PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re:Informatycy

  • 1. Data: 2002-08-24 14:13:22
    Temat: Re:Informatycy
    Od: i...@t...pl

    Czytam to co Panowie piszecie i zastanawiam się, dlaczego

    sami psujecie sobie rynek?? Podobna sytuacja jest w branży

    rozrywkowej. Tam pojawiają się zepoły z powietrza, które

    grają za 400-500 zł całą noc (2 osoby) a potem klient płacze,

    ze ich zatrudnił, bo żal było mu wydać 1000 złotych. Czy nie

    lepiej sprzedawać droższe, ale dobre produkty?? Jestem

    laikiem, ale dla mnie zrobienie sklepu internetowego za 500

    złotych czy nawet 1500 złotych to absurd. W zyciu nie

    zleciłabym wykonania sklepu za ta kwotę, gdyż uważam, ze

    nie byłby to sklep dobrze zabezpieczony. Poza tym

    wykonanie czegoś profesjonalnie to nie tydzień, ale

    conajmniej dwa miesiące. Zatem, szkoda, że tak wiele osób

    pisze, iż są "informatykami", bo uważam , ze są to osoby,

    które nauczyły się czegoś na komputerze a nazywają sie

    geniuszami. Prawdziwy informatyk oraz firma nie sprzedałyby

    produktu profesjonalnego za 500 złotych.

    Izi

  • 2. Data: 2002-08-24 15:35:14
    Temat: Re: Re:Informatycy
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako i...@t...pl pisująca spod adresu
    <i...@t...pl> napisała:

> [...]
    > geniuszami. Prawdziwy informatyk oraz firma nie sprzedałyby
    > produktu profesjonalnego za 500 złotych.

    Zacznijmy od definicji słowa "informatyka" - to nauka z ozbieraniu i
    przetwarzaniu informacji. Dobry informatyk w pełni tego słowa znaczeniu
    to nie koder-programista, tylko osoba, która potrafi zaprojektować jakiś
    system, wie gdzie są jego wąskie gardła itp.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 3. Data: 2002-08-24 16:41:36
    Od: "eTerNity" <p...@N...studentadventure.pl>

    Xena wrote:
> [...]

    Troche herezja.
    A administrator ?? a analityk danych??

    To tez informatycy

    btw. jestem informatykiem a nie prjektuje systemow ;)

    --
    pozdrawiam
    eTerNity

  • 4. Data: 2002-08-24 16:57:08
    Od: "Rafal Neumann" <a...@2...com>

    Użytkownik <i...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zleciłabym wykonania sklepu za ta kwotę, gdyż uważam, ze
    > nie byłby to sklep dobrze zabezpieczony.

    drogi nie znaczy dobrze zabiezpieczony,
    a za 1500zl to zareczam ze spokojnie znajdzie sie osoba ktora to wykona na
    poziomie profesjonalnym

    myslisz ze jak idziesz do firmy to robia specjalisci? w wiekszosci takie
    projekty robia wolni strzelcy(przewaznie studenci) zatrudniani przez firmy
    jako podwykonawcy,firmy zatrudniaja je zdalnie i kasuja 60-70% procent
    wartosci umowy reszte dostaje koder - firma kasuje 3000zl albo wiecej a
    tymczasem taki sam projekt mozna by miec za 1000zl jesli sie tylko znajdzie
    odpowiedniego czlowieka.

    Poza tym
    > wykonanie czegoś profesjonalnie to nie tydzień, ale
    > conajmniej dwa miesiące.

    Kto ci tak powiedzial? Projekt,projektowi nie rowny.Malo kto zaczyna od
    "zera" zazwyczaj - jesli mowimy o sklepie trzeba tylko dopasowac odpowiedni
    szablon.

> [...]
    > geniuszami. Prawdziwy informatyk oraz firma nie sprzedałyby
    > produktu profesjonalnego za 500 złotych.

    Zadam ci proste pytanie - wolisz cos sprzedac za 500zl i "psuc rynek" czy
    wolisz byc solidarna i nic nie sprzedac?

    Rafal Neumann

  • 5. Data: 2002-08-24 18:29:20
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako eTerNity pisująca spod adresu

    > Troche herezja.

    taaaak?

    > A administrator ?? a analityk danych??

    na funkcję administratora można przyuczyć małpkę albo dowolną osobę,
    która w życiu informatyki nie skończyła.

    Co masz na myśli mówią canalityka danych? Możesz sprecyzować?

    > To tez informatycy

    Administrator? Hłe hłe...

    > btw. jestem informatykiem a nie prjektuje systemow ;)

    Tobie się wydaje, że jestes informatykiem ;-)

  • 6. Data: 2002-08-24 18:33:43
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Xena <t...@l...com.pl> wrote:

    > na funkcję administratora można przyuczyć małpkę albo dowolną osobę,
    > która w życiu informatyki nie skończyła.

    Tak właściwie, to z jednej strony brednia, a z drugiej nie.
    Brednia, że małpkę i że kogoś niezwiązanego z komputera.
    Nie brednia - nie trzeba mieć nawet matury aby być dobrym
    _administratorem_

    > Administrator? Hłe hłe...

    O. Kompleks wyższości (niższości)?

    > Tobie się wydaje, że jestes informatykiem ;-)

    Na szczęście Tobię się nic nie wydaje.

    sal administrator

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2002-08-24 19:00:53
    Od: "eTerNity" <p...@N...studentadventure.pl>

    Xena wrote:
> [...]

    A na programiste musisz konczyc?
    Na kazdego mozesz "przyuczyc"...
    a nie musisz konczyc studiow zeby byc dobrym.

    Np moja specjalnosc :
    Systemy Inf Wspomagania Decyzji
    Politechnika Warszawska

    Zajmuje sie glownie przetwarzaniem danych,
    a nie projektowaniem.

    Oj nie wydaje mi sie.

    --
    pozdrawiam
    eTerNity

  • 8. Data: 2002-08-24 19:19:56
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ak8j8p$nev$1@news.tpi.pl> Xena napisał(a):

    > Tobie się wydaje, że jestes informatykiem ;-)

    A co się Tobie wydaje, że się tak nadymasz? Już możesz wypuscić.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 9. Data: 2002-08-24 19:28:43
    Od: "Excile" <d...@k...net.pl>

    > na funkcję administratora można przyuczyć małpkę albo dowolną osobę,
    > która w życiu informatyki nie skończyła.

    Dosc ostre slowa w swojej wymowie i wydaje mi sie ze niektorzy moga sie
    troche obrazic badz poczuc urazeni. Widze po swoich kolegach, ze latwiej
    jest tym ktorzy skonczyli studia informatyczne, latwiej jest zdobyc prace bo
    moga wpisac w CV , ze skonczyli Politechnike:) Natomiast jesli chodzi o
    rozwiazywanie problemow, wykonywanie jakiegos zadania to zupelnie inna
    spraw. jak w innych zawodach liczy sie przede wszystkim czlowiek i to jak
    mysli kojarzy, a kojarzenie i myslenie analityczne jest moim zdaniem
    najwazniejsze w pracy informatyka, progamisty, administratora czy innego
    dziwolaga zwiazanego z komputerami:)

    DC
    mrg historii aktualnie wykonujacy zawod malpki albo dowolnej osoby

  • 10. Data: 2002-08-24 20:01:37
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    > Tobie się wydaje, że jestes informatykiem ;-)

    A co się Tobie wydaje, że się tak nadymasz? Już możesz wypuścić.