PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie
    From: "Mir" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie
    Date: 17 Jan 2005 11:36:14 +0100

    > Jestem mlodym Polakiem co mieszka w Australii przez ostatnie 17 lat.
    > Planuje aby pojechac do Polski i zamieszkac tam. Mam wyksztalcenie wyzsze
    > (Biznes i Economia).
    >
    > Gdzie mial bym sie poruszyc aby znalesc prace?
    > Jak trudno by bylo dla mnie znalesc prace?
    > Jakie sa srednie stawki w Polsce?
    > Jakie sa zyciowe warunki w Polsce?

    Witaj
    A ja w odróżnieniu od większości osób polecam przyjazd tutaj, jeśli oczywiście
    masz na to ochotę. Nie przejmuj się tym, że nie ma pracy i jest takie duże
    bezrobocie. Magia papierka w Polsce nadal jest duża i jako osoba z wyższym
    wykształceniem zdobytym w Australii masz duże szanse. Na tym forum znajdują się
    w większości bezrobotni, sfrustrowani (bez urazy), bo od dłuższego czasu
    próbują zmienić pracę. Ale skoro 20% mamy bezrobocia tzn, że 80% pracę ma, więc
    dlaczego wszyscy zakładają, że automatycznie dołączysz do mniejszości? Owszem
    jest kwestia pracy i odpowiedniej płacy, ale skoro znasz język, papiery masz,
    doświadczenie też i popracujesz nad autoprezentacją masz duże szanse na godziwą
    płacę. To nie jest tak, że w Polsce wszyscy pracodawcy to krwiopijcy,
    uogólnienia biorą się ze złych przykładów, które bardziej rażą w oczy.
    I na koniec pod rozwagę poddam temat, który każdy pomija &#8211; dlaczego tylko duże
    miasta? W mniejszych miejscowościach znajdują się także przyzwoite firmy,
    często pomijane przez tłumy szukających jedynie dobrych, zagranicznych
    koncernów w dużych miastach. Tam tez można zarobić i co ważniejsze nie kieruj
    się tym ile, a tym ile Ci zostanie i jak możesz żyć z takiej a takiej pensji.
    To, że gdzieś zarobisz więcej wcale nie musi przełożyć się na standard życia &#8211;
    inne ceny mieszkań, dojazdy, czas dojazdów itp. Podstawa to złoty środek
    pomiędzy wielkością zarobków, poziomem życia, stresem itd., ale to już inna
    kwestia.
    Pozdrawiam
    M.