PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy o pracę - co mi się należy? › Re: Rozwiązanie umowy o pracę - co mi się należy?
    From: "Kalisima" <n...@m...me>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy o pracę - co mi się należy?
    Date: Wed, 27 Sep 2006 11:27:57 +0200

    Użytkownik "chomik" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:efd924$6om$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam wszystkich!
    >
    > Pracuję (jeszcze) w dużej firmie IT jako programista. Pracuję tam od
    > stycznia 2005, byłem zatrudniony na czas nieokreślony. Wczoraj zostało
    > mi wręczone wypowiedzenie. Mój kierownik próbował mnie przekonać do
    > podpisania rozwiązania umowy za porozumieniem stron, na co się nie
    > zgodziłem. Dostałem w związku z tym wypowiedzenie umotywowane likwidacją
    > stanowiska pracy. Choć nie zostało to powiedziane wprost (pewnie z
    > obawy przed nagraniem) jestem pewien, że faktyczną przyczyną mojego
    > zwolnienia jest moja choroba żołądka.

> [...]

    Z tytułu likwidacji stanowiska przysługuje Ci jednomiesięczna odprawa.
    Odprawa jest opodatkowana ale nie odprowadza się od niej składek ZUS, więc
    dostajesz do ręki więcej. Jeśli dowiesz się, że firma w ciągu pół roku od
    Twojego odejścia zatrudni inną osobę na to samo stanowisko, masz prawo do
    przywrócenia do pracy. Dodatkowo masz prawo do dwóch wolnych dni na
    poszukiwanie pracy, za które powinieneś dostać normalne wynagrodzenie i nie
    jest to urlop wypoczynkowy. W okresie wypowiedzenia mogą, ale nie muszą
    wysłać Cię na urlop wypoczynkowy ewentualnie wypłacić ekwiwalent. Co do
    okularów, to moim zdaniem, skoro jeszcze przez trzy miesiące będziesz
    pracownikiem, to powinni wypłacić Ci dofinansowanie. Wydaje mi się, że kwota
    dofinansowania powinna być dla wszystkich pracowników taka sama.

    Kalisima