PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rzut moneta ?

  • 1. Data: 2004-03-14 22:51:14
    Temat: Rzut moneta ?
    Od: "leszczyk" <l...@p...com>

    Mam spory problem. Otoz szukalem pracy przez kilkanascie tygodni i nic, a
    teraz prawie w tym samym czasie dostalem dwie oferty. Praca na podobnych
    stanowiskach, oferuja podobne wynagrodzenie. Jedna firma zatrudnia ok. 50
    osob, druga jest mniejsza i pracuje w niej tylko kilka osob. W tej mniejszej
    prawie wszystko juz zostalo dogadane, choc umowy jeszcze nie podpisalem, ale
    we wtorek mam to zrobic. W tej wiekszej firmie konczy sie proces rekrutacji,
    jestem w scisles czolowce i widze, ze mocno sie mna interesuja i mam bardzo
    wielkie szanse na zatrudnienie (oceniam je na ok. 80-85%). Do tej pory caly
    ten kociol ukrywalem przed oboma firmami, ale nadchodzi czas, aby podjac
    ostateczna decyzje. I mam teraz wielki bol glowy, na co sie zdecydowac, zeby
    nie popelnic zyciowgo bledu i nie zostac na lodzie. Praca w tej wiekszej
    firmie bylaby pewnie lepsza chcocby na mozliwosci awansu i rozwoju, ale tam
    mam bardzo wielka szanse, ale jeszcze nie jest to pewne na 100%. w tej
    mniejszej pozostala juz tylko formalnosc, podpisac umowe. Mielisce kiedys
    podobna sytuacje w zyciu? Bo ja juz nie wiem co zrobic? Podzielcie sie swoim
    doswiadczeniem z takich sytuacji, bo chyba pozostal mi tylko rzut moneta,
    orzel albo reszka :)))

  • 2. Data: 2004-03-14 23:27:23
    Temat: Re: Rzut moneta ?
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "leszczyk" <l...@p...com> napisał w wiadomości
    > podobna sytuacje w zyciu? Bo ja juz nie wiem co zrobic? Podzielcie sie
    swoim doswiadczeniem z takich sytuacji, bo chyba pozostal mi tylko rzut
    moneta,
    > orzel albo reszka :)))

    85% to mniej niż 100%. A co zrobisz, jak duża firma powie: było nam miło,
    ale niestety wybraliśmy kogoś innego? Poza tym sam piszesz, ze praca
    _pewnie_ lepsza. A male firmy tez potrafia niezle rozwinac skrzydla.

    Z obserwacji wiem, ze w wiekszych firmach jest wieksza rotacja pracownikow,
    ale nie wiem, czy 50 osob to rzeczywiscie wieksza firma;)

    A jesli praca identyczna i kasa ta sama, to zastanow sie, do ktorej masz
    lepszy dojazd (wbrew pozorom, to bardzo wazne;)

    Pzdr,
    Aga

  • 3. Data: 2004-03-15 06:20:00
    Od: m...@l...localdomain

    In article <c32nkv$64u$1@nemesis.news.tpi.pl>, leszczyk wrote:
> [...]
    > doswiadczeniem z takich sytuacji, bo chyba pozostal mi tylko rzut moneta,

    Ja bylem w takiej sytuacji... no i pukico podpisuj umowe
    i zaczynaj prace!!!

    Jak rozumiem z tej duzej firmy sytuacja sie wyjasni lada dzien,
    wiec jak ci zaproponuja to podpisuj umowe z duza firma!

    Wtedy w tej malej mowisz ze nie chcesz juz tu pracowac
    i jutro nie przyjdziesz do pracy... pracujesz kilka dni w niej
    i swiadectwo pracy masz w... bo i tak nie wplywa ono na ciaglosc
    zatrudnienia... i pytasz jak rozwiazujemy umowe dzrzemy papiery,
    czy formalnie za porozumieniem od jutra... ewentualnie jak
    w tak krotkim okresie czasu sie na Tobie poznaja i bedzie
    im zalezalo to mozesz zawsze powiedziec ze pensja razy dwa i zostajesz
    choc jest ryzyko ze po tym numerze za trzy miesiace Cie zwolnia...

    Trzeba zdac sobie sprawe ze z praca jest ciezko..ale To Ty dla
    pracodawcy jestes fachowcem i skarbem dzieki czemu nabijasz
    pieniadze akcjonariuszom... biznes is biznes !!!

  • 4. Data: 2004-03-15 08:13:47
    Od: "leszczyk" <l...@p...com>

    Użytkownik <m...@l...localdomain> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak rozumiem z tej duzej firmy sytuacja sie wyjasni lada dzien,
    > wiec jak ci zaproponuja to podpisuj umowe z duza firma!

    Tak myslaem o tym w taki sposob, ale tu roznica pomiedzy jedna, a druga
    firma to tylko jeden dzien. Boje sie troche zwalniac z pracy pierwszego dnia
    pewnie tak na jakies 1,5 godziny, na rozmowe w tej wiekszej firmie (chyba
    juz ostateczna). Szef bedzie cos podejrzewal. Moze sie tak stac, przez to,
    ze zostane calkowicie na lodzie, a wiec w duzej firmie mnie nie przyjma, a
    tu wywala po pierwszym dniu. Jesli chodzi o dojazdy to sprawa nie gra roli,
    bo mnej wiecej tyle samo musialbym dojezdzac. A co do pensji i podwyzki o
    2x, to sadze, ze tez bardzo ryzykowne posuniecie. Moglbym z ta propozycja
    wyjechac do obu pracodawcow, ale w obu firmach do pokonania mialem
    klikunastu konkurentow i zapewne znajda sie tansi ode mnie pracownicy w
    takim wypadku. Chyba zdecyduje sie na mniejsza firme, ale prawde mowiac sam
    juz nie wiem co robic, po nocach juz mi sie to wszystko sni, mam nadzieje,
    ze to bedzie dobry wybor z mojej strony. Dzieki wielkie za rady.

  • 5. Data: 2004-03-15 10:40:06
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    > Użytkownik <m...@l...localdomain> napisał w wiadomości

    wybierz firmę, w której ludzie się uśmiechają, w której jest przyjemniejsza
    atmosfera!!

    pozdr
    Krzysiek

  • 6. Data: 2004-03-15 10:51:50
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:c34106$928$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "leszczyk" <l...@p...com> napisał w wiadomości

    > wybierz firmę, w której ludzie się uśmiechają, w której jest
    przyjemniejsza
    > atmosfera!!

    hehehe...kryterium doboru dość zabawne, wiec ja tez sie usmiecham
    --
    PozdKa
    ** Wartość moralna naszych czynów

  • 7. Data: 2004-03-15 11:10:53
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Katalizator napisał:

    > Użytkownik "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    > wiadomości news:c34106$928$1@inews.gazeta.pl...

    ..

    > przyjemniejsza

    > hehehe...kryterium doboru dość zabawne, wiec ja tez sie usmiecham

    Wg mnie kryterium doboru podane przez osobe doswiadczona, ktora troche
    juz popracowala. Jak najbardziej wlasciwe, wiele osob przepracowawszy
    pare miesiecy w paskudnej firmmie, gdzie jest nieciekawa atmosfera,
    uciega na mniejsze pieniadze i gorsze warunki, byle miec normalna
    atmosfere w pracy.

  • 8. Data: 2004-03-15 15:19:30
    Od: "Katalizator" <d...@p...pl>

    w której jest

> [...]
    > pare miesiecy w paskudnej firmmie, gdzie jest nieciekawa atmosfera,
    > uciega na mniejsze pieniadze i gorsze warunki, byle miec normalna

    w sklepie i u fryzjera sie ludzie usmiechaja na zawołanie i atmosfera na 20
    min. jest przyjemna...

  • 9. Data: 2004-03-15 15:59:54
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]

    > Jak rozumiem z tej duzej firmy sytuacja sie wyjasni lada dzien,
    > wiec jak ci zaproponuja to podpisuj umowe z duza firma!

    To sie nazywa promiskuizm :-/

> [...]
    > i swiadectwo pracy masz w... bo i tak nie wplywa ono na ciaglosc
    > zatrudnienia... i pytasz jak rozwiazujemy umowe dzrzemy papiery,

    A pozniej pyszczycie, ze zle sie pracownikow traktuje. Jak Kuba Bogu...

> [...]
    > im zalezalo to mozesz zawsze powiedziec ze pensja razy dwa i zostajesz
    > choc jest ryzyko ze po tym numerze za trzy miesiace Cie zwolnia...

    Echh, swiat jest maly. Czasami przerazajaco maly.

    > Trzeba zdac sobie sprawe ze z praca jest ciezko..ale To Ty dla
    > pracodawcy jestes fachowcem i skarbem dzieki czemu nabijasz
    > pieniadze akcjonariuszom... biznes is biznes !!!

    Tak se tlumacz.

    Pacta sunt servanda!

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 10. Data: 2004-03-15 16:46:46
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    szomiz wrote:
    > Użytkownik <m...@l...localdomain>

    > To sie nazywa promiskuizm :-/

    wg słownika Kopalińskiego "promiskui(ty)zm bezładne, przypadkowe stosunki
    płciowe; małżeństwa zbiorowe u niektórych ludów pierwotnych"
    - więc widzę tu lekką przesadę.
    Teraz trzeba brać to co dają - "lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu" więc
    jak po zatrudnieniu w mniejszej firmie wypali umowa z lepszą to trzeba
    powiedzieć do widzenia i brać nową robotę
    *** blad ***