PracaGrupypl.praca.dyskusjeRysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej... › Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
  • Data: 2005-11-24 12:37:38
    Temat: Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Stachlewski napisał(a):
    > "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> wrote in message

    > Muszę przyznać, że to jest świetny żart. :-D
    > Właśnie powiedziałeś, że nie można nauczyć się rysować.
    >
    > Stach

    Proszę:

    Katarzyna Tarczyńska, "Grafologia jako technika projekcyjna",
    http://www.nao.com.pl/technikaProjekcyjna.html :

    Osobowości nie można poznać wprost.
    [...]
    Technika projekcyjna ujawnia nie tylko to, co ___wyparte___, lecz przede
    wszystkim treści, doświadczenia emocjonalnego pozostające ___poza
    świadomą kontrolą jednostki___.
    [...]
    Dążą do ujawnienia tego, czego badany nie chce lub nie może ujawnić
    (chociażby dlatego, że nie zna on dostatecznie samego siebie).
    [...]
    ==
    Pentor Instytut Badania Opinii i Rynku S.A., "Odkrywanie procesu
    decyzyjnego", Marketing w praktyce nr 3 (73), marzec 2004

    [...]
    Wyniki rozlicznych badań wskazują, że tylko nieliczni są w pełni
    świadomi motywów swoich decyzji i wyborów. [...]Badacze zajmujący się
    procesami decyzyjnymi powinni to stwierdzenie wziąć sobie głęboko do
    serca, bowiem:

    * ludzie nie zawsze chcą ujawnić motywy swoich działań, swoje
    prawdziwe poglądy, preferencje lub też ich sobie nie uświadamiają,
    [...]

    Jakby nie dość było dotychczasowych ograniczeń, badacz w dochodzeniu do
    prawdy może spotkać się z następującymi postawami badanych:

    [...]3. ukrywania przez nich rzeczywistych motywów i postaw w celu
    kreowania swojego wizerunku

    [...]

    Jak widzimy, prostolinijne podejście do badań procesu decyzyjnego może
    doprowadzić do zgoła fantastycznych wyników. Badacze (...) posługują się
    całym arsenałem metod i technik. [..] Są to metody:

    * projekcyjne - dające wgląd w to, co ukrywane lub nieuświadamiane,
    [...]
    W badaniach marketingowych techniki projekcyjne służą natomiast
    diagnozowaniu akceptowanych i nieakceptowanych, _____uświadamianych i
    nieuświadamianych____ obszarów przedmiotu badania.
    Pytanie: jak wyćwiczyć coś, co nieuświadomione lub wyparte?

    EOT.