PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile wynosi placa minimalna?

  • 1. Data: 2004-03-14 20:07:53
    Temat: Ile wynosi placa minimalna?
    Od: "pocahontas" <p...@p...com>

    Witam
    Mam pytanie takie jak w temacie. Ile obecnie w Polsce wynosi płaca
    minimalna? Jeśli ktoś wie, to prosiłbym o podanie kwot brutto i netto. Z
    góry dzięki.

  • 2. Data: 2004-03-14 20:16:54
    Temat: Re: Ile wynosi placa minimalna?
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) pocahontas w wiadomości <c32e3l$oci$1@nemesis.news.tpi.pl>
    napisał(a):

    > Witam
    > Mam pytanie takie jak w temacie. Ile obecnie w Polsce wynosi płaca
    > minimalna? Jeśli ktoś wie, to prosiłbym o podanie kwot brutto i netto. Z
    > góry dzięki.
    Tu masz odpowiedź: http://place.w.polsce.ag.bocznica.org/
    motto [JID: m...@j...wp.pl ICQ: 238159966 GG: 384683]
    "Rem tene, verba sequentur" Marcus Porcius Cato Maior Censorius

  • 3. Data: 2004-03-14 20:53:52
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "pocahontas" <p...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ile obecnie w Polsce wynosi płaca
    > minimalna?

    Z umowy o pracę na pełnym etacie 824 PLN brutto miesięcznie.
    Netto - ok. 70% kwoty brutto (tylko dla płacy minimalnej, przy większych
    wynagrodzeniach - ok. 65%).

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-03-15 09:49:00
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    .
    > Tu masz odpowiedź: http://place.w.polsce.ag.bocznica.org/
    matoł!
    PLONK!
    t.

  • 5. Data: 2004-03-15 09:58:17
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-14 21:07, osoba przedstawiająca się jako "pocahontas"
    napisała co następuje:

    > Witam
    > Mam pytanie takie jak w temacie. Ile obecnie w Polsce wynosi płaca
    > minimalna? Jeśli ktoś wie, to prosiłbym o podanie kwot brutto i netto. Z

    Minimalne wynagrodzenie - 824
    Najniższe wynagrodzenie - 760

    Kwoty brutto

    --
    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\

  • 6. Data: 2004-03-15 10:28:51
    Od: motto <m...@w...pl>

    Pan(i) terrorysta w wiadomości <c33u0e$d30$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > .
    > matoł!
    > PLONK!
    i vice versa...

  • 7. Data: 2004-03-15 17:55:13
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "motto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pan(i) pocahontas w wiadomości <c32e3l$oci$1@nemesis.news.tpi.pl>

    A tary nie chcesz? I Scarlett na dokladke?

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 8. Data: 2004-03-15 18:42:24
    Od: "pocahontas" <p...@p...com>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

    > Minimalne wynagrodzenie - 824
    > Najniższe wynagrodzenie - 760
    >
    > Kwoty brutto

    A czym sie to rozni minimalne od najnizszego wynagrodzenia? I jesli mozna,
    to prosilbym o algorytm w jaki sposob obliczyc kwote netto. Czy wystaczy
    tylko odjac od sumy brutto 19% podatku? Czy jest on bardziej skomplikowany?

  • 9. Data: 2004-03-15 19:14:23
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-15 19:42, osoba przedstawiająca się jako "pocahontas"
    napisała co następuje:

    > A czym sie to rozni minimalne od najnizszego wynagrodzenia? I jesli mozna,

    Sorki ale chyba sam się zamotałem. Czytałem akurat kilka artykułów na
    raz i w jednych było nazewnictwo najniższe a w innych minimalne i różne
    kwoty. Podane było też inne rozporządzenie MPiPS ale teraz widzę że to
    dotyczyło innych lat i chyba chodziło o to samo.
    Zostaje więc minimalne 824 brutto na pełnym etacie.

    > to prosilbym o algorytm w jaki sposob obliczyc kwote netto. Czy wystaczy
    > tylko odjac od sumy brutto 19% podatku? Czy jest on bardziej skomplikowany?

    Przychód=Brutto-KU-(FE+FR+FCH)
    PDOF=(Przychód*PPD)-UP
    Netto=Przychód-PDOF

    KU - koszty uzyskania (zwykłe lub podwyższone)
    FE, FR, FCH - składki ZUS (emerytalna, rentowa, chorobowa)
    PDOF - podatek dochodowy od osób fizycznych
    PPD - procent podatku dochodowego
    UP - ulga podatkowa

    Jest jeszcze kasa chorych ale obciążenie nią przy takim wynagrodzeniu
    jest pratycznie pomijalne (rzędu ok. 2 zł)

    _ _ _

  • 10. Data: 2004-03-17 10:15:27
    Od: piotr <x...@x...pl>

    Mon, 15 Mar 2004 20:14:23 +0100, na pl.praca.dyskusje, Pe.Ka napisał(a):

> [...]
    >
    > Jest jeszcze kasa chorych ale obciążenie nią przy takim wynagrodzeniu
    > jest pratycznie pomijalne (rzędu ok. 2 zł)

    Nie to jednak nie jest to samo , obie kwoty sa aktualne a roznia sie tylko
    tym ze ZUS nalicza rozne inne swiadczenia od tej kwoty ktora mu pasuje