PracaGrupypl.praca.dyskusje › Korporacje w Polsce

  • 1. Data: 2008-09-05 11:50:37
    Temat: Korporacje w Polsce
    Od: Andrzej <k...@m...pl>

    Witam,

    czy ktoś zna może jakąś stronkę z nazwami/zestawieniem korporacji?
    Irytuje mnie praca dla firmy rodzinnej i chciałbym spróbować czegoś
    innego. Szukałem takich materiałów, ale jakoś nie mogę trafić w google z
    odpowiednimi słowami kluczowymi. Chodzi o pracę w IT, programista.

    Ewentualnie możemy je powymieniać :-)

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2008-09-05 19:28:55
    Temat: Re: Korporacje w Polsce
    Od: petermas <p...@g...com>

    On 5 Wrz, 13:50, Andrzej <k...@m...pl> wrote:
> [...]
    > innego. Szukałem takich materiałów, ale jakoś nie mogę trafić w google z
    > odpowiednimi słowami kluczowymi. Chodzi o pracę w IT, programista.

    Możemy się zamienić :) Po 10 latach w korporacji mam dość...

  • 3. Data: 2008-09-07 09:01:29
    Od: Andrzej <k...@m...pl>

    petermas pisze:

    > Możemy się zamienić :) Po 10 latach w korporacji mam dość...

    A jaka nazwa?:) Cóż Cię zniechęca do korporacji?

    Bo mnie do małej firmy:

    - brak konkretnych narzędzi,
    - brak konkretnych pieniędzy,
    - brak możliwości szkoleń/kształceń (albo bardzo pod górkę, aby coś wykonać)
    - brak dodatków np. pakiet medyczny, telefon, lapotop, samochód
    (oczywiście nie wszystkie, ale w dowolnej kombinacji)
    - itp.

    A co Ciebie przeraża w korporacji?

    Dzięki, pzdr.

  • 4. Data: 2008-09-07 11:32:29
    Od: rohan <a...@w...pl>

    > A co Ciebie przeraża w korporacji?

    Może ja się wtrące
    Bedąc na niskim poziomie (Accenture) bedąc typowym wołem roboczym
    widzę to tak :
    - Jesteś trybikiem w dużym mechanizmie, łatwiej/trudniej ale jednak
    wymienialnym
    - Klepiesz cały czas to samo często nie mając pojęcia o obrazie
    całości ( i nie musisz tego wiedzieć)
    - trzeba się słuchać, nie buntować się i robić co każą ogólnie
    "wchodzisz między wrony to kracz jak one"
    - nie zgrywać za bardzo indywalisty , z uśmiechem chodzić na firmowe
    eventy ( wbrew opiniom bywają fajne)
    - chcieć się od czasu do czasu zaangażować w działania typu : ułożyć/
    sprawdzać pytania rekrutacyjne, postać na stoisku podczas targów
    pracy i zachwalać firmę przed studenciakami, zgłosić się na jakiś tam
    maraton biegacki albo na prowadzącego szkolenia
    - przyzwyczaić się do swoistej gwary polsko - angielskiej - ale
    jeszce z przewagą polskiego...
    - mieć poczucie identyfikacji z grupą. Umieć działać w zespole, sam za
    dużo nie zadziałasz bo projekty są bardzo skomplikowane.

    Ale rzeczywiście - dopóki się jest użytecznym to dogadzają człowiekowi
    ( ochłapy z pańskiego stołu ale dobre i to), klepią po ramieniu. Kasa
    na garnitur , okulary do komputera, laptop,szkolenia językowe i
    specjalistyczne są. Ogólnie nie jest źle, na razie mi się podoba i od
    małych firemek bedę się trzymał z daleka. Ale pracuję za krótko
    (niecałe dwa lata) żeby poznać ową politykę która tam panuje.

    PW

  • 5. Data: 2008-09-07 11:46:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 07 Sep 2008 11:01:29 +0200, Andrzej <k...@m...pl> wrote:

> [...]
    >- brak dodatków np. pakiet medyczny, telefon, lapotop, samochód
    >(oczywiście nie wszystkie, ale w dowolnej kombinacji)

    - brak konkretnych narzędzi (bo sa te korporacyjne i innych nielzja)
    - brak konkretnych pieniędzy (na tym stanowisku mamy taką stawkę)
    - brak możliwości szkoleń/kształceń (albo bardzo pod górkę, aby coś
    wykonać, bo plan juz zatwierdzony)
    - brak dodatków np. pakiet medyczny, telefon, lapotop, samochód
    (oczywiście nie wszystkie, ale w dowolnej kombinacji)
    - brak człowieczeństwa (nie jest nam pan potrzebny)
    - brak elastyczności
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 6. Data: 2008-09-07 18:30:40
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sun, 7 Sep 2008 04:32:29 -0700 (PDT), rohan <a...@w...pl> wrote:

    >Może ja się wtrące
    >Bedąc na niskim poziomie (Accenture) bedąc typowym wołem roboczym
    >widzę to tak :

    Po trzech latach pracy na niskim poziomie (Capgemini) będąc typowym
    wołem roboczym widzę to dokładnie tak samo ;-) (z różnicami w
    detalach, ale można pominąć).

    Nie mówię, że mnie to przeraża. Było to bardzo OK przez pewien czas, w
    momencie kiedy przestało - zmieniłem pracę.

    --
    z/svc

  • 7. Data: 2008-09-07 20:21:28
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Dokladnie. Uczyc sie i dawac z siebie minimum. Zanim zorientuja sie, ze tak
    naprawde krecisz lody na boku minie sporo czasu. RADA: Byc milym facetem,
    dzialac w firmowym wolontariacie, chodzic na wszystkie szkolenia ikursy,
    dawac minimum - aaa na koniec kopnac tow. w ....

    PS. Pisze to w niedziele. Jutro ubiore gang i pojde do pracy jako trybik,
    ale tak naprawde zrobie tyle co dzis czyli nic. Powiem, ze musze ostro
    szkolic sie w dziedzinie X, a szef to kupi bo to mniejszy karierowicz niz JA
    ;-) i dlatego to kupi. Pozdrawiam i ... musimy im wyplacic za Jalte i 40 lat
    niewoli ;-))))

  • 8. Data: 2008-09-07 22:44:36
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Marcin" <n...@p...onet.pl> wrote in message
    > szkolic sie w dziedzinie X, a szef to kupi bo to mniejszy karierowicz
    > niz JA ;-) i dlatego to kupi. Pozdrawiam i ... musimy im wyplacic za
    > Jalte i 40 lat niewoli ;-))))

    Może na onecie ktoś się nabierze na taki trolling, skoro cię to bawi.

  • 9. Data: 2008-09-08 07:01:23
    Od: Andrzej <k...@m...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

> [...]
    > (oczywiście nie wszystkie, ale w dowolnej kombinacji)
    > - brak człowieczeństwa (nie jest nam pan potrzebny)

    Uważam, że skrajności się wszędzie znajdą -> Zarówno w dużych jak i małych.

    Ale i tak dzięki za odp. Widać, że na niektóre korporacje również trzeba
    drastycznie uważać i ewentualnie wiać póki można :-)

    pozdrawiam,

  • 10. Data: 2008-09-09 06:14:25
    Od: Maugorzata <g...@n...wp.pl>

    Andrzej pisze:

    > A jaka nazwa?:) Cóż Cię zniechęca do korporacji?
    >
    > Bo mnie do małej firmy:
    >
    > - brak konkretnych narzędzi,
    narzędzia za duża kase potrzebują nieuki z reguły
    a itak potem okazuje się ze firma zarzuca wspieranie produktu i robi nowy

    > - brak konkretnych pieniędzy,

    > - brak możliwości szkoleń/kształceń (albo bardzo pod górkę, aby coś
    > wykonać)
    jak się sam nie nauczysz to nie bedziesz umial; jak nie umiesz sie uczyc
    to sie nie nadajesz

    > - brak dodatków np. pakiet medyczny, telefon, lapotop, samochód
    > (oczywiście nie wszystkie, ale w dowolnej kombinacji)
    > - itp.
    ojoj
    apropo pakiety medyczny ?