasy nie przelewa, choć to raczej sporadyczne obecnie wyjątki.

    Mam dziwne wrażenie, że właśnie jestem takim wyjątkiem. Ostatnio zgłosiłem
    się do ING z wnioskiem o umożliwienie dostępu do swojego konta drogą
    internetową. Kilka dni temu otrzymałem od nich odpowiedź, która mnie
    "lekko" zdziwiła:

    "Pańskie dane zawarte w umowie członkowskiej o numerze xxxxxxxx zostały
    zgłoszone do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu rejestracji Pana w
    Centralnym Rejestrze Członków Otwartych Funduszy Emerytalnych, jako członka
    naszego funduszu. Niestety do chwili obecnej nie otrzymaliśmy potwierdzenia
    Pana członkostwa, co uniemożliwia nadanie dostępu do wybranej przez Pana
    usługi".

    Fakty są takie:
    - W grudniu 2005 zarejestrowałem się w OFE.
    - W styczniu 2006 poszły do ZUS moje pierwsze składki.

    Trochę za wcześnie zarejestrowałem się, ponieważ nie wiedziałem, że składki
    nie są opłacane jeśli jest się jeszcze studentem. Prawa studenta straciłem
    dopiero na początku 2006 i stąd dopiero od tego momentu szła kasa do ZUS-u.

    I teraz pytanie, co się stało z moim wnioskiem skoro OFE nawet nie ma
    potwierdzenia, że jestem ich członkiem. Nie mówiąc już o tym, żeby do nich
    jakakolwiek kasa przyszła przez cały rok...

    Macie jakieś pomysły kogo najpierw zacząć ścigać za to niedopatrzenie? ZUS,
    OFE, pracodawcę czy jeszcze coś innego?

    --
    Draakhan | JID: d...@c...pl
    Uuma quena en'mani lle ume ri'mani lle umaya.

  • 7. Data: 2007-02-06 05:57:03
    Od: l...@m...pl

> [...]
    > dopiero na początku 2006 i stąd dopiero od tego momentu szła kasa do ZUS-u.
    No i sprawa jest jasna. Nie jest Pan żadnym wyjątkiem. Sprawa jest
    dosyć typowa.

    Fakty
    - zarejestrować się w OFE może tylko osoba, która podlega
    ubezpieczeniom społecznym
    - student nie podlega ubezpieczeniom społecznym
    - zus nie może zatwierdzić umowy z OFE która ma datę wcześniejszą, niż
    data rejestracji przystępującego w zus jako osoby odprowadzającej
    składki
    - nie jest Pan członkiem ani ING ani żadnego innego OFE, stąd brak
    składek
    - aby zostać członkiem OFE musi Pan JESZCZE RAZ podpisać umowę z OFE.

    www.multiofe.pl

  • 8. Data: 2007-02-06 17:46:40
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby l...@m...pl, 5 Feb 2007
    21:57:03 -0800 nie napisał(a), że:

> [...]
    > składek
    > - aby zostać członkiem OFE musi Pan JESZCZE RAZ podpisać umowę z OFE.

    Dzięki za odpowiedź, aczkolwiek mam pewne wątpliwości. Zaraz po zgłoszeniu
    wniosku ING mi przysłało pismo, że rzeczywiście w tym momencie nie mogą
    mnie przyjąć bo nie mam żadnych składek. Jeśli tylko sytuacja się zmieni, o
    czym poinformuje ich ZUS, to wtedy poinformują mnie o tym i wszystko będzie
    grało. Myślę, że skoro tak napisali, to chyba nie bez powodu?

    No ale nic, spróbuję się w najbliższym czasie skontaktować z ZUSem i
    wyjaśnić sprawę.

  • 9. Data: 2007-02-06 18:29:39
    Od: l...@m...pl

> [...]
    > grało. Myślę, że skoro tak napisali, to chyba nie bez powodu?
    >
    > No ale nic, spróbuję się w najbliższym czasie skontaktować z ZUSem i
    Napisali tak raczej bez powodu :( Po pierwsze sprawa dotyczy nie
    składek, a obowiązku ich opłacania (może być tak, że mimo obowiazku
    składkowego składek nie ma bo np. ZUS zgubił konto, albo praca się
    skończyła). Poza tym tak konkretniej- powinien Pana pilotować agent,
    który Pana zapisywał, jednak w praktyce to kuleje, zus nie informuje
    ani ofe ani tym bardziej przedstawicieli o zmianach dot. osób, których
    umowy nie zostały zatwierdzone tak jak Pana. Mamy takie sytuacje
    codziennie :) W każdym razie ZUS powie Panu dokładnie to samo- że musi
    Pan zapisać się ponownie, tak, aby data na umowie była PÓŹNIEJSZA niż
    data powstania obowiązku składek emerytalnych

    www.multiofe.pl

  • 10. Data: 2007-02-06 18:50:58
    Od: Bartłomiej Szymański <d...@p...przed.wyslaniem.pl>

    Nie stałoby się nic ciekawego gdyby l...@m...pl, 6 Feb 2007
    10:29:39 -0800 nie napisał(a), że:

> [...]
    > Pan zapisać się ponownie, tak, aby data na umowie była PÓŹNIEJSZA niż
    > data powstania obowiązku składek emerytalnych

    Ok, jakby co, to właśnie jestem po rozmowie z infolinią ING i doradzili mi
    dokładnie to samo. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :). To idę sobie
    teraz poszukać przedstawiciela (chyba już wiem gdzie :D), bo do mojego
    poprzedniego nie mogę znaleźć namiarów.