PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkad sie biora niskie zarobki w Polsce... › Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    From: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Date: Fri, 23 Jul 2004 14:44:10 +0200

    Użytkownik "Wieslaw Bicz" <W...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cdqvjl$h8s$4@atlantis.news.tpi.pl...
    > Bardziej z hobbystycznej niż profesjonalnej ciekawości chciałbym
    > niniejszym wywołać dyskusję na powyższy temat.
    > Interesuje mnie, jaka jest Waszym zdaniem przyczyna tego, że w Polsce
    > (ale oczywiście nie tylko) zarobki są znacząco niższe niż w takich
    > krajach, jak Niemcy, Francja, itd.

    Hm... A jaki interes ma pracodawca w płaceniu więcej skoro może mniej?
    I nie mówcie mi, że chodzi tutaj o to, że jakby "normalnie pracował" to
    zostanie doeceniony. Owszem, tak powinno być. I trochę takich pracodawców
    jest, ale na jednego potrafiącego docenić jest kilkudziesięciu innych,
    którzy o tym jednym mówią, że psuje rynek.

    Ale i tak największą przyczyną jest zbyt duży koszt pracy. Jednak
    drastyczne, nagłe zmniejszenie tego kosztu wcale nie wpłynie na zwiększenie
    zarobków. Tzn. wówczas nagle zaczną więcej zarabiać pracodawcy. Musi minąć
    sporo czasu, żeby sytuacja stała się normalna.

    No i jeszcze to wysokie bezrobocie...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski