PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkad sie biora niskie zarobki w Polsce... › Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
  • Data: 2004-07-23 20:21:04
    Temat: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Od: Shrek <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 23 lip 2004, Wieslaw Bicz <W...@o...pl> zapodal(a):

    > Bardziej z hobbystycznej niż profesjonalnej ciekawości chciałbym
    > niniejszym wywołać dyskusję na powyższy temat.
    > Interesuje mnie, jaka jest Waszym zdaniem przyczyna tego, że w Polsce
    > (ale oczywiście nie tylko) zarobki są znacząco niższe niż w takich
    > krajach, jak Niemcy, Francja, itd.

    Krotkofalowe myslenie, zarowno pracodawcow jak i pracownikow, obliczone na
    jak najwiekszy zysk w jak najkrotszym czasie, przy braku analizy co bedzie
    za 3 lata. Biurokracja, wysoki fiskalizm panstwa na utrzymanie tej
    biurokracji, ale rowniez na pokrycie zobowiazan poprzedniej epoki
    (emerytury, dlug zagraniczny) i inne wydatki sztywne budzetu (znow
    myslenie politykow zrobmy cos zeby teraz sie domknelo, a potem to juz
    niech sie inni martwia), zwiazki zawodowe dbajace jedynie o wlasna dupe a
    majace interesy pracownikow gleboko. Brak zrozumienia zasad ekonomii przez
    95% spoleczenstwa i jakies 80% politykow. Nierowny start do konkurencji z
    zachodem w 89. To chyba te glowne.

    Pozdr.