PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkad sie biora niskie zarobki w Polsce... › Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    From: "neikula" <n...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Date: Fri, 23 Jul 2004 14:28:07 +0000 (UTC)

    Ostatnio na niskie zarobki patrzę w wielu przypadkach przez pryzmat zwykłej
    pazerność i zachłanności pracodawców, albo chęci wykazania się HR-owców.

    A dzieje się tak, gdyż obserwuję to co się dzieje np. w firmie gdzie pracuje
    żona.

    Jest to duża spółka z branży medialnej Krakóww)- moja żona pracuje jako osoba
    obsługująca reklamo dawców i dzienny jej obrót wynosi około 8-10 tys. Jej
    pensja na rękę nie przekracza 1000, czyli zarabia na rękę około 10-13%
    swojego dziennego obrotu.

    Niech wspomnę o tym, że od roku pracuje na umowę zlecenie i gdy ostatnio
    spytała się szefa o szanse podwyżki lub zmiany umowy w najbliższym czasie
    (np. w przeciągu roku), to jej szef odpowiedział, że nie ma tego w planach.
    Bo przecież powinna się cieszyć, że się stale rozwija i ma ciekawą pracę,
    itp. - o premii też nie ma co myśleć :(

    Dlatego też teraz szukamy dla niej jakiejś innej pracy.

    Jaki z tego wniosek - ktoś sknerzy na jej wypłacie - bo przecież ona sama
    zarabia dziennie na wypłatę dla siebie i jeszcze przynajmniej 2 innych osób,
    które nie zajmują się bezpośrednio wypracowywaniem zysku.

    A z tego co wiemy, to pomysł umowy zlecenie i ewentualnych podwyżek blokuje
    HR, bo oni muszą się wykazać tym, że dzięki ich działalności firma oszczędza
    jakieś tam pieniądze.

    Dla mnie to czyta głupota, bo w tej firmie są jedynie 2 osoby zajmujące się
    tym co robi moja żona, więc jak ona odejdzie (a odejdzie wcześniej czy
    później). To kto będzie obsługiwał ludzi, kto będzie pracował na zysk firmy?
    Nie liczę już kosztów jakie firma poniosła na różnego rodzaju szkolenia, itp.

    Jeżeli by się to działo w mojej firmie, to prezes zaraz po tym jak tego typu
    pracownik odejdzie zwolniłby HR-owca za głupotę i ingorancję oraz narażanie
    firmy na straty.