PracaGrupypl.praca.dyskusje › Absolwenci informatyki!!!

  • 31. Data: 2002-03-13 10:36:33
    Temat: Re: Re[2]: Absolwenci informatyki!!!
    Od: "Tadeusz Kowalski" <s...@p...onet.pl>

    Czesc.

    Przejscie na dzialalnosc gospodarcza wiaze sie dodatkowo z samodzielnym
    oplacaniem ZUSu.
    A co gdy sprytny pracodawca zatrudnia poprzez jakas firme outsourcingowa, a
    sam daje tyko kontrakt menedzerski,
    czy jest mozliwe ze wtedy ZUS oplaca pracodawca, wlasnie poprzez firme out ?
    Jak wyglada sprawa zarobkow brutto/netto. Jak sie to liczy ..

    Bardzo prosze o odpowiedzi.

  • 32. Data: 2002-03-13 10:38:25
    Od: "Tadeusz Kowalski" <s...@p...onet.pl>

    >koles ktory w wieku 12 lat pisal exploity odstawia mgr inz ktory sobie
    >kupil komputer na trzecim roku na horyzont. znam naprawde wiele ludzi,
    >ktorzy maja 18-20 lat i zarabiaja spokojnie 4-6k miesiecznie.

    I co sami choduja czy im ktos z holandii przywozi?

    >dobrze mowi, nalac mu wiecej. i przyklady - najlepsze stanowiska w
    >firmach zajmujacych sie sieciami obsadzone sa ludzmi, ktorzy na hip i
    >innych imprezach sami poprawiali sobie kernel do swoich sprzetow (to
    >tylko takie male porownanie).

    Stary, oprocz tego ze popieram takie podejscie do zycia (chodzi o wypowiedzi
    wyzej ktore wycielem), to nie calkiem sobie zdajesz sprawy z tego co mowisz.
    Najlepsze stanowiska techniczne moze i tak, ale nie sa one tak platne i powiem
    wiecej tak !wazne! jak stanowiska menagerskie. Bo to nie koles z okularami o
    grubosci 3 cm poslugiwajacy sie zwrotami piecyk i zapodac cos tam w jaju, a
    inny w ogole zielony jezeli chodzi o piecyki i majacy duze nie kompilujace sie
    jaja wciska kity klientowi, klamie w zywe oczy, lazi z nim po knajpach i
    klepie po plecach, czym zalatwia sprzedaz tego projektu.

    >jesli chodzi o firmy zajmujace sie
    >pisanie gierek ie ganymede, techland czy inne - obsadzone sa przez
    >ludzi z demosceny ( graficy, muzycy, coderzy ).

    A inni tego typu majstrowie maja te produkty w postaci nielegalnej na
    twardzielach w swoich piecykach i innych nosnikach multimedialnych.

    > reszta - tj cala masa
    >po studiach typu "zarzadzanie, marketing, turystyka, gastronomia i
    >informatyka" co najwyzej moze liczyc na dziobanie w sql albo
    >oprogramowaniu do ksiegowosci. (bez urazy dla nikogo) ;)

    Zdajesz sobie sprawy ze wlasnie w tym jest najwieksza kasa?!

    >[..........]
    >khehe ;) i jeszcze mala podpowiedz - przyjrzyj sie jak wyglada piecyk
    >(to taka skrzynka gdzie jest karta graficzna i dysk twardy i inne
    >takie), jak rozbebeszone i ciagle otwarte - to ten koles naprawde jest
    >niezly bo traktuje swoj sprzet jako narzedzie a nie mebel do
    >szpanowania przed kolegami ;)

    Jesli ma caly czas w takim stanie, to zgubil srubki do obudowy;-)

    pzdr.
    R-nee.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 33. Data: 2002-03-13 10:55:29
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michal Jeczalik <s...@s...eu.org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@l...localdomain...

  • 34. Data: 2002-03-13 11:07:30
    Od: Wojtek Kuczyński <w...@p...com>

    Użytkownik "Praca" <h...@o...pl> napisał w wiadomo?ci

    > Ówczesny rynek pracy jest jaki jest. Nikt Ci nie pomoże, je?li nie
    pomożesz
    > sobie sam. Kaszka manna z nieba nie leci;-) Napisz- je?li nie boisz
    się zm
    > ian w życiu. Pomogę Ci, nauczę..Nie szukam osób, które czekaj? na
    8-godzinny
    > etat i pracę. Szukam osób, które chc? zarabiać a nie tylko pracować.

    Moze na poczatek zajrzysz do slownika ~?

    Wiesz jaka jest roznica miedzy "owczesny" a "wspolczesny"?

    Krzysztof

  • 35. Data: 2002-03-13 12:09:17
    Temat: Re: Absolwenci informatyki!!!
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "Pawel Hadam" <P...@c...pl> wrote in message

    > No widzisz. I tak trzeba, wlasnie do skutku.
    > Ja szukalem pracy w jesieni 1998 jako student 3 roku. Wyslalem co
    > najmniej 30 listow+cv. Roznie, albo odpowiedzi na wszelkie znalezione
    > ogloszenia, albo po prostu oferty.
    > Nienegatywnie odpowiedzialo kilka (<5) firm. 3 byly sklonne mnie
    > zatrudnic. Wybralem jedna i jestem do dzis.
    >
    > Jesli ktos wysle 100 czy 200 listow w ciagu roku i nic nie znajdzie to
    > wtedy wierze, ze jest ciezko.
    >
    > Tez sadze, ze jako informatycy i tak mamy niezle, porownuja z innymi
> [...]

    Ja rozeslalem 9 CV dostalem 3 odpowiedzi, poszedlem do firmy na rozmowe
    kwalikacyjna i pytam pod koniec kolesia z ktorym gadalem ilu maja chetnych
    na stanowisko, a on mi mowi ze przez ostatni rok na kazde stanowisko przez
    nich oferowane przysylaja mu ponad 400(sic!), po czym wszystko wyjasnia ze
    wiekszosc to wyslali ludzie ktorzy nie powinni wysylac. Po wstepnej selekcji
    wybieraja 20 i z nimi rozmawiaja.

    Pozdr

  • 36. Data: 2002-03-13 12:09:17
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    nie mozna pojsc do sadu pracy czy PIPu

    korzyscie jest wiele, generalnie nie mialbym nic przeciwko takiej formie
    pracy. moze tylko odrobina pomocy prawnej (nie znam sie na prowadzeniu
    jakichkolwiek ksiag, a czas jaki mialbym poswiecic na nauke tego wole
    poswiecic na cos ciekawego).

    > jest ryzyko zawodowe. No i oczywiscie nie masz za bardzo co wpisac w CV, ale
    > jezeli szef firmy w ktorej w ten sposob pracujesz jest spoko to ci da
    > referencje.
    cv to nie taki problem, zawsze moze byc "dzialalnosc usugowa" i wyliczanie
    co sie robilo.
    Lukasz

    --
    "... az w jedna krotka chwile, pojmiesz po co zyjesz ..."
    Perfect "Kolysanka dla nieznajomej"

  • 37. Data: 2002-03-13 12:10:49
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    "math" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > jest tu pewnie regularnie walkowany.
    > Narzekacie, ze dla absolwenta inf. nie ma pracy, spojzcie troche realnie:
    > tej chwili sytuacja informatykow naprawde nie jest zla, to co sie dzialo 2
    > lata temu to byly po prostu warunki ekstremalnie przychylne, sytuacja w
    > innych zawodach jest nieporownanie gorsza.
    > Informatyk ma przynajmniej szanse pracowac w zawodzie "wyuczonym". Wiele
    > osob z innych wydzialow, ktore poswiecily nie mniej czasu i energi na
    > studia, zdaje sobie sprawe, ze prawdopodobnie nigdy nie bedzie pracowac w

    Nie wiem czemu nasuwa mi sie to pytanie na usta, to po jaka h... szli na
    takie kierunki.

    Pozdr

  • 38. Data: 2002-03-13 12:10:49
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na przykladzie Krakowa powiem, ze za 1.5 zl mozesz dostac jedna strone z
    > wydrukiem.
    No to niźle, chyba zamówię w Krakowie....w Łomży strona kosztuje 2.5....z
    wydrukiem

  • 39. Data: 2002-03-13 13:36:00
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Efro <w...@w...edu.pl> wrote in message

> [...]
    ale
    > jezeli szef firmy w ktorej w ten sposob pracujesz jest spoko to ci da

    Oczywiste, oczywiste,.... to zalezy jaka umowe podpiszesz. Choc prawda jest,
    ze w razie problemow nie mozesz sie zaslaniac tym pierd... zrodlem wszelkich
    nieszczesc, bezrobocia i lapowkarstwa - kodeksem pracy.

    Pozdr.
    --
    math

  • 40. Data: 2002-03-13 13:47:04
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    witam,

    dzis korzystajc z chwili pobytu w bibliotece przejrzalem poniedzialkowe
    wydanie gazety wyborczej (region wroclaw). ogloszenia o prace zapelnily
    raptem 2,5 strony. reszte wydania stanowily dwa artykuly o stazu i duuze
    platne ogloszenia. jesli przybraknie wiekszych ofert reklamoych wkrotce
    wroclawski dodatek pewnie zmieni sie w 2 stronnicowa wszywke. czy w innych
    regionach liczba ogloszen tak spadla? (przysiaglbym, ze gdzies przed
    miesiacem drobnych ogloszen bylo 6 stron i wiecej).

    --
    "For a word to be spoken," Ged answered slowly,
    "there must be silence. Before, and after." [ uk le guin ]