PracaGrupypl.praca.dyskusje › uzupełnianie strony - jak sie rozliczac i za ile ?

  • 1. Data: 2008-09-07 20:44:51
    Temat: uzupełnianie strony - jak sie rozliczac i za ile ?
    Od: kranu <k...@w...interia.pl>

    Witam,

    Mam jako dodatkową pracę uzupełniać stronę pewnej firmy.
    Strona jest gotowa, będzie trzeba tylko skanować materiały z katalogu,
    trochę to poobrabiać, przepisać opis..
    Pracodawca powiedział, że mam zaproponować za co i w jaki sposób możemy
    się rozliczać.
    I tu jest problem, bo ja to będę robił w domu więc trudno sobie zażyczyć
    stawkę godzinową, a za każdy dodany materiał to też nie bardzo bo są
    proste pozycje i złożone, czasochłonne.
    Robi może ktoś coś takiego i doradzi w jaki sposób się rozliczać za
    wykonaną pracę i jaką stawkę mógłbym zaproponować?

    --
    z góry dziękuję,
    Kranu

  • 2. Data: 2008-09-08 12:13:26
    Temat: Re: uzupełnianie strony - jak sie rozliczac i za ile ?
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Sep 7, 10:44 pm, kranu <k...@w...interia.pl> wrote:

    > Robi może ktoś coś takiego i doradzi w jaki sposób się rozliczać za
    > wykonaną pracę i jaką stawkę mógłbym zaproponować?

    Określić dokładnie zakres prac, ustalić (tylko do własnej wiadomości)
    minimalny termin i minimalną opłacalną stawkę za całość, wynegocjować
    lepsze warunki jeśli tylko to możliwe i zabrać robotę do domu. Oddać w
    terminie, zainkasować pieniążki, a na podstawie zdobytego
    doświadczenia lepiej obliczać termin i cenę kolejnych zleceń.

    Skoro tu pytasz, to pewnie nie jest to zlecenie na bardzo duże
    pieniądze, więc oceniam że lekcja szacowania czasu i finansów będzie
    tu największą wartością :)

    --
    mihau

  • 3. Data: 2008-09-08 16:28:56
    Od: kranu <k...@w...interia.pl>

    mihau pisze:

> [...]
    >
    > Skoro tu pytasz, to pewnie nie jest to zlecenie na bardzo duże
    > pieniądze, więc oceniam że lekcja szacowania czasu i finansów będzie

    Dziekuję za wskazówki - faktycznie sprawdzę jak mi to pójdzie i spróbuję
    wynegocjować ile się da :)

    --
    pozdrawiam,
    Kranu

  • 4. Data: 2008-09-09 10:03:37
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Sep 8, 6:28 pm, kranu <k...@w...interia.pl> wrote:

    > Dziekuję za wskazówki - faktycznie sprawdzę jak mi to pójdzie i spróbuję
    > wynegocjować ile się da :)

    Jeszcze chcę Cię przestrzec przed rozliczaniem godzinowym. Albo będzie
    to fikcja albo ktoś Ci będzie ciągle patrzył na ręce i te godziny
    liczył. W pierwszym przypadku jest to po prostu nieprzyjemne, w drugim
    dodatkowo nieopłacalne ;)

    --
    mihau

  • 5. Data: 2008-09-09 17:57:27
    Od: kranu <k...@w...interia.pl>

    mihau pisze:

> [...]
    > to fikcja albo ktoś Ci będzie ciągle patrzył na ręce i te godziny
    > liczył. W pierwszym przypadku jest to po prostu nieprzyjemne, w drugim

    No tak, to nie ma sensu, spróbuję się jakoś rozliczać za wykonaną pracę.
    Jeszcze tak z ciekawości: to, że jestem informatykiem z wyższym
    wykształceniem, potrafię robić strony, znam photoshopa itp. ma wpływ na
    stawkę czy nie, skoro poradziłaby sobie z tym nawet małpa po odpowiednim
    czasie manipulacji prądem i bananami? :)

    --
    pozdrawiam,
    Kranu

  • 6. Data: 2008-09-10 05:53:34
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    > stawkę czy nie, skoro poradziłaby sobie z tym nawet małpa po odpowiednim
    > czasie manipulacji prądem i bananami? :)

    A dlaczego przy tej konkretnie robocie twoja wiedza ma wiecej kosztować?
    może warto spojrzec w ten sposób, że daje ci ona możliwość wykonania
    pracy szybciej, a tym samym przeznaczenia pozostałej (w porównaniu z
    osobami pracującymi wolniej) cześci czasu na coś innego (np. na
    zarabianie pieniędzy)

  • 7. Data: 2008-09-10 08:15:16
    Od: KK <r...@a...wp.pl>

    kranu pisze:

> [...]
    > stawkę czy nie, skoro poradziłaby sobie z tym nawet małpa po odpowiednim
    > czasie manipulacji prądem i bananami? :)

    OT

    Pamiętam takiego jednego wykładowcę z Grodu Gryfa co o tych małpach i
    C++ coś tam mówił. Ciekawe czy to ten sam :)?

    Taki oftpoik mi się popełnił

  • 8. Data: 2008-09-10 11:05:37
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Sep 9, 7:57 pm, kranu <k...@w...interia.pl> wrote:

> [...]
    > stawkę czy nie, skoro poradziłaby sobie z tym nawet małpa po odpowiednim
    > czasie manipulacji prądem i bananami? :)

    Wpływ może mieć jedynie taki, że tego zlecenia nie dostaniesz, bo nie
    spełni Twoich oczekiwań finansowych. Nikt nie będzie więcej płacił
    tylko z tego tytułu, że masz studia za sobą. Bo niby dlaczego miałby?

    Umiejętnościami możesz się chwalić gdy chcesz dostać ciekawą pracę,
    która rzeczywiście ich wymaga. A przy tym zleceniu wykorzystaj je -
    tak jak kolega obok doradził - by z pracą uwinąć się szybciej i mieć
    więcej czasu dla siebie. Stąd właśnie propozycja zabrania roboty do
    domu i nie wchodzenia w żadne rozliczenia godzinowe.

    Dyplom schowaj do szuflady, szczególnie że jest z informatyki. Ja
    jeszcze swojego nie odebrałem z uczelni, mimo że minęły już 4 lata.
    Jedynie odpis raz mi się przydał, by uzyskać 6 dni urlopu więcej.

    --
    mihau