PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie z innej beczki

  • 1. Data: 2005-06-30 20:17:52
    Temat: Pytanie z innej beczki
    Od: "Kaczuch" <c...@W...pl>

    Takie przewrotne pytanko do osob zajmujacych sie rekrutacja - czy dlugie
    wlosy u faceta moga dla niego przeszkodza w znalezieniu pracy (w moim
    przypadku akurat handlowca)?;)

    W ostatnim czasie bylem na wielu rozmowach kwalifikacyjnych, kilka z nich
    przebrnalem, jedna rekrutacje przeszedlem w calosci, ale wiele tez
    zakonczylo sie bez odzewu. Absolutnie nie chodzi mi o szukanie
    wytlumaczenia, bo wiadomo ze duzo wazniejsze rzeczy graja role na rozmowach,
    ale ogolnie czy tego typu uprzedzenia moga stanowic jakis problem?

  • 2. Data: 2005-07-01 05:48:44
    Temat: Re: Pytanie z innej beczki
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 30 Jun 2005 22:17:52 +0200, na pl.praca.dyskusje, Kaczuch napisał(a):

    > Takie przewrotne pytanko do osob zajmujacych sie rekrutacja - czy dlugie
    > wlosy u faceta moga dla niego przeszkodza w znalezieniu pracy

    Zalezy gdzie... w pewnych zawodach oczywiscie moga, w innych nie powinno to
    miec zadnego znaczenia

    > ale ogolnie czy tego typu uprzedzenia moga stanowic jakis problem?

    Pewnie tak... tez mam dlugie wlosy i zdazalo mi sie czasem spotkac z jakims
    dziwnym spojrzeniem z roznych stron (nie tylko ewentualnych przyszlych
    pracowcow). Ale prace mam :)

    Zastanow jak istotna jest prezencja w Twoim zawodzie i na ile Twoj wyglad
    odpowiada dobrej prezencji wlasnie. Nie sugeruje ze trzeba sciac wlosy, ale
    byc moze wygladaja jakos nienajlepiej, albo burza Twoj obraz w inny
    sposob...

    I pamietaj zeby byly zadbane, skoro nosisz je dlugie ;)

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 3. Data: 2005-07-01 08:10:06
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > czy dlugie
    > wlosy u faceta moga dla niego przeszkodza w znalezieniu pracy ?;)

    Myślę, że tak samo, jak ogolenie się na łyso.

  • 4. Data: 2005-07-01 08:37:03
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Kaczuch [Thu, 30 Jun 2005 22:17:52 +0200]:

    > Takie przewrotne pytanko do osob zajmujacych sie rekrutacja
    > - czy dlugie wlosy u faceta moga dla niego przeszkodza
    > w znalezieniu pracy (w moim przypadku akurat handlowca)?;)

    W zasadzie to rownie dobrze moga byc przeszkoda jak i atutem ;)
    Wbrew pozorom na wyglad PH zwraca sie uwage. Tak samo jak na
    inne, niekoniecznie poprawne politycznie aspekty.

    Np. kilka lat temu, wchodzac na rynek z faktycznie solidnymi
    serwisami WWW dla firm, PH puszczalam parami, facet + babka.
    IT kojarzylo sie wylacznie z facetami, wiec w tej parze to
    wlasnie facet byl od "uwiarygodnienia informacji", ale bylo
    tez postrzegane jako cos trudnego, wiec dziewczyna ktora bez
    problemu sie w tym orientowala to wrazenie usuwala. Takie
    dzialanie na podswiadomosc klienta. Cholernie skuteczne.

    Dlugie wlosy moga byc przeszkoda tam, gdzie standardowy
    wyglad faceta przewiduje krotkie, bo wprowadzaja lekkie
    zamieszanie do postrzegania przez klienta, nawet jak ten
    klient nie zdaje sobie z tego sprawy. Ale juz np. branza
    reklamowa nie bedzie z tym miala najmniejszych klopotow,
    a nawet podejrzewam ze takie lekkie odejscie od standardu
    bedzie dzialalo na plus.

    Tak ze jak zwykle, wszystko zalezy od sytuacji... ;)

    Kira