PracaGrupypl.praca.dyskusje › Samozatrudnienie - czy się oplaca

  • 11. Data: 2008-09-07 18:19:33
    Temat: Re: Samozatrudnienie - czy się oplaca
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    glos pisze:

    > zapoznaj sie lepiej z polskim systemem podatkowym. A do tego czasu nie
    > dezinformuj innych.

    Przechodząc z etatu na samozatrudnienie nie można wybrać podatku
    liniowego (ani ulgowego zusu). Proszę nie dezinformować innych ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-09-07 18:57:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-07, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > Żadne przywileje tylko _uprawnienia_ płynące ze stosunku pracy.

    Jak zwał, tak zwał.

    Nikt tu nie napisał, że nie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2008-09-08 16:34:45
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    >W wiadomości
    h.googlegroups.com

    > Poza tym, co już wspomniał trafnie laziers - pieniądze to nie wszystko.
    > Może taką fakturę będziesz miał okazje wystawić tylko jeden raz.
    > A może i wcale.
    > Zastanów się _czemu_ on to proponuje.

    no wlasnie, mozesz (autor pierwszego posta) zaproponowac pracodawcy
    podpisanie umowy dlugoterminowej o wspolpracy miedzy firmami: jego i Twoja,
    zobaczysz jak zareaguje ;-)
    pzdr.,
    uC

  • 14. Data: 2008-09-11 11:54:00
    Od: "Krzysztof Wiśniewski" <w...@o...pl>

    Czy sie oplaca... to zalezy
    Ja jestem samozatrudniony w niewielkiej firmie. Mi sie oplaca ale sa
    oczywiscie minusy.

    Oplaca mi sie pozniewaz:
    - kwota netto na fakturze to cala kwota jaka placil za mnie pracodawca (tzn
    pensa brutto + kosty pracodawcy)
    - dostaje vat (odemnie zalezy ile z niego odzyskam)
    - moge wliczac koszta
    - przez 2 lata place nizszy zus (oczywiscie trzeba samemu na emeryture
    oszczedzac wiec jak sobie z tego zdasz sprawe to chyba nawet sie ucieszysz z
    nizszego zusu)
    - z pracodawca umowa jest taka ze mam normalny urlop 26 dni
    - moge isc na zwolnienie lekarskie (chociaz jest pewien dyskomfort przy tym
    ;) ) i otrzymam pelne wynagrodzenie lepiej bo nie 80% ;), ale taka byla
    umowa
    - mam umowe podpisana z okresem wypowiedzenia tej umowy na 3 miesiace, wiec
    mnie nie wywala z dnia na dzien i wsumie nic dziwnego w tym fachu ciezko o
    specjalistow

    Nie oplaca sie:
    - przy zmianie pracy moga na to krzywo patrzec, mi sie zdazylo pewnej
    korporacji to sie nie podobalo
    - trzeba kombinowac
    - trzeba chodzic do ksiegowej
    - przy duzych kosztach mozesz miec nizszazdolnosc kredytowa
    - trzeba miec dzialalnosc przynajmniej przez rok zeby dostac kredyt na
    mieszkanie
    - mam umowe z 3 miesiecznym okresem wypowiedzenia wiec ciezko zmienic prace,
    ale czasmi na dzialalnosci nie ma takich umow i moga cie wykopac z dnia na
    dzien.

  • 15. Data: 2008-09-13 12:09:58
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Wystawiasz faktury tylko dla jednego klienta czy dla wielu ?

    Są korporacje, gdzie wszyscy są samozatrudnieni, ale do wszelkich działań
    finansowo-księgowych upoważniają księgowość korporacji i wogóle nawet
    swoich faktur na oczy nie widzą (zgodnie z rozporządzeniem, faktury nie
    wymagają pieczątek i podpisów).

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.