PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    From: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: Wed, 6 Aug 2003 14:49:15 +0200

    > Zamkną interes i jaka z tego będzie korzyść ? W następnej kolejności
    > trzeba będzie zamknąć elektrownie, bo nie będą miały czym palić w
    > kotłach, a potem trzeba będzie zamknąć cały kraj, bo zgasną światła i
    > się nie zapalą. Potem się okaże, że cała awantura nas kosztuje 10
    > razy więcej.
    Ogladales "Dzien Swira" To masz cytat: ".. nie pierd... synu.."
    Piszesz jak potluczony, wegiel mozna kupic w wielu miejscach na swiecie.
    Jest wiele gospodarek, ktore nie maja skad wydobyc wegla a jednak swieca u
    nich swiatla (a nie maja elektrowni wiatrowych, atomowych etc). Bredzisz w
    tym watku tak jak bys byl jednym z kolesi przy zlobie i bronisz ich
    zaciekle, az glupio :( Dochodze do wniosku, ze nie martwisz sie o swoja
    emeryturke, bo masz juz zaklepane odpowiednio wysokie swiadczenia i Cie to
    "bimba" ??

    Wlasnie poglady takich ludzi jak Ty powoduja, ze w tym panstwie nie stosuje
    sie elementarnych zasad ekonomii w stosunku do molochow tylko gnebi sie tych
    maluczkich co sie poddadza, bo jak nie to sie oglosi bankructwo i pociagnie
    po sadach.
    Zrob sobie zestawienie dotacji do, jak sie juz przyczepilismy kopalni to
    lecmy z tym dalej, do gornictwa w okresie ostatnich 15 lat (dodaj umorzenia
    ZUS, US, swiadczenia za redukcje miejsc w pracy - slynne odprawy po 40kPLN z
    ktorymi nie ma co zrobic, bo to za malo <- wypowiedz zaslyszana od bylego
    gornika) a nastepnie policz ile kosztuje 1 mln ton wegla z importu i sprawdz
    ile bysmy tego kupili i na ile czasu by to starczylo ?
    Do tego dolicz jeszcze jedno - w tym czasie gornicy pracowali by gdzies
    indziej (no powiedzmy 70 procent z nich) i rowniez generowali by PKB.
    Jestem ciekaw czy aby na pewno PL bylaby stratna ?

    > Nie to co chcą, tylko to, co ktoś im gwarantował. Nie widzisz różnicy
    > - bo ja widzę.
    Ciekaw jestem czy za 33 lata (tyle mi zostalo do 65) dostane to co mi ktos
    gwarantowal jak zaczynala sie reforma ZUS - na dzis z mojej pensji jest
    odciagane na ten cel ok 1500pln, czyli emeryturke powienienem miec w
    granicach 3500pln (lata skladkowe + zysk z "pracy skladek" /krotszy okres
    wyplaty niz skadkowy, bo nie powinieniem pozyc 65 lat po przejsciu na
    emeryture) Juz dzis jestem przekonany o tym, ze dostane tyle, ze starczy
    (oby) na chleb i cienko maslem a powinno na spokojna starosc. Dyskutujemy o
    tym poniewaz jestesmy bezsilni !! Pracodawca nie moze na moja prosbe
    zaprzestac odprowadzac skladek - MUSI to robic a ja wiem, ze skladki sa
    przejadane na jakies umorzenia i na to mnie czlonek strzela :(

    > Bez wątpienia ludzie którzy pracują i domagają się tego, co mają
    > gwarantowane w umowie o pracę i w układach zbiorowych są bandytami.
    Znowu wyrwales kilka zdan z kontekstu. Dlaczego naszymi stanowiskami pracy
    rzadza prawa rynku a gornikow/hutnikow/kolejarzy i innych im podobnych juz
    nie ? Pisalem wyzej bede sie domagal emenrytury 3500pln (dla obecnej
    wartosci pieniadza) i co z tego ? Nie naleze do gorniczej "S", ani rolniczej
    "S" i dostane najwyzej kopa przy okienku a gornik mimo, ze jego zaklad pracy
    nie placil ZUS dostanie swoje a nie powinien.

    > Oj kobieto, kobieto - gdzie ty się wychowałaś.
    pisze kolejny raz to Ty jestes urwany z choinki chyba Cie nalezy sPLONKowac
    na tej liscie, bo siejesz zamet, albo czytasz jakies bardzo stare gazety
    (1500% normy etc ?)

    Bez pozdrowien dla Lesia
    Maniek