PracaGrupypl.praca.dyskusje › Również o ZUS-ie

  • 1. Data: 2004-04-21 10:05:13
    Temat: Również o ZUS-ie
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@N...org>

    To ja też o ZUS-ie. Jestem zatrudniony w jednej firmie na 1/2 etatu i tam
    mam płacony normalny ZUS. W innej jestem zatrudniony na cały etat. Jak to z
    tym ZUS-em jest? z obydwu firm powinno się płacić, czy z jednej tylko
    zdrowotne?

    Wojtek

  • 2. Data: 2004-04-21 10:30:00
    Temat: Re: Również o ZUS-ie
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Kulesza" <w...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > mam płacony normalny ZUS. W innej jestem zatrudniony na cały etat. Jak to
    > tym ZUS-em jest? z obydwu firm powinno się płacić, czy z jednej tylko

    Teoretycznie z jednej.
    Ale! Jeśli powiesz w którejś z firm, że pracujesz jeszcze w innej,
    to:
    - każda z nich będzie chciała płacić mniejszy zus "od Ciebie"
    co może trochę zepsuć atmosferę (bo tylko jedna może).
    - druga firma (ta w której nie miałbyś płaconego zusu) może
    zaproponować Ci założenie DG i wystawianie faktur, co dla Ciebie
    może być niekorzystne.
    - firmy będą wiedziały że pracujesz gdzieś jeszcze, co może,
    w przypadku pokrewnej branży, zaowocować aneksem (z lojalką)
    do umowy.

    Z Twojego punktu widzenia optymalnie jest jak jest (choć z etycznego
    punktu widzenia może to być wieloznaczne)
    L.

    ---
    Virus Free by AVG Anti Virus System

  • 3. Data: 2004-04-21 11:03:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "libra" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Teoretycznie z jednej.

    Jeśli to umowy o pracę,
    to składki z obu są obowiązkowe,
    a nie teoretycznie.

  • 4. Data: 2004-04-21 11:08:32
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-21 12:30, osoba przedstawiająca się jako "libra" napisała co
    następuje:

    > Teoretycznie z jednej.

    I teoretycznie i praktycznie z dwóch. Przy umowie o pracę (bez względu
    na ilość umów i ich wymiar) składki są obowiązkowe. Pracownik powinien
    poinformować pracodawców, że osiąga dochody podlegające oskładkowaniu z
    innych źródeł tak aby pracodawca mógł zaprzestać odprowadzenia składek w
    momencie przekroczenia progu. Jeśli tego nie zrobi a próg zostanie
    przekroczony to ZUS firmy i tak poinformuje ale wtedy jest już pewien
    problem z odzyskaniem nadpłaconych składek (tzn. odzyska się je ale
    procedura jest deko upierdliwa i trwa).

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 5. Data: 2004-04-21 12:18:07
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości
> [...]

    > przekroczony to ZUS firmy i tak poinformuje ale wtedy jest już pewien
    > problem z odzyskaniem nadpłaconych składek (tzn. odzyska się je ale

    Tak, masz rację. Przy dwóch umowach o pracę, jest właśnie tak jak napisałeś.
    Telefoniczna konsultacja z księgową uświadomiła mi pomyłkę. ;-)))
    L.

  • 6. Data: 2004-04-21 14:27:22
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Jako uzupełnienie: tylko w jednej firmie można korzystać z ulgi podatkowej
    (44,17 zł).

    Pozdrawiam

    wa