PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiazanie umowy

  • 11. Data: 2005-06-29 16:35:59
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy
    Od: Domin <d...@o...pl>

    On Wed, 29 Jun 2005 08:37:32 +0200, adasiek <p...@p...wp.pl>
    wrote:

    >wiesz - kombinujesz jak kon pod gore; chyba sam widzisz, ze to nie
    >jest jaka oczywista sprawa (bo nie potrafisz jasno i zwiezle opisac
    >tej sytuacji); i jak widac, probujesz na sile doszukac sie jakiegos
    >ciezkiego naruszenia ze strony pracodawcy; a jak sam mowisz, to sie
    >szefowi "pomerdalo", w efekcie czego masz niezaplacone za 8 godzin;
    Nie jedna a dwie sytuacje sa opisane.
    pierwsza dotyczy 01-01-05 i jest rozpisana na dwie interpretacje,
    ktore daja ten sam wynik - nie zaplacony jeden dzien.

    A druga ta dotyczaca 01-05-05 to taka ciekawostka, jak mozna zmieniac
    decyzje wstecz kosztem pracownikow.

    >czy Waszym zdaniem taka blahostka nadaje sie na "ciezkie naruszenie"?

    >no jezeli jestes zatrudniony na umowe o prace, to masz dosyc jasna
    >sytuacje: jest art. 151 k.p., ktory mowi ze za praca w nadgodzinach
    >musisz miec placone +50% normalnej stawki (w dzien) oraz +100% normalnej
    >stawki (w nocy);

    Zle zrozumiales. Nie chodzi o to ile placi za nadodziny, bo to jest
    dobrze "rozpisane". Chodzi o to ze do niedawna wogole nie placil, a
    teraz wyznaczyl stala kwote miesieczna do rozpisania w nadgodzinach i
    nie wazne ile masz nadgodzin to nalezy rozpisac tyle zeby wyszla
    ustalona kwota.
    Przykladowo:
    pensja podstawowa - x pln
    nadgodziny - y pln
    twoja pensja = x+y
    a y jest miesiac w miesiac staly. Napisalem tylko ze ze wzgledu na to
    ze jest stala kwota a stawka za nadgodziny wynikajaca z norm
    miesiecznych czasu rozna, to wychodzi troche inna liczba nadgodzin.
    Przykladowo za czerwiec 172godz.
    (liczba nadgodzin do wpisania)* (x/178) = y - czy;li trzeba wpisac
    tyle zeby wyszlo y.
    Mam nadzieje ze teraz to bedzie bardziej zrozumiale.
    A i jeszcze jedno. To co sie tam wpisuje to i tak sie nie pokrywa z
    rzeczywistooscia. Faktycznie siedzi sie wiecej.

    Pozdrawiam
    Domin.