PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...

  • 51. Data: 2005-11-24 19:41:30
    Temat: Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):

    > Teorie mają to do siebie że są teoriami i są oparte na jakichś
    > aksjomatach. Aksjomaty mogą być niezgodne z rzeczywistością.
    Jak pisałem, próba badań przeprowadzonych w roku 1953 wynosiła ponad 3 i
    pół tysiąca. Od tego czasu, prowadzone są badania empiryczne, tj.
    wykorzystuje się metodę w praktyce i dotychczas jej nie zakwestionowano.

    Ale rozumiem, że to Cię nie przekonuje. Amerykę też odkrył Gagarin, bo
    pierwszy zobaczył ją całą i jeszcze zrobił zdjęcie. To, że Kolumb
    twierdził, że gdzieś tam dopłynął się nie liczy. Może miał spieprzony
    kompas albo błędne aksjomaty?

    > Nie poprawność interpretacji (czyli interpretowania zgodne z nauczaniem
    > Kocha). Poprawność metody to prawdziwość wniosków wynikających
    > z interpretacji. I jeszcze udowodnienie związku przyczynowo-skutkowego.
    j.w.

    > Nie widzę! I jeśli nikomu nie pokażę, to nikt nie zobaczy.
    Owszem, ale nie trzeba ich widzieć, by stwierdzić czy jesteś czy nie
    jesteś garbaty lub czy masz skoliozę. O kształcie kręgoslupa moze
    wnioskować ktoś, kto
    (a) ma odpowiednie przyrządy, by to sprawdzić
    (b) widzi Cię w calości, czyli tak, jak Ty nigdy na siebie nie spojrzysz
    (c) ktoś, kto potrafi połączyć różne objawy płynące z ciała z ich przyczyną.
    Na tym, w b. dużym uproszczeniu polegają metody projekcyjne.

    > I to można ot tak kupić? Każdy może?
    > To ja idę szukać.

    Nie każdy. Kupić może dymplomowany psycholog.

  • 52. Data: 2005-11-24 20:03:41
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > Jak pisałem, próba badań przeprowadzonych w roku 1953 wynosiła ponad 3 i
    > pół tysiąca. Od tego czasu, prowadzone są badania empiryczne, tj.
    > wykorzystuje się metodę w praktyce i dotychczas jej nie zakwestionowano.

    Ale czy powtórzono "wyprowadzenie" metody? Niezależnie?

> [...]
    > przyczyną.
    > Na tym, w b. dużym uproszczeniu polegają metody projekcyjne.

    Czyli psycholog, używając własnego doświadczenia i wiedzy (wyniesionej
    skąd i z jakichś metod?) ustala jakie są te ukryte cechy danej osoby.
    Czysta mniemanologia.
    Dziękuję.

    > Nie każdy. Kupić może dymplomowany psycholog.

    A to w takim razie nie jest to nauka, tylko czarnoksięstwo.
    (Oczywiście kupi się ją zapewne bez problemu w innym kraju.)
    EOT.

    --
    Tlen:stachobywatelpl Jabber:s...@j...atman.pl GG:1811474

  • 53. Data: 2005-11-24 20:31:31
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dm4ce8$j4v$1@atlantis.news.tpi.pl piotrek
    <n...@d...pe> pisze:

    > Jesli by było napisane narysuj Jotte, to moze faktycznie bym sie
    > ośmielił...
    Się tak zaraz nie obrażaj, to dowcipas miał być tylko emotikona zapomniałem.
    Nie chciałem Cię urazić, sorki.
    A w ogóle - nie rób wszystkiego, co Ci polecają jako aplikantowi na rozmowie
    kwalifikacyjnej, bo będą myśleć, że zrobisz wszystko co Ci polecą jako
    pracownikowi.

    Jotte

  • 54. Data: 2005-11-24 20:55:11
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 11/24/2005 8:41 PM, Maciek Sobczyk wrote:

    > Nie każdy. Kupić może dymplomowany psycholog.

    O żesz Ty. Zaciekawiłeś mnie. Tzn w bibliotekach nie ma tej pozycji lub
    nie wypożyczą bez dyplomu? Nie ma chyba takiej kategorii poufności
    dokumentów, jak "tylko dla dyplomowanych psychologów".
    A jak napiszę na pl.sci.psychologia (albo dowolną z dziesiątki
    alt.pl.psychologia.*), że zapłacę podwójną cenę za tę książkę, to też
    nikt się nie złamie?
    Kto jeszcze chętny? Hurtem powinno być taniej. Albo możemy się zrzucić
    na jedną i czytać po kolei. Należy krzewić (drzewić?) wiedzę
    psychologiczną w społeczeństwie!

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "- Proszę pokazać język. Proszę powiedzieć trzydzieści trzy. Oddychać.

  • 55. Data: 2005-11-24 21:12:43
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 11/24/2005 9:55 PM, Mariusz 'BB' Trojanowski wrote:

    > O żesz Ty. Zaciekawiłeś mnie.

    A, jeszcze jedno. Jakbyś znów kiedyś prowadził rekrutację na jakąś
    bardzo dobrze płatną posadę wymagającą twórczego myślenia, to zauważ:
    nie burzę się, jak niektórzy, że kto to widział, zakazane książki, nie
    krzyczę o spisku psychologów. Szukam rozwiązania problemu, nie winnych.
    Jak już znajdę rozwiązanie, myślę, jak zrobić na tym interes (na
    przykład napisać książkę "100 drzew, które zapewnią Ci każdą wymarzoną
    posadę").

    Oczywiście, mogę obiecać, że nie będę Cię oszukiwał podczas rekrutacji.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "U nas się na wszelki wypadek jednemu i drugiemu odrąbuje głowę. Nuż

  • 56. Data: 2005-11-24 21:13:30
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Mariusz 'BB' Trojanowski wrote:

    > Kto jeszcze chętny? Hurtem powinno być taniej. Albo możemy się zrzucić
    > na jedną i czytać po kolei. Należy krzewić (drzewić?) wiedzę
    > psychologiczną w społeczeństwie!

    (złamany link)
    http://www.amazon.com/gp/product/offer-listing/B0006
    ATBCM/
    ref=dp_olp_2//002-7401802-1745654?condition=all

    The tree test;: The tree-drawing test as an aid in psychodiagnosis
    by Karl Koch

    $9.99, używana. Trzeba by zamówić na adres w USA.
    Da się zrobić...

    --
    Tlen:stachobywatelpl Jabber:s...@j...atman.pl GG:1811474

  • 57. Data: 2005-11-25 08:42:39
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

> [...]
    > projekcyjnych w grafologii, a test drzewa bezpośrednio wynika z teorii
    > grafologii Maxa Pulver'a, i największemu w Polsce ośrodkowi badań

    Poszukalam tego Maxa Pulvera i znacznie wiecej go znalazlam na stronach
    poswieconych okultyzmowi niz na stronach poswieconych psychologii; zreszta,
    z tych nieokultystycznych, sa to wylacznie strony poswiecone grafologii,
    inne o nim nie wspominaja. Przepraszam, ze nie chce mi sie ponizszego
    tlumaczyc na polski, ale mam wrazenie, ze wsrod osob sledzacych watek jest
    duzo znajacych angielski:

    "According to Pulver, "For the Egyptians the Eightness represented the body
    of the primordial god; it provided the instrumentality for Creation by the
    Word, or-archaically-by the emission of the sperm" (Pulver, 187). The
    "Eight" is the Eighth Gate or Eighth Sphere. Similarly, "Basilides knows two
    Christs, one in the Ogdoad, and a lower, solar Christ" (187). The sideways
    eight is the infinity symbol. The Eighth Gate is the entrance out of the
    cave of manifest existence, beyond the seven planetary spheres of the
    sensible world. Jesus says "I am the door." In the vision of Jesus in the
    cave, John witnesses the inner meaning of the cross, an illuminated cross
    inside the cave, spinning around the head of Jesus. Like the Medieval fresco
    paintings of Jesus Pantocrater, the center of the cross is the head of
    Jesus, or his third eye, where sensory time and space are transcended. I
    propose that the bright cross symbolizes the equinox and solstice axes. In
    the later "revelation" of John, we find the four evangelists and horsemen
    who symbolize the four cardinal constellations. When the equinox-solstice
    axes align with these constellations, eras of Galactic Alignment occur. "

    Potem znajduje, ze uczniowie Pulvera tacy jak Schlag byli zwiazani z Ordo
    Templi Orientis i ze na dziela Pulvera powoluje sie Tyagi Nagasiva.

    Takie koneksje to akurat dla mnie wiarygodnosc ujemna w dziedzinach
    naukowych lub pretendujacych do bycia naukowymi.

    I.

  • 58. Data: 2005-11-25 09:15:19
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):
    > Poszukalam tego Maxa Pulvera (...)
    >
    > "According to Pulver, "For the Egyptians the Eightness represented the
    > body of the primordial god; (...)
    Owszem. Pulver wywodząc swoją teorię oparł się również na badaniach
    starożytnego pisma. Duży nacisk kładł również na symbolikę zawartą w
    hieroglifach i starożytnych rysunkach.

    Badania obejmowały min. pismo egipskie (3000 - 3500 lat pne.)

    Badania, prowadzone przez innych badaczy uwzględniały również pismo i
    symbolikę sumeryjskie, ludów zamieszkujących Syrię, chińskie i inne.

    Podobnie Koch, prowadząc badania do testu drzewa, "sięgał do korzeni"
    czyli opierał się na rysunkach stworzonych przez dzieci.

> [...]
    >
    > Takie koneksje to akurat dla mnie wiarygodnosc ujemna w dziedzinach
    > naukowych lub pretendujacych do bycia naukowymi.

    Historia podpowiada w jaki sposób interpretowane były i kto czerpał z
    dzieł Nietzshego, Diderota, Rousseau. Ba, nawet na kanwie największego
    bestselleru księgarskiego czyli Biblii, powstała czarna biblia, ale czy
    to umniejsza jej wartość?

    pozdr.
    m.

  • 59. Data: 2005-11-25 09:42:47
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Owszem. Pulver wywodząc swoją teorię oparł się również na badaniach
    > starożytnego pisma. Duży nacisk kładł również na symbolikę zawartą w
    > hieroglifach i starożytnych rysunkach.

    Chyba nie przeczytales tego tekstu. On nie jest o symbolice pisma, tylko o
    gnostyckich teoriach religijnych :) opisywanych przez kogos, kto sam jest
    "insiderem".

> [...]
    > dzieł Nietzshego, Diderota, Rousseau. Ba, nawet na kanwie największego
    > bestselleru księgarskiego czyli Biblii, powstała czarna biblia, ale czy to

    Gwoli scislosci, o "kanwie" mozna mowic w przypadku "Pisma Nieswietego"
    Cavanny, ktore jest popularna w kregach antyklerykalnych parodia biblijnych
    kawalkow wers po wersie; w przypadku dziela czarnego papieza jest to raczej
    dlugi esej propagandowy nazwany tak, jak zostal nazwany, dla celow
    marketingowych.

    Nie widze zreszta zwiazku. To nie chodzi o to, ze ktos go cytowal, tylko o
    to, ze on sam publikowal w gnostyckich i okultystycznych magazynach, czyli
    przynalezal do grupy mocno antynaukowej i antyintelektualnej (ktora bardzo
    starala stwarzac dla swoich "badan" pozory naukowosci, ale to powszechny
    kompleks okultystow). Nie byloby to dla mnie zadnym problemem
    wiarygodnosciowym w przypadku poety, dzialacza spolecznego itp. W przypadku
    kogos, kto chce byc naukowcem, jest to dla mnie powazna skaza na
    wiarygodnosci, bo wiem, czym to towarzystwo sie zajmowalo - m.in. odmiennymi
    stanami swiadomosci /w sposob doswiadczalny, na sobie/, mediumizmem (Schlag,
    opisywany jako "famulus" Pulvera, mial byc bardzo silnym medium) i klimatami
    szamanskimi. Nie chodzi mi tu o afiliacje religijna, tylko o kult
    subiektywizmu.

    I.

  • 60. Data: 2005-11-25 11:29:20
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 25 Nov 2005 10:42:47 +0100, "Immona" wrote:

> [...]
    >wiarygodnosci, bo wiem, czym to towarzystwo sie zajmowalo - m.in. odmiennymi
    >stanami swiadomosci /w sposob doswiadczalny, na sobie/

    A co w tym złego, że ktoś w sposób doświadczalny analizuje odmienne
    stany świadomości? Co to ma wspólnego z jego pracą zawodową? Czyżbyś
    była skłonna odrzucić jakieś prace naukowe, dlatego że ich autor lubi
    analizować inne poziomy świadomości?
    Czy czasem nie czujesz się ograniczona przez działanie zasady
    autorytetu (i innych)? Może chciałabyś spróbować się od nich uwolnić,
    wejść w inny stan świadomości? ;-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse