PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o staż absolwencki

  • 11. Data: 2004-07-26 16:45:12
    Temat: Re: Pytanie o staż absolwencki
    Od: s...@o...pl

    > to niech oni odadza stracony czas jaki sie poswieci stazowi :D
    >
    > Pozdrawiam
    > Tomek

    widzę tu trochę niekonsekwencji w waszych poczynaniach. Jeżeli już się
    rejestrujecie w tych PUPach, to przecież jesteście świadomi, że mogą was wysłać
    na jakiś staż, albo nie daj Boże do pracy za 825 zł, i wogóle to każą się
    zgłaszać to tego PUPu np. raz w miesiącu. Pochodzicie do tej pracy ze 2
    miesiące i się nudzi? Bo nie to się robi, a ja jestem super extra pracownik, bo
    nie tyle się zarabia, a ja to chcę milion dwieście. Można ponarzekać( tylko
    alby nie stać się nwiecznymi malkontentami:), ale trzeba wiedzieć czego się
    chce w życiu.
    pozdrawiam
    magda

  • 12. Data: 2004-07-26 19:46:41
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Anre" <w...@p...fm> napisał w wiadomości

    > rozmawialem juz ze znajomym i mowil ze mogl by zatrudnic na czas
    okreslony
    > ale na okolo 2 tyg.
    > ale w takim przypadku oplaty za Zus wynisly by ponad 200zl.
    > Ma moze ktos jaka propozycje co do krotkoterminowego zatrudnienia

    Na przykład umowa zlecenie na dowolny okres, dowolną kwotę, nawet 100-200
    zł brutto.
    Ale najlepiej zapytać w PUP, ponieważ słyszałam (?czytałam), że przy
    rezygnacji ze stażu bez podejmowania pracy u innego pracodawcy należało
    zwrócić tylko koszt badań lekarskich.

    Pozdrawiam

    wa

  • 13. Data: 2004-07-27 06:57:00
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Blachhhh" <e...@...O.S.P.A.MMMalpha.net.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości

    > podstawy.
    >
    > No dzieki ale ja nie chce byc postawiony w takiej sytuacji :)

    > Mam rozumiec, ze jestes pewny na 100% tego co mowisz a drugie zdanie bylo
    > zartem czy moze masz watpliwosci ???

    Tak, jestem pewien - ale nie w 100 %, bo w naszym kraju w przypadku prawa
    tak się nie da :(
    A drugie zdanie źle zrozumiałeś (ale i ja niezbyt jasno napisałem) -
    chodziło mi o to, że po prostu... nie ma takich przepisów!!!

    Już wyjaśniam dokładnie.

    U S T A W A
    z dnia 20 kwietnia 2004 r.
    o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

    Art. 41.
    [ciach]
    6. Osoba, która z własnej winy nie ukończyła szkolenia, jest obowiązana do
    zwrotu kosztów szkolenia, chyba że powodem nieukończenia szkolenia było
    podjęcie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej.

    To dotyczy sszkolenia, ale:

    Art. 53.
    [ciach]
    6. Bezrobotnemu w okresie odbywania stażu lub przygotowania zawodowego w
    miejscu pracy do wykonywania zawodu przysługuje stypendium w wysokości
    zasiłku, o którym mowa w art. 72 ust. 1, wypłacane przez starostę;
    _przepisy_art._41_ust._6_ oraz art. 80 stosuje się odpowiednio. Za okres, za
    który przysługuje stypendium, zasiłek nie przysługuje.

    A co jest kosztem szkolenia:

    Art. 2.
    1. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    [ciach]
    12) koszcie szkolenia - oznacza to:
    a) uprzednio uzgodnioną należność przysługującą instytucji szkoleniowej,
    b) koszt ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków,
    c) koszty przejazdu, zakwaterowania i wyżywienia, jeżeli szkolenie odbywa
    się w miejscowości innej niż miejsce zameldowania stałego lub czasowego,
    d) koszty badań lekarskich i psychologicznych wymaganych w przepisach
    odrębnych,
    e) koszty egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów,
    zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz
    koszty uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu;

    Jak widać nie ma ani słowa o zwrocie stypendium za okres szkolenia lub
    stażu. I tyle.

    > I jeszcze przy okazji drugie pytanie:
    > Czy wziecie z urzedu takiego skierowania do pracodawcy szukajacego kogos
    na
    > staz jest dla mnie w jakis sposob zobowiazujace? Czy moge to po prostu
    olac
    > i teraz zrezygnowac czy tez moze jak nie oddam przez te 7 dni to mnie
    > wyrejestruja ????

    To już inna sytuacja - nie można odmówić przyjęcia odpowiedniej propozycji
    pracy, stażu, itp. - to powoduje utratę statusu osoby bezrobotnej na 3
    miesiące.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 14. Data: 2004-07-27 07:02:59
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tylko
    > alby nie stać się nwiecznymi malkontentami:), ale trzeba wiedzieć czego

    Masz rację, ale... co powiesz o pracodawcy, u którego stażysta zostaje na 8
    godzin zamknięty sam w magazynie bez zaplecza i ma segregować towar? I nie
    ważne jak się stara to zawsze okazuje się, że się nie wyrobił i musi zostać
    dłużej? A gdy ma się stawić w urzędzie w celu odbioru swojego stażowego to
    musi odrabiać te kilka godzin? Często każe mu się przyjść na godzinę 5 rano,
    ale zapomina się o złapaniu i zamknięciu psów biegających po terenie
    zakładu - stoi biedak przed bramą (ciekawe dlaczego z całego zakładu tylko
    on tak wcześnie) i nie może wejść. A później opeer za niestawienie się na
    stanowisku pracy. I lepiej nawet nie próbować się tłumaczyć...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 15. Data: 2004-07-27 12:40:21
    Od: "Blachhhh" <e...@...O.S.P.A.MMMalpha.net.pl>

> [...]
    >
    > U S T A W A
    > z dnia 20 kwietnia 2004 r.
    > o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

    Dzieki. Zadzwonie tam jeszcze. Zastanawiam sie tylko czy na poczatku rozmowy
    zapytac
    czy moge nagrywac rozmowe (to powinno w sumie sklonic ja do mowienia prawdy)
    czy tez
    moze normalnie o ten staz a jakby krecila to jej pokazac, ze czytalem te
    przepisy...

    wyrejestruja ????

    > To już inna sytuacja - nie można odmówić przyjęcia odpowiedniej propozycji
    > pracy, stażu, itp. - to powoduje utratę statusu osoby bezrobotnej na 3
    > miesiące.

    Moze uda mi sie dogadac w tej firmie gdzie ma byc staz zeby mnie nie
    zechcieli przyjac....

  • 16. Data: 2004-07-27 14:59:55
    Od: "Andrzej Jaromin" <a...@z...adres.pl>

    > Witam
    > trzeba oddac wszystko !!! nie tylko za badania.

    Nie masz racji - tylko badania. Wiem z żonotopsji (żeby nie było, że z
    autopsji ;-) )

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 17. Data: 2004-07-27 18:02:37
    Od: Harry <h...@i...pl>

    > Nie masz racji - tylko badania. Wiem z żonotopsji (żeby nie było, że z
    > autopsji ;-) )

    A co jeżeli pracodawca opłacał sam dobrowolnie dojazdy?
    Nie kwitowałem żadnego odbioru pieniędzy, wszystko jest "ne gębę".

    --
    Pzdr.

  • 18. Data: 2004-07-27 20:12:16
    Od: Anre <w...@p...fm>

    Dnia Tue, 27 Jul 2004 16:59:55 +0200, Andrzej Jaromin napisał(a):

    > Nie masz racji - tylko badania. Wiem z żonotopsji (żeby nie było, że z
    > autopsji ;-) )
    >
    > Pozdrawiam,
    > Andy

    chcialbym zeby tak bylo.
    Sprobuje jeszcze jutro pogadac z kosciem od biedy i mam nadzieje ze tym
    razem "zgodzi sie" tylko na oddanie za badania(trochce namotalem ale
    wiadomo oco chodzi). Ostatnim razem sie nie zgodzil :(

  • 19. Data: 2004-07-27 20:13:51
    Od: Anre <w...@p...fm>

    Dnia Tue, 27 Jul 2004 22:12:16 +0200, Anre napisał(a):

    > Sprobuje jeszcze jutro pogadac z kosciem
    GOSCIEM oczywiscie

  • 20. Data: 2004-07-28 04:40:31
    Od: "Andrzej Jaromin" <a...@z...adres.pl>

    > GOSCIEM oczywiscie

    Z nim nie musisz w ogóle rozmawiać. Oświadczasz mu tylko, że przerywasz
    staż.
    Następnie idziesz do UP i zgłaszasz (na piśmie), że przerałeś staż - musisz
    podać powód ale może być w zasadzie dowolny (np. niezgodność pracy z
    oczekiwaniami). Masz na to 5 dni od momentu przerwania stażu. Decyzję o
    zwrocie kosztów badań lekarskich dostaniesz pocztą.
    Pani w UP może Ci ściemniać (żonie ściemniała), że będziesz musiał zwrócić
    więcej (np. całość stypendium). Ale nie musisz się tego obawiać. Nie mogą od
    Ciebie zażądać zwrotu stypendium za pracę, którą przecież wykonałeś (zresztą
    ustawa o przeciwdziałaniu... nie przewiduje tego - co już ktoś wyżej Ci
    napisał). Najważniejsze to być pewnym swego w rozmowie z UP. Znam 3 osoby,
    które przerwały staż (w tym moja żona) - zawsze zwracały tylko za badania.
    Ponadto znajoma z UP (w innym mieście) też potwierdziła to co mówię.

    Pozdrawiam,
    Andy