PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS? › Re: Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Skad absolwenci ze znajomoscia GSM, GPRS, UMTS?
    Date: 8 Nov 2005 23:19:30 +0100

    badzio napisał(a):

    > Sluzyc do programowania nie grania w gierki;P

    Właśnie.

    > Jasne... netbeans, eclipse,

    Wolne. Strasznie wolne. A na wspomnianych w wątku P2 300/400 Mhz,
    oraz 128 MB RAM to ja sobie po prostu nie wyobrażam pracy w czymś
    takim.

    > kdevelop (i w ogole cale mnostwo narzedzi pod linuxa),

    Nie znam, więc się nie wypowiem. Aczkolwiek znajomi linuksiarze
    na pytanie 'co używają', odpowiadają vi + gcc/g++/etc.. :)

    > dev c++,

    Niewygodne, w sumie bardzo biedne w funkcje i możliwości. Nie wiem
    czy to można nawet porównać do rozwiązania klasy Visual Studio.

    A czy ja gdzieś napisałem że łatwo? :)

    > Sa jeszcze biblioteki gdzie mozna wypozyczyc papierowa wersje ksiazek.

    Tzw. wydania przeterminowane. :)

    > Poza tym... ja czesto lubie rownoczesnie czytac jakas dokumentacje i od
    > razu cwiczyc to co przeczytalem... jednak trzymanie ksiazki na kolanach
    > czy na biurku troche utrudnia sprawe. PDFy czesto sie sprawdzaja. Ale
    > zalezy co kto lubi.

    Może jakbym miał monitor z pivotem, to jeszcze, ale w sytuacji
    kiedy pdf formatu a4 się nie mieści mi na ekranie, to zdecydowanie
    bardziej preferuję książkę. Aczkolwiek myślę już nad monitorem
    odpowiedniej klasy (i tu mamy już wydatek rzędu 2000 zł za sam
    monitor :), więc może niedługo zmienię zdanie.

    > Wiedza nabyta z ksiazek jest wystarczajaca zeby sie nauczyc podstaw a
    > nastepnie rozwijac te podstawy zalapujac sie do jakis projektow
    > opensourcowych.

    Wiedza nabyta z samych książek skutkuje złymi nawykami. :(

    > Zgadzam sie. Ale nie kazda firma pisze sterowniki czy oprogramowywuje
    > specjalistyczne urzadzenie.

    Ale zdecydowana większość (tych które coś piszą), to już się bawi w bazy
    danych, czy aplikacje działające w sieci. A tu już biedna maszynka,
    sztuk jeden, za 250-1000 zł to bardzo niewygodne rozwiązanie. :)

    Po części wiem po sobie - też myślałem że wystarczy, że 'po co przepłacać'
    itd. Kupiłem sobie małego notebooka z P2 300 Mhz + 192 MB RAM. Wytrzymałem
    na takim może 1,5 miesiąca, potem oddałem rodzicielce do grania. :)

    Do pracy zaś używam maszyny Athlon64 3000+ z 1.5 GB RAM, którą stopniowo
    rozbudowuję. I nie wyobrażam sobie komfortowej pracy z wykorzystaniem
    (My/MS)SQL, serwerem php, asp.net, przy wykorzystaniu Zenda (również
    do najtańszych nie należy) i Visual Studio 2005. Pewnie to wszystko i
    można postawić na wolniejszych maszynach. Ale konfort pracy spada
    drastycznie przy tych najtańszych konfiguracjach.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl