PracaGrupypl.praca.dyskusje › SAP - czy warto sie rozwjac w tym kierunku?

  • 11. Data: 2003-04-17 21:15:56
    Temat: Re: SAP - czy warto sie rozwjac w tym kierunku?
    Od: "AC" <a...@y...com>

    "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej> wrote in message
    news:3E9F012C.4020506@i.tak.dalej...

    > Nie żaden tam "czołowy" tylko największy na świecie pod względem
    > przychodów z oprogramowania ERP. Nie żadne tam "do tego ERP, CRM" tylko
    > właśnie ERP.
    >
    > Firma powstała w latach 70. w Niemczech. Do Polski weszli w latach
    > 1994-95. Obecnie mają ze 140 instalacji swojego sztandarowego produktu -
    > choć dokładnej liczby nie jestem pewien.

    Na swiecie traca klientow, sprzedaz spada. Co prawda nie tylko im ale
    rowniez konkurencji bo wiele firm przekonalo sie ze nie warto wywalac
    ogromnej kasy w sumie w bloto, no i ogolnie jest regres. W Polsce
    przypuszczam ze nalapali troche frajerow ktorzy cos tam gdzies slyszeli
    "SAP to SAP tamto" .. wiec SAPa zakupili. No i teraz frajerzy zmadrzeli
    ale trzeba na kogos miec zwalac wine ze nie chodzi wiec szukaja swiezych
    frajerow zeby im to kukulcze jajo podrzucic. Stad te ogloszenia w Wyborczej.
    Ciekawe .. bo na pl.praca.oferowana jakos nie widac ogloszen o SAP... pewnie
    Wyborcza to lepsze miejsce to szukania frajerow ;-)))))

  • 12. Data: 2003-04-17 23:40:26
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 17 Apr 2003 17:07:20 +0200, "Paweł" <n...@N...pl> wrote:

    >Warto jest sobie tym głowę zawracać jeśli masz źródło wiedzy (znajomi lub
    >dobra firma konsultingowa która sponsoruje ci szkolenie).

    Ale tak naprawde jedynym sposobem na nauczenie sie jest uczestniczenie we
    wdrozeniu - wyglada to mniej wiecej tak - jestes informatykiem w firmie ktora
    zdecydowala sie wdrozyc SAP'a i przydzielila Cie do zespolu roboczego. Wtedy
    uczysz sie od wdrozeniowcow firmy ktora tegos SAP'a wdraza. W tym momencie
    zyskujesz potezna dawke wiedzy i zaczynasz byc poszukiwanym specjalista bo
    wdrozeniowcow SAP'a zawsze malo ale nie ma innej drogi (czytaj szkolen) jak
    wlasnie przejsc wdrozenie. A swoja droga takie wdrozenie to i trzy lata moze
    trwac a i czasem nigdy sie nie konczy tylko projekt zostaje zerwany - byly takie
    przypadki i w polsce - np. w jednej z rafinerii. Ale SAP byl tak zalamany ta
    skaza na wizerunku ze jakies trzy czy cztery lata pozniej na wlasny koszt
    wdrozyli tego SAP'a byle pokazac ze odniesli sukces.

    Jesli idzie o literature to chyba jedyna pozycja w jezyku polskim warta
    odnotowania (ale i tak sie z niej nic nie nauczysz poza teoria i budowa SAP'a)
    jest "SAP R/3 Przewodnik dla menadzerow" wydawnictwa Helion.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 13. Data: 2003-04-18 09:32:32
    Od: "MILO" <k...@g...pl>

    Koleś z Calsberga mi opowiadał że oni to ustrojstwo tak wdrożyli że
    przedstawiciele handlowi mają takie big plamptopy coś jak telefon komórkowy,
    GPS i kasa fiskalna w jednym. To to rejstruje zamówienia, pobyty
    przedstawiciela w punktach dystrybucji i ilość przejechanych kliometrów,
    wystawia faktury i jeszcze wszystkie te dane przesyła do centralnego serwera
    i ładnie obrabia odrazu. Koleś mówi że potrafi mu to wyliczyć zużycie paliwa
    w służbowym aucie z dokładnością do litra paliwa. Jak o tym opowiadał
    brzmiało szalenie ambitnie i interesująco jeżeli oczywiście nie przesadzał
    i mówił prawdę. Zaawansowany system zarządzania produkcją, dystrybucją,
    sprzedażą i kontaktami z klientami.

  • 14. Data: 2003-04-18 11:06:36
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej> napisał(a):

    > To może podasz taki, bo ja nie znam.

    Ja znam jeden przypadek upadku firmy wskutek kupienia pieruńsko drogiego
    systemu ERP - nie SAP co prawda, ale widać nie jest to niemożliwe.

    System miał być oczywiście lekarstwem na kłopoty, a dobił firmę nader
    skutecznie.

    JoP

  • 15. Data: 2003-04-22 06:53:38
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > Ja znam jeden przypadek upadku firmy wskutek kupienia pieruńsko drogiego
    > systemu ERP - nie SAP co prawda, ale widać nie jest to niemożliwe.

    Ja nie znam, ale koszty zakupu programów klasy ERP, licencji, modyfikacji,
    serwerów, pracy konsultantów są b. wysokie i upadki firm, które porwaly się
    z siekierą na słońce są b. prawdopodobne.

  • 16. Data: 2003-04-23 15:30:19
    Od: "Maxx" <m...@a...net>

    W firmie gdzie teraz pracuje wlasnie wdrazane sa moduly do SAPa i troche sie
    dowiedzialem jak to wyglada. Mozna pracowac jako jedna z 3 osob i w u dwoch
    typow pracodawcy:

    1. mozna byc konsultantem od modulow - tutaj trzeba sie znac na roznych
    kwestiach produkcji czy raczej przedsiebiorstwa (odpowiednich dla danego
    modulu - np kontrola jakosci, gospodarka magazynowa, HR, ksiegowosc, itp.).
    Taki konsultant spedza duzo czasu z pracownikami klienta i ustala sie co
    mozna zrobic i jak powinno sie to zrobic w systemie, zeby dla uzytkownika
    bylo OK, potem spedza dlugie godziny pijac kawe klienta i jedzac jego
    ciastka przekladajac zyczenia urzytkownikow na procedury systemu ;). Praca w
    zasadzie tylko w firmie wdrazajacej SAPa

    2. programista ABAP - ABAP to taki jezyk wewnterzny SAPa - jak juz
    konsultanci wymysla jak system ma dzialac u klienta, a czesc z tego co
    wymyslili nie da sie standardowo ustawic w systemie, to wtedy programisci
    wchodza do gry... zdaje sie, ze robia tez takie pierdolki jak np
    zaprogramowanie wygladu drukowanej faktury itp. W zasadzie praca tez tylko w
    firmie wdrazajacej system. Podobno niektóre bardzo duże firmy trzymaja na
    etacie programistow ABAP (jesli jest duzo bierzacych zmian), ale to nie jest
    potwierdzona informacja

    3. Konsultant Basis (administrator) - moze pracowac zarowno w firmie
    wdrazajacej system, jak i u klienta. Jest to praca najbardziej
    administratorska - porobic backup, odtworzyc system po padzie, zrobic jakas
    optymalizacje, wgrac update`y itd. Poza Basisem SAPa trzeba jeszcze znac
    system bazy danych na którym ten SAP pracuje (np Oracle, DB2) oraz system
    operacyjny na którym chodzi system (SAP moze chyba nawet na windzie dzialac,
    ale z tego co sie zorientowalem to zazwyczaj sie to stawia na maszynach
    UNIXowych).

    Sa jeszcze oczywiscie osoby, ktore znaja kilka modulow, podobno tez czesto
    jest tak, ze adminstratorzy zaczynaja programowac w ABAPie (w druga strone
    podobno rzadziej).

    No i tak jak pisali inni - zeby zaczac to robic to chyba najlepiej zatrudnic
    sie w firmie, ktora to wdraza i tam zaczac nauke

    Maxx

  • 17. Data: 2003-04-24 13:05:26
    Od: "Tobi" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maxx" <m...@a...net> napisał w wiadomości

    > No i tak jak pisali inni - zeby zaczac to robic to chyba najlepiej
    zatrudnic
    > sie w firmie, ktora to wdraza i tam zaczac nauke

    Heh, to prosze jeszcze o nazwe firmy, ktora nie zatrudnia specjalistow z
    doswiadczeniem, tylko "na nauke" ;)
    Tobi

  • 18. Data: 2003-04-24 15:05:24
    Od: "Maxx" <m...@a...net>

    > zatrudnic
    >
    > Heh, to prosze jeszcze o nazwe firmy, ktora nie zatrudnia specjalistow z
    > doswiadczeniem, tylko "na nauke" ;)
    > Tobi

    Z tym moze byc problem ;)

    Ale mowiac powaznie, to wkrecic do firmy jako osoba od SAPa sie raczej nie
    da, za to mozna pojawic sie w firmie jako admin, help desk lub podobnie - to
    calkiem niezly poczatek (zwlaszcza jesli firma sie rozrasta).

    Maxx

  • 19. Data: 2003-04-25 01:09:24
    Od: "Goszki" <N...@g...pl>

    "Tobi" <t...@p...onet.pl> wrote

    > Heh, to prosze jeszcze o nazwe firmy, ktora nie zatrudnia
    specjalistow z
    > doswiadczeniem, tylko "na nauke" ;)

    Masterfoods Polska, P&G, Nestle, Unilever...generalnie
    większość dużych korporacji FMCG ale niełatwo też się do
    nich dostać.

    Goszki