PracaGrupypl.praca.dyskusjeRyzykować do Irlandii??? › Re: Ryzykować do Irlandii???
    From: "Shane McGowan" <m...@h...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ryzykować do Irlandii???
    Date: Thu, 9 Jan 2003 11:00:07 +0100

    "Romek" <R...@p...onet.pl> wrote in message
    news:avhqgo$qpb$1@news.tpi.pl...
    > Mam grzecznościowe pytanie.
    > Kolega pracuje w Irlandii 1,5 roku i będąc obecnie w kraju proponuje mi,
    że
    > po powrocie do pracy załatwi mi pracę i mam przyjechać po telefonie.
    Problem
    > w tym, że twierdzi iż wszystkie formalności dotyczące załatwienia
    legalności
    > tzn. pozwolenia na pracę załatwione bedzie tam na miejscu co wiąże się
    > jedynie z wypełnieniem formularza i oddaniem paszportu na ok. 2 miesiące.
    > Wszystko załatwia szef. sam nie wiem co o tym myśleć. Czy można załatwiać
    > legal z wizą na prace tam na miejscu? i czy nie jest dużym ryzykiem oddac
    > paszport?

    Do zalatwienia pozwolenia na prace w Irlandii nie jest konieczne oddawanie
    nikomu paszportu, a juz na pewno na 2 miesiace!!! To jest albo jakas bzdura,
    albo niezly przekret. Pracodawcy, w celu zalatwienia work permitu, potrzebne
    sa tylko dane osobowe z paszportu, ewentualnie ksero glownej strony. Jak
    pozwolenie zostanie wydane, musisz udac sie do urzedu na Harcourt St.
    (Dublin 2) w celu rejestracji, i wtedy okazujesz paszport. Absolutnie
    _nikomu_ (oprocz urzednikow) nie oddawaj paszportu (a te 2 miesiace to juz
    zupelny absurd).

    Pozdr.,

    --
    Shane