PracaGrupypl.praca.dyskusjeRządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia › Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
  • Data: 2007-02-24 06:30:03
    Temat: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Jackare wrote:

    > Jak to sobie czytam to mam wrażenie że macie superpomysły na utrzymanie
    > i kierowanie państwem i sektorami jego gospodarki. Pomysły proste,
    > skuteczne i co najważniejsze tanie.
    > Kochani, dlaczego nie zostaniecie politykami i nie pokierujecie państwem
    > w sposób "taki, jak się to powinno robić". Marnujecie się.

    Jest demokracja i zostanie politykiem, ktory ma wplyw wymaga przekonania
    do siebie mas, natomiast masy maja socjalistyczne postawy i trzeba lat
    edukacji, zeby spoleczenstwo jako calosc zaczelo rozumiec mechanizmy
    gospodarki.

> [...]
    > prognozowania odległych skutków.
    > Patrzenie poprzez szkiełko: mój podatek idzie na górników lub moje
    > składki ZUS idą na zasiłek chorobowy dla kobiety w ciąży która wzięła L4
    > dobre jest do uprawiania demagogii, ale nie wnosi nic do oceny sytuacji.
    > Momentalnie zmienia się sens gdy zamiast "moje" wstawimy słowo "nasze" -
    > od razu inna perspektywa. Zarządzanie na poziomie makro to naprawdę
    > trudna i ciężka sztuka. Zawsze są niezadowoleni, zawsze jest ktoś
    > pokrzywdzony, a państwo nie zabiera tylko mi, ale NAM. I nie ja ale MY

    Problem w tym, ze dofinansowywanie gornikow ma zly wplyw wlasnie w tej
    szerszej i dalszej perspektywie, bo zaburza mechanizmy wolnorynkowe
    hamujac rozwoj.

    > co z tym zrobię. Na poziomie ogółu niestety JA się nie liczy- są grupy
    > którym się zabiera i są grupy którym się daje. Jak się człowiek chce
    > ustawić, może dołączyć do jednej z tych grup, ale nigdy nie będzie tak
    > że wszystkim będzie dobrze i równo. Juz tak próbowano ale nie wyszło, a

    Nie chodzi o to, zeby bylo po rowno na koncu, tylko zeby bylo rowno na
    poczatku (w sensie mozliwosci - np. zeby czlowiek nie majacy zadnego
    kapitalu, a tylko siebie i narzedzia pracy mogl zalozyc firme i placic
    tylko podatek od tego, co zarobi, a nie ZUS niezalezny od tego, co
    zarobi i na ktory najmniejszych potencjalnych przedsiebiorcow nie stac),
    a potem zeby kazdy dostal (nie od panstwa) tyle, ile jest w stanie
    wypracowac wlasnym talentem, pracowitoscia i rozsadkiem.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533