PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ryzykować do Irlandii???

  • 1. Data: 2003-01-08 18:44:10
    Temat: Ryzykować do Irlandii???
    Od: "Romek" <R...@p...onet.pl>

    Mam grzecznościowe pytanie.
    Kolega pracuje w Irlandii 1,5 roku i będąc obecnie w kraju proponuje mi, że
    po powrocie do pracy załatwi mi pracę i mam przyjechać po telefonie. Problem
    w tym, że twierdzi iż wszystkie formalności dotyczące załatwienia legalności
    tzn. pozwolenia na pracę załatwione bedzie tam na miejscu co wiąże się
    jedynie z wypełnieniem formularza i oddaniem paszportu na ok. 2 miesiące.
    Wszystko załatwia szef. sam nie wiem co o tym myśleć. Czy można załatwiać
    legal z wizą na prace tam na miejscu? i czy nie jest dużym ryzykiem oddac
    paszport?

  • 2. Data: 2003-01-08 20:23:45
    Temat: Re: Ryzykować do Irlandii???
    Od: "Yattaman" <s...@s...getin.pl>

    Romek wrote:
> [...]
    > nie wiem co o tym myśleć. Czy można załatwiać legal z wizą na prace
    > tam na miejscu? i czy nie jest dużym ryzykiem oddac paszport?

    Powiem tak - śmierdzi mi to na kilometr. Albo nawet na dwa.
    Oddanie paszportu na 2 miesiące... no, chyba nie jesteś samobójcą ?? A
    jak trzeba by nagle wrócic do kraju ?
    Pojedzesz tam, z czego sie utrzymasz przez 2 miechy ?
    A jak imigracyjny się przyssie, co wtedy ?
    Ostrożnie, nie podoba mi się taki układ.
    Bez rodziny tamże, czy jakiegoś znajomego LEGALNIE mieszkającego od
    dłuższego czasu, gdzie w razie kłopotów mógłbyś przeczekać, nawet nie
    myśl o pchaniu się tam.
    Dziewczyny, jadące "do pracy" na zachód, też oddawały paszport będąc na
    miejscu.

    --
    Y.

  • 3. Data: 2003-01-09 00:30:21
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Romek wrote:

    > czy nie jest dużym ryzykiem oddac
    > paszport?

    Ryzykiem w sensie braku dokumentu tozsamosci uznawanego przez tamtejsze
    prawo. Ale co do powrotu to problem jest chyba mniejszy --> polskie
    ambasady wydawaly (podkreslam czas przeszly) jednorazowe paszporty w
    razie utraty oryginalow. Sprobuj znalezc jakas informacje w Min. Spraw
    Zagranicznych.

    Flyer

  • 4. Data: 2003-01-09 10:00:07
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

    "Romek" <R...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > legal z wizą na prace tam na miejscu? i czy nie jest dużym ryzykiem oddac

    Do zalatwienia pozwolenia na prace w Irlandii nie jest konieczne oddawanie
    nikomu paszportu, a juz na pewno na 2 miesiace!!! To jest albo jakas bzdura,
    albo niezly przekret. Pracodawcy, w celu zalatwienia work permitu, potrzebne
    sa tylko dane osobowe z paszportu, ewentualnie ksero glownej strony. Jak
    pozwolenie zostanie wydane, musisz udac sie do urzedu na Harcourt St.
    (Dublin 2) w celu rejestracji, i wtedy okazujesz paszport. Absolutnie
    _nikomu_ (oprocz urzednikow) nie oddawaj paszportu (a te 2 miesiace to juz
    zupelny absurd).

    Pozdr.,

    --
    Shane